onko sun lapsi kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hivenenhullu

Vieras
siis täh, mä en käsitä mun tuttavia..
mulla on poika, olen eronnut pojan isästä, poika on pääsääntöisesti mulla.. teen yötyötä mutta vien pojan tarhaan vasta illalla ja haen seuraavan päivänä.. ja kaikki tutut tietää sen, kaikki duunikaverit tietää sen ja silti käyn seuraavanlaisia keskusteluita:

-ootko töissä
-en
-lähdetkö kaljalle
-en voi kun mulla on tuo lapsi kotona
-ai se on sulla :o

-ootko kotona?
-joo, just laittamassa poikaa nukkumaan
-just just, meetkö huomenna töihin?
-joo ikävä kyllä
-joudutko heräämään aamulla? :o

siis ei kysymyksissä sinänsä vikaa ole, mutta henkilöt tietävät että mulla on poika, joten miten se voi edelleen olla yllättävää että poika on kotona ja että mun täytyy pojan kanssa aamuisin herätä.. :o

töissä käyn säännöllisesti keskusteluja esim nukkumisesta, mä valittelen kun poika on nukkunut huonosti ja et oon nukkunut vain 4 tuntia ja et vähän väsyttäis.. mihin saan aina kysymyksiä että miks? siis miksi olen nukkunut vain 4 tuntia...
saatan katsoa vähän hölmösti ja vastaan että poika nukkui huonosti, siksi.. ja kun herättiin jo aamulla 6 aikoihin... johon saan kysymyksen että miks sä niin aikasin oot heränny vaikak tulit yöks töihin... :o
mihin kyllä jo vastaan hyvin hitaasti ja selkeästi että niin mulla oli se lapsi joka päätti heräämis ajan.. ja kun tollanen 3v ei itekseen pärjää vielä...
(ei muuten mutta kun samojen ihmisten kanssa käydään tätä keskustelua tasaisin väliajoin... |O)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Kaveris taitaa olla vähäkääpiö

nää on eri tyyppejä :D

lapseni isä mm aina kertoo kuinka on mahdotonta yhdistää pieni lapsi ja yötyö, kun se on liian rankkaa ja ihminen ei pysty siihen..
katson aina vähän pitkään ja itekseni totean että olen mä sitten joku luonnon oikku kun mä pystyn kyllä.. :D
samaten yks duunikaveri aina puhuu siitä et ei ihminen vaan pysty, se on mahdotonta.. (on siis ihan hyvä kaveri vapaa-ajallakin) mihin kyllä aina totean että ei tää nyt niin mahdotonta ole... johon se toteaa et on se :D

mitä eläminen lapsen kanssa on. Kyllä se totuus niillekin aikanaan valkenee;-) Tsemiä, ikävä että töissäsi enemmistö on tuollaisia. Meillä on joitakin ja aina naureskellaan niille ja niiden kysymyksille;-)

lähinnä se siis häiritsee että miten se on aikuisille ihmisille vaikea tajuta että kun on lapsi ja on sen lapsen lähivanhempi niin perusolettamus lienee se että lapsi on kotona, eikä niin et sitä hämmästellään et ai onks se kotona vai :o

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
mitä eläminen lapsen kanssa on. Kyllä se totuus niillekin aikanaan valkenee;-) Tsemiä, ikävä että töissäsi enemmistö on tuollaisia. Meillä on joitakin ja aina naureskellaan niille ja niiden kysymyksille;-)

:D osalla on lapsiakin :D
mä en vaan aina jaksais ratakiskosta vääntää sitä...
yleensä kuitenkin puhe tulee asiosita silleen että mä esim kerron että poika heräs aikasin ja mitä kaikkea ollaan sitte tehty, ja sitte saatan mainita et tekis kyllä mieli nukkumaan (siinä yhden aikaan yöllä) niin saatan saada kysymyksen et miten sua voi väsyttää, etkö sä oo nukkunut päivällä..
taas joudun muistuttamaan et mulal tosissaan on se lapsi.. (kun juuri olen kertonut mitä me ollaan päivällä puuhailtu aj monelta ollaan aamulla herätty niin kysymys on vaan todella idioottimainen)

Toi on joo... No...
Mulle käy välillä taas toisinpäin. Eli jos oon esim. kaupassa ilman lapsia tai jossain muuallakin joskus, niin kysyvät: "Minne sie oot lapset saanut hoitoon?"
- No ne on kotona.
"Ai kuka niitä hoitaa?"
- He ovat isänsä kanssa, mies on kotona nyt.
"Ai, suostuuko se hoitamaan?"
:o
Pakkohan se on, ainakin jos hän ei itse halua mennä sinne kauppaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Toi on joo... No...
Mulle käy välillä taas toisinpäin. Eli jos oon esim. kaupassa ilman lapsia tai jossain muuallakin joskus, niin kysyvät: "Minne sie oot lapset saanut hoitoon?"
- No ne on kotona.
"Ai kuka niitä hoitaa?"

Mua NIIN raivostuttaa kommentit et "miehes on kotona lapsenvahtina", siis ihmisiltä, jotka tietävät, että mies on kotona jos minä olen töissä ja päinvastoin. Siis miks mun mieheltä ei kysytä, et "onko emäntäs lapsenvahtina?"?!?! Mikä V***un lapsenvahti on niiden oma vanhempi?!

Toi on joo... No...
- No ne on kotona.
"Ai kuka niitä hoitaa?"

:D toi on kyllä tosi käsittämätöntä, että suostuuko oma isä hoitamaan :o siis kuka oiekasti kysyy noin.. kun perusolettamusken pitäis olal että ilomielin isä on lastensa kanssa

Toi on joo... No...
- No ne on kotona.
"Ai kuka niitä hoitaa?"

Niin tuttua.Ja kysyjänä ihan kyllä äiti-ihminen.
Ja sit niitä et kysytään/puolipakotetaan oluelle,vaikk kyllä hyvin teidetään ettei minulla ole ikinä lapsenvahtia,ja että lapset ovat siis aina kotona.

hm. sulla on varmaan ollut tapana käydä kuitenkin paljon ravintelleissa tai jossain ilman poikaa?
oletko ennenkinlaittanut samantapaisen ketjun? jossa ihmettelit itseäsi miten toiset ihailevat sinun selviämistä yhden lapsen yh:na? muistelen niin.

Ettet nyt vaan itse liikaa sädekehää kiillota, niin kaikki pärjäävät yhden lapsen kasnsa. varsinkin jos on lapsella isää ja hoitopaikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
hm. sulla on varmaan ollut tapana käydä kuitenkin paljon ravintelleissa tai jossain ilman poikaa?
oletko ennenkinlaittanut samantapaisen ketjun? jossa ihmettelit itseäsi miten toiset ihailevat sinun selviämistä yhden lapsen yh:na? muistelen niin.

Ettet nyt vaan itse liikaa sädekehää kiillota, niin kaikki pärjäävät yhden lapsen kasnsa. varsinkin jos on lapsella isää ja hoitopaikkaa.

en oo käynyt paljon ulkona, poika on hoidossa kun mulla on töitä, muutoin laitan hyvin vastahakoisesti hoitoon.. isällään käy ja mulla silloinkin yleensä töitä..
en kiillota sädekehääni, en pidä itseäni mitenkään erikoisena koska olen pärjännyt pojan kanssa yh:nakin vaikka teen yötyötä jne.

lähinnä mun mielestä on koomista kun joku selittää absolut totuutena että ei ole mahdollista yhdistää yötyötä ja pientä lasta, ei ole fyysisesti mahdollista valvoa niin paljoa jne. kun siis mä teen koko ajan niin, ja aivan varmasti suomenmaassa ja muuallakin on naisia ja miehiä jotka niin tekevät ja pärjäävät vallan mainiosti.. :)

Mulla meni nyt vähän ohi. Siis sä olet yötyössä ja haet sitten pojan aamulla ja touhuutte päivän? Miten sä sitten heräät kuudelta? Millon sä sit nukut? Ehkä sun duunikaverit ei vaan jaksa tota "mä olen väsyny"- showta ja yrittää saaha keskustelun loppumaan tolla "ei voi olla mahdollista"- kommentilla. Ja jos sun selitykset on yhtä sekavia kun juttus täällä niin en ihmettele että menevät sekasin.

Yhteistyössä