Onko sulla kissa vaiko koira?

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Vähän ot, mut mitä eroja aloittaja (ja muutkin) voi listata kissa- tai koiraihmisisten luonteista?

Minusta koiraihmiset ovat ystävällisiä, rauhallisempia ja harkitsevaisempia, eivät niin spontaaneja kuin kissaihmiset. Kissaihmiset taas vähän itsekkäitä ja puheliaita, vähän ailahtelevaisiakin.
Mä olen tavannut kaiken luonteisia kissa- ja koiraihmisiä. Sitä en tiedä mistä johtuu se että useimmiten koiraihmiset nostaa mun kissankarvat pystyyn :D Se on vaan niin. Kemiat ei kohtaa. Ei edes virtuaalisesti.
Ehkä se on sidoksissa jotenkin siihen että koira on niin alistettavissa ja kissa taas itsepäinen. Joten koiraihmiset sitten ovat ehkä niitä jotka haluavat polkea muut jalkoihin. Kun taas kissaihmiset on vähän lepposempia. Jos luonteista täytyy jotain yhteenvetoa tehdä, niin tuntemani kissaihmiset nauttii elämästä kun taas koiraihmiset on julmempia. Niillä on tarve hallita ja kahlita, oli se hallittavissa oleva sitten vaikka koira.
 
Meillä on kissa joka on meillä siksi etten halua koiraa ottaa ennen ku asutaan omakotitalossa. Ilman eläintä en osaa olla joten koiran virkaa on jo 10-vuotta ajanut toi kissa.
Eli koiraihminen olen mutta olosuhteiden pakosta meillä on kissa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Vähän ot, mut mitä eroja aloittaja (ja muutkin) voi listata kissa- tai koiraihmisisten luonteista?

Minusta koiraihmiset ovat ystävällisiä, rauhallisempia ja harkitsevaisempia, eivät niin spontaaneja kuin kissaihmiset. Kissaihmiset taas vähän itsekkäitä ja puheliaita, vähän ailahtelevaisiakin.
Mä tulen yleensä paremmin toimeen "kissaihmisten" kanssa, vaikka itselläni nyt tällä hetkellä onkin enää vain koira. Kissaihmiset on mun kokemukseni mukaan boheemimpia, suivaitsevaisempia, rennompia ja mukavuudenhaluisempia kuin "koiraihmiset". "Koiraihmiset" taas ovat jämptimpiä, tarkempia säännöistä ja niiden noudattamisista, ehdottomampia, tarkempia arvojärjestyksestä jne. Eikä millään pahalla nuokaan vaan ihan itse olen huomannut, että joutuuhan koiran kanssa asennoitumaan moniin asioihin eri tavalla kuin kissan kanssa. Siis perheessä eli siinä omassa laumassa.

 
sopuli
C

Pakko vastata noin koska yli 90% eläimistä on ihan kamalia. Pidän ainoastaan hyvätapaisista, koulutetuista koirista. Vaikka eihän se eläinten vika ole jos omistajat on idiootteja.
 
Eläinihminen noin yleensä.
Koirasta ja kissasta on tosi vaikea sanoa, kun ne on ihan eri asia. Mulla on molemmat (kaiken muun lisäksi) ja kumpikin on omalla tavallaan niin rakas.
Ehkä sitten niukin naukin koiraihminen. Voisin jotenkuten kuvitella eläväni ilman kissaa, mutta elämää ilman koiraa on tosi vaikea edes ajatella.
 

Yhteistyössä