Onko suhde tuhoon tuomittu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Eli keskustelimme miehen kanssa suhteestamme. Seksiä ei ole ollut yli vuoteen ja halusin tietää mistä kiikastaa. Mies sanoi sen johtuvan seksin tylsyydestä. Että pitäisi olla välineitä tai eri paikkoja.

Mä en oikein pysty nauttimaan seksistä, syynä aikaisempi suhde jossa mua pahoinpideltiin, pakotettiin ja raiskattiin. Mies ei tätä tiedä enkä halua kertoa. Nyt olemme umpikujassa, kysyin mieheltä kuinka tilanne korjattaisiin, vastasi ettei tiedä.

Miehellä on itsellään erektio-ongelma. Eli reilu vuosi sitten yritimme kyllä harrastaa seksiä, mm. ulkoilmassa, saunassa jne. Ei onnistunut. Päättyi aina siihen että tyydytin miehen käsin. Itse en saanut mitään koko touhusta. Tähän hän ei sanonut mitään, vaan pisti kaiken minun syykseni. Että kun olen tälläinen niin häntä ei kiinnosta.

Erota hän ei halua. Miltä kuulostaa, onko koko suhteella minkäänlaista tulevaisuutta? Olemme olleet yhdessä jo vuosia, mutta nyt umpikujassa. En haluaisi lopettaa seksin harrastamista vielä näin nuorena (reilu 30 v) mutta mitä tehdä?

[QUOTE="Vieras";28738060]Menkää yhdessä ja erikseen seksuaaliterapeutin juttusille.
Sellaselle jolla muitakin koulutuksia esim psykologi tsi parisuhdeterapeutti.[/QUOTE]

Itse voisin mennä, miehestä en tiedä suostuisiko. Ei oikein halua puhua asioista muutenkaan.

[QUOTE="ap";28738081]En haluaisi kertoa siitä miehelle. Pelkään, että hänen suhtautumisensa minuun muuttuu.[/QUOTE]

Jos miehesi rakastaa sinua, hänen on helpompi tiedon kanssa ymmärtää sinua ja reaktioitasi. Todennäköisesti miehen suhtautuminen sinuun muuttuu positiivisesti. Mutta älä pelästy miehesi vihaa - raiskaajaasi kohtaan.

Been there.

Jos mies oikeasti vierittää syytä sinun niskoillesi, kannattaa vaan erota. Sain kirjoituksestasi kuvan, että sinulla todella on syytä pelätä, että hänen suhtautumisensa sinuun muuttuu jos kerrot edellisestä suhteesta.
Nyt sinulla on kaksi ikävää kokemusta seksistä suhteessa, kannattaa alkaa selvittämään niitä, ennenkuin lyöttäydyt yksiin kenenkään muun kanssa. Terapia voi auttaa, mutta kannattaa erityisesti kuunnella itseään ja kehoaan, tutkiskella itseään ja miettiä, mitä haluaa ja mistä pitää.

Ei oo helppoo puhua vanhoista kipeistä asioista, mutta epäilen, että miehelläni olisi suuria vaikeuksia ymmärtää minua, jos en olisi avoimesti kertonut hänelle aiemmista tapahtumista. Mitäpelkäät? Kyyneliä, miehen reaktiota, häpeää, flashbackeja? Kerro peloistasikin suoraan.

Jo on hyvältä pohjalta lähdetty suhteeseen. Ja sit viel ihmetellään missä vika kun asiat ei suju. Tsiisus sentään!

Kyllä meillä seksi toimi monta vuotta ennen tätä, lapsiakin on. Nyt on vaan miehellä jonkunlainen kyllästyminen avioseksiin. Ihmettelen myös miehen päähänpinttymää päästä kokeilemaan eri paikkoja, kotona se on teinien kanssa melko mahdotonta. Ei voi vaan heittää vaatteita pois ja hoitaa hommia olohuoneen sohvalla. Melko sovittuahan seksi on ollut kauan, suunnilleen kalenterin kanssa katsottu aikataulut että viikon päästä keskiviikkona sopisi, kun ollaan molemmat kotona yö. Tämähän sen halun varmaan on tehokkaasti tappanut.

[QUOTE="ap";28738108]Kyllä meillä seksi toimi monta vuotta ennen tätä, lapsiakin on. Nyt on vaan miehellä jonkunlainen kyllästyminen avioseksiin. Ihmettelen myös miehen päähänpinttymää päästä kokeilemaan eri paikkoja, kotona se on teinien kanssa melko mahdotonta. Ei voi vaan heittää vaatteita pois ja hoitaa hommia olohuoneen sohvalla. Melko sovittuahan seksi on ollut kauan, suunnilleen kalenterin kanssa katsottu aikataulut että viikon päästä keskiviikkona sopisi, kun ollaan molemmat kotona yö. Tämähän sen halun varmaan on tehokkaasti tappanut.[/QUOTE]

Olen vähän samassa tilanteessa, kuin miehesi. Kaipuu on niihin lapsettomien aikojen seksiin, siihen spontaaniuteen. Vihaan sellaista sovittua seksiä, en voi pakottaa itselleni sitä tunnelmaa. Paras lääke tähän itsellä on ollut kiihkon ylläpitäminen (rivot tekstarit, kun ollaan töissä), kauniit alusasut, koskettelu aina ja kaikkialla ja aina kun on tilaisuus, seksiä muualla kun kotona. Autossa, tai ihan missä tahansa, voi harrastaa ainakin jonkinasteista seksiä. Myös sellainen anelu tappaa himot nopeasti, joten älä kinastele tai valita, yritä vain vietellä. Kokeile jotain uutta, pientäkin.

[QUOTE="ap";28738058]Olen halukas puhumaan tämän suhteen asioista, en aikaisemmista joista on aikaa jo paljon. Miksi niistä pitäisi puhua?[/QUOTE]

koska ne vaikuttaa nykyhetkeen,ne vaikutta teidän väliseen seksuaalisuteen. siksi. jos et ole valmist puhumaan niistä miehes ei voi ymmärtää sua, etkä sä vapaudu menneiden kahleista,niin ollen en usko että sun suhteilla on tulevaisuutta..

eli sinun pitäisi päästä terpiaan. kerroit myös että miehelläsi on erektio ongelmia.. nämä voi johtua monestakin syystä. mies ensin lääkäriin...jos ei fyysistä vikaa löydy(kuten hoitamaton diabetes tms) niin sitten myös terapiaan!

[QUOTE="surullinen";28738027]
Mä en oikein pysty nauttimaan seksistä....

...En haluaisi lopettaa seksin harrastamista vielä näin nuorena (reilu 30 v) mutta mitä tehdä?[/QUOTE]

Ööö?? Sie et nauti seksistä, mutta et oikein halua sitä lopettaakaan? Minusta tosin kuulostaa siltä että se on jo lopetettu jos ei yli vuoteen oo tullu harrastettua. Ette taida vain tykätä seksistä? Ainakaan teidän kahdenvälisestä seksistä?

En ymmärrä miten jotkut voivat seurustella vuositolkulla, eivätkä kerro tärkeitä asioita edellisestä elämästään. Jotenkin kummallista.

Ööö?? Sie et nauti seksistä, mutta et oikein halua sitä lopettaakaan? Minusta tosin kuulostaa siltä että se on jo lopetettu jos ei yli vuoteen oo tullu harrastettua. Ette taida vain tykätä seksistä? Ainakaan teidän kahdenvälisestä seksistä?

En ymmärrä miten jotkut voivat seurustella vuositolkulla, eivätkä kerro tärkeitä asioita edellisestä elämästään. Jotenkin kummallista.

Niin, siis en nauti niin että saisin orgasmin. Haluan kyllä harrastaa seksiä mieheni kanssa. Loppunuthan tuo on, nyt yritän miettiä miten korjata tilanne.

Mies yrittää vierittää syyn ap:n niskoille ja ketjun akat vain haukkuvat kun ei ap. halua kertoa menneisyydestään... Itse asiassa varsin moni mies ei ymmärrä naisen aiempia kovia kokemuksia, vaan ensimmäinen ajatus heillä on, että nainen on itse syyllinen saamaansa kohteluun. Oma mieheni on ns. kiltti mies, mutta olen huomannut hänessäkin sellaista asennetta, että olen itse luonteellani ja käytökselläni aiheuttanut ongelmat entisessä parisuhteessani (ex-mies hakkasi minut päivystyskuntoon). Enää en kertoisi kaikkea avoimesti.

Mies yrittää vierittää syyn ap:n niskoille ja ketjun akat vain haukkuvat kun ei ap. halua kertoa menneisyydestään... Itse asiassa varsin moni mies ei ymmärrä naisen aiempia kovia kokemuksia, vaan ensimmäinen ajatus heillä on, että nainen on itse syyllinen saamaansa kohteluun. Oma mieheni on ns. kiltti mies, mutta olen huomannut hänessäkin sellaista asennetta, että olen itse luonteellani ja käytökselläni aiheuttanut ongelmat entisessä parisuhteessani (ex-mies hakkasi minut päivystyskuntoon). Enää en kertoisi kaikkea avoimesti.

En usko, että tahtoisin olla suhteessa miehen kanssa, jonka mielestä esim.menneisyydessä tapahtunut raiskaus olisi minun vikani, enkä voisi olla asiasta avoin.

• Tykkää
Reactions: Data

Miehesi on ehkä kiltti, mutta ei hän viisas ole. Mitä on parisuhde jossa ei voi olla avoin tai jossa ei voi luottaa toisen tukeen?

Yhteistyössä