Onko strippaaminen tanssia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cecilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Cecilia:
Se tanssia sanan varsinaisessa merkityksessä? Mun mielestä ei vaan tanssi on jotakin ihan muuta esim. lattarit, vakio, hip hop jne.

Vaatteiden pois ottaminen musiikin tahdissa ei ole mitään tanssi vaan se on yksinkertaisesti strippaamista.

On se, eroottista tanssia eli seksityötä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ne stripparit, joita mä olen Suomessa nähnyt, eivät ole kyllä tanssitaidoillaan loistaneet. Lähinnä se on ollut sellaista rytmitöntä keikistelyä ja pyllistelyä, ei mitään laadukasta tankotanssia jota olisikin joskus tosi hieno nähdä. Kaikkein nolointa on se, että esityksen jälkeen nään alastomat naiset itse kyykkii ne pikkarinsa sieltä lavalta ja sipsuttaa takahuoneeseen. Siinä jos jossain tunnelma viimeistään latistuu.

Niin, jotkut tanssii paremmin kuin toiset. Joku voi tanssia niin, ettei se edes näytä tanssilta, mutta henkilö itse silti tanssii.

Tampereen Kaijakassa :laugh: Tasokas paikka, I know.

Niin siis jos nyt ajattelee vaikkapa yleisön kannalta tätä asiaa. Tanssia mennään katsomaan sen tanssin takia, strippausta mennään katsomaan itsensä alastomaksi riisuvan henkilön, miehen tai naisen takia. Tanssi on kulttuuria ja taidetta. Strippaus...no, ei ole kulttuuria, enkä kyllä osaa sitä taiteenakaan ajatella.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Ne stripparit, joita mä olen Suomessa nähnyt, eivät ole kyllä tanssitaidoillaan loistaneet. Lähinnä se on ollut sellaista rytmitöntä keikistelyä ja pyllistelyä, ei mitään laadukasta tankotanssia jota olisikin joskus tosi hieno nähdä. Kaikkein nolointa on se, että esityksen jälkeen nään alastomat naiset itse kyykkii ne pikkarinsa sieltä lavalta ja sipsuttaa takahuoneeseen. Siinä jos jossain tunnelma viimeistään latistuu.

Niin, jotkut tanssii paremmin kuin toiset. Joku voi tanssia niin, ettei se edes näytä tanssilta, mutta henkilö itse silti tanssii.

Tampereen Kaijakassa :laugh: Tasokas paikka, I know.

Ei ole, se on huono paikka ja ei kauniit naiset, mut siellä kuulema menee aika hyvin

Saako kysyä Savanna, et riisutko sä tanssiessa paljonkin? Onko ikinä sattunut yleisöksi sellaista, jonka et olisi halunnut olevan paikalla? :)

Yleensä vain yläosaa, harvoin kaikki, mut sekin ei kestää kun 10sek max. kun tanssia pitää vaateiden kans, vaan kun toinen kappale alkaa niin on 1min aika riisua kaunisti, muttei aina kaikki...
No kerran mä kuulin että joku alkoi huutamaan mulle että tämä on paras strippaja ja jotai jeeeeeeee, sitten kun mä katsoin kuka se on näin yhtä isoa julkista, en paljasta kuka se on, mut hyvää nuori julkis ja tunnettu, mä melkein pyörryin kun näin sen, sanon vaan että hän tekee lauluja ja itse kuuntelen hänen musiikkia :D nyt taas melkein paljastin

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Niin siis jos nyt ajattelee vaikkapa yleisön kannalta tätä asiaa. Tanssia mennään katsomaan sen tanssin takia, strippausta mennään katsomaan itsensä alastomaksi riisuvan henkilön, miehen tai naisen takia. Tanssi on kulttuuria ja taidetta. Strippaus...no, ei ole kulttuuria, enkä kyllä osaa sitä taiteenakaan ajatella.

Veit jalat suustani. Juuri näin, katsojan motiivi erottaa tanssin ja strippauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja juu :
Alkuperäinen kirjoittaja JouJou85:
on se tanssia, eroottista tanssia. kyllä mä itekkin voisin haluta osata tankotanssia..tosin ei musta strippaamaan ois :D

Tankotanssia voi harrastaa ihan vaatteet päälläkin ;) Se on kauhean mukava harrastus.

nimenomaan! haluaisin ostata tankotanssia, mutta musta ei olisi hyödyntämään tätä taitoa strippaamisen merkeissä..
pitääkin varmaan joskus mennä johki kursseille :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Itsekin "pelkkää" tankotanssia harrastavana pidän kyllä strippaustakin ihan tanssina. Todella voimia ja notkeutta vaativaa puuhaa

Onko kaikki notkeutta ja voimia vaativa musiikin mukaan liikkuminen tanssia?

No ei tietenkään mutta missä vedetään se raja sitten jos on askelkuviot ja rytmiä. Miten jenkka on enemmän tanssia kuin tankotanssi?

Mä erottelen kyllä vielä tankotanssin (jota pidän enemmän jopa rytmisenävoimisteluna) ja strippauksen ja mun henkilökohtanen mielipide vaan on että vaatteiden riisuminen musiikintahdissa liikkuen ei ole tanssia.

muut taas saa olla asiasta omaa mieltään :) en mä heitä ja heidän mielipiteitään ala tallomaan

Eikö sun mies ole yhtään mustis, kun riisut toisten miesten edessä? :) Eikö se ujostuta sua yhtään? Mä en uskaltais ikinä.. :)

Ei todellakaan ole, miks pitää? Se on työ ja jos on mitä näyttää niin mies vaan ylpeä, noin hän sanoi(joo ollaan omituisia)
Ujostutti ensimäistä kerta, kun oli paino 7kg enemmän, melkein sain potkuja jo, sitten kun kropasta tuli taas hyvää, niin ei todellakaan ujostuttaa

Ei se ole tanssimista tai voimistelua. Jos olisi, ei siinä tarvitsisi vaatteita riisua. Moniko tulisi katsomaan samaa esitystä, jos strippari pitäisikin vaatteet päällään?

Ei se ole tanssimista tai voimistelua. Jos olisi, ei siinä tarvitsisi vaatteita riisua. Moniko tulisi katsomaan samaa esitystä, jos strippari pitäisikin vaatteet päällään?

mä varma niin innolla riisun ne vaatteet että sen takia lihakset alkoivat kasvamaan :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:

mä varma niin innolla riisun ne vaatteet että sen takia lihakset alkoivat kasvamaan :laugh:

Mikä on ammattisi? Tanssija, voimistelija, eroottinen tanssija vai strippari?

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:

Mikä on ammattisi? Tanssija, voimistelija, eroottinen tanssija vai strippari?

akrobaatti

Alkuperäinen kirjoittaja Cecilia:
Se tanssia sanan varsinaisessa merkityksessä? Mun mielestä ei vaan tanssi on jotakin ihan muuta esim. lattarit, vakio, hip hop jne.

Vaatteiden pois ottaminen musiikin tahdissa ei ole mitään tanssi vaan se on yksinkertaisesti strippaamista.

Mutta siitäkin voi tehdä taidetta :) Liikkuminen musiikin tahdissa on tanssia :)

Asiat voi tehdä kauniisti tai sitten vähemmän kauniisti.
Jollakin kanavalla tv:ssä oli juttua siitä, kuinka on aloitettu ko. tanssilajin opetus suurelle yleisölle ja kohta se on yksi muotivillityksistä kaikkien muiden villityksien joukossa :)

Yhteistyössä