onko sopiva rangaistus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
10v tyttö sano mulle äsken "v....n idiootti!", säikähti kyllä varmaan heti itekin mitä oikein tuli sanottua, tuli halaamaan ja pyysi anteeksi. Sanoin tytölle, että IKINÄ en tuollasta tekstiä halua hänen suustaan kuulla ja määräsin iltaruokailuun asti omaan huoneeseen arestiin.

Toi saialkunsa siitä kun ovat koko päivän siskonsa kanssa tapelleet ja just kun sain 3v:n nukkumaan niin hirvee huuto alkoi kuulumaan keskimmäisen huoneestä, että tuo vanhin kiusaa...määräsin molemmat jo silloin omiin huoneisiin rauhoittumaan ja matkalla sinne tuo 10v tuon sanoa paukas...

että olino nyt kohtuuton vai liian lepsu vai onko tuo ihan hyvä rangaistus??
Apua mitä se kunnon murkkuikä mahtaakaan tuoda mukanaan???

Minusta rangaistuksesi oli aika hyvin mitoitettu. Siitä se kuule lähtee, muista pysyä tiukkana kun sen aika tulee. Toki tytön pitää aina tietää että äiti häntä rakastaa, liian tiukka ei kannata olla.

Mun mielestä toi oli kohtuutonta, kun tyttö kerta heti pyysi anteeksi ja tajusi tehneensä väärin. Rangaistusten tarkoituksena on opettaa mikä on oikein ja mikä väärin eikä toimia kostotoimenpiteinä. Kyllä aikuisetkin päästelee vihastuksissaan sammakoita suustaan...

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mun mielestä toi oli kohtuutonta, kun tyttö kerta heti pyysi anteeksi ja tajusi tehneensä väärin. Rangaistusten tarkoituksena on opettaa mikä on oikein ja mikä väärin eikä toimia kostotoimenpiteinä. Kyllä aikuisetkin päästelee vihastuksissaan sammakoita suustaan...

totta, jos mun tyttäreni tuollaista ois paukauttanu ilmoille ja anteeks heti pyytäny siitä ois ensin pitkää keskusteltu..lapselle ois tehty selväks et tollaset sanat loukkaa ja niitä ei saa käyttää. jne.. Mut en enää ois huoneeseensa laittanut..

peesaan

Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:

totta, jos mun tyttäreni tuollaista ois paukauttanu ilmoille ja anteeks heti pyytäny siitä ois ensin pitkää keskusteltu..lapselle ois tehty selväks et tollaset sanat loukkaa ja niitä ei saa käyttää. jne.. Mut en enää ois huoneeseensa laittanut..

totta...ja kyllä mä tytön kans tietty juttelinkin, mut kun olin jo kerenny sinne huoneeseen sen määrätä kertaalleen....
ja viiden maissa on ruoka...
mut hirveeltä toi v..sana kuulostaa oman lapsen suusta :(

Mä peesailen myös tätä.

Minä menisin jo päästämään pois lapsen, myöntäisin että loukkaantuneena tuli annettua vähän överi rangaistus, ja että unohdetaan koko juttu. Lapsi kuitenkin tajusi heti tehneensä väärin ja pyysi anteeksi, eri asia jos olis vaan haistatellut lisää.

ihan hyvä rangaistus on. ei liian pitkä. kyllä nyt 10v voi olla yksi huoneessaan jokusen tunnin, siinäpähän miettii mitä tuli sanottua.
ja varmaan se mukavia kuitenki siellä puuhailee, tuskin viiteen asti nurkassa seisoo

Yhteistyössä