Onko sinusta kamalaa, jos lapset leikkivät pihalla pikkuhoususillaan? Tai pojat käyvät pissalla lähipusikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kyllä nuo kaikki jutut oli musta ällöjä. Lähes alasti hyppiminen, kuolleen linnun päälle kuseskelu ja puskapissaaminen ylipäätään. Ei lapset opi mitään käytöstapoja, jos niitä ei opeta.

[QUOTE="Nilla";26562502]Opettakaa nyt hyvät ihmiset poikanne pissaamaan vain vessaan, jos sellainen siedettävällä etäisyydellä on, kuten aina asutuilla alueilla on. Tai älkää sitten koskaan valittako, kun humalaiset miehet taantuvat pikkupojiksi ja pissaavat porttikonkiin tai pihaan, kun sehän on niin syrjässä.[/QUOTE]
Urea on hyvä lannoite puutarhassa. Oikeasti ei ole mitään järkeä kantaa "kompostiherätettä" kaupasta, kun sitä tulee ihan omasta takaa...

Meillä siis puskapisut ovat tämänkin takia ok. Mutta ei kukkaruukkuun, kuten viimeksi :headwall:

No, on se kamalaa. Kodin ulkopuolella on tapana pukea muuta kuin pelkät alusvaatteet. Eräretkellä voi käydä puskassa tarpeillaan, mutta nykyisin jokaisessa talossa/asunnossa on vessa (vesivessa tai perinteinen ulkohuussi).
Juuri kuivaksi oppineelle tulee joskus vahinkoja ja puskapissit on silloin ihan ok, mutta ei terveelle 5-vuotiaalle.

Voi luoja, kuinka luonnosta vieraantuneita osa on :)

Todellakin on ok tuo juoksentelu ja samoin puskapissaaminen. Keskustelisin toki tuosta linnun päälle pissaamisesta, mutta se, että noin nyt tekivät, ei sinällään ole huolestuttavaa vaan normaalia. Eikä sillä ole mitään tekemistä kissantappovideon kanssa :)

Ja vaikka noin antaa lasten tehdä, ei se tarkoita, etteikö heitä kasvattaisi hyville tavoille tai sivistyneiksi. Höpö höpö. Kunhan opetellaan, että missä noin saa pissata ja että vaatteet pidetään päällä ihmisten ilmoille lähtiessä.

[QUOTE="vieras";26562791]Voi luoja, kuinka luonnosta vieraantuneita osa on :)

Todellakin on ok tuo juoksentelu ja samoin puskapissaaminen. Keskustelisin toki tuosta linnun päälle pissaamisesta, mutta se, että noin nyt tekivät, ei sinällään ole huolestuttavaa vaan normaalia. Eikä sillä ole mitään tekemistä kissantappovideon kanssa :)

Ja vaikka noin antaa lasten tehdä, ei se tarkoita, etteikö heitä kasvattaisi hyville tavoille tai sivistyneiksi. Höpö höpö. Kunhan opetellaan, että missä noin saa pissata ja että vaatteet pidetään päällä ihmisten ilmoille lähtiessä.[/QUOTE]

Pakko vielä jatkaa, että kyllä pusikoihin ja niihin leikkimetsiin pissailee myös esimerkiksi koirat. Jos nyt pikkupoika sinne pissaa, niin hui kauheaa. Ja onhan siellä muutakin epämiellyttävää kuten se kuollut lintu. Pidättekö te kauhistelijat siis lapsenne vain sisällä ja täysin steriileissä olosuhteissa :)

[QUOTE="vieras";26562827]Pakko vielä jatkaa, että kyllä pusikoihin ja niihin leikkimetsiin pissailee myös esimerkiksi koirat. Jos nyt pikkupoika sinne pissaa, niin hui kauheaa. Ja onhan siellä muutakin epämiellyttävää kuten se kuollut lintu. Pidättekö te kauhistelijat siis lapsenne vain sisällä ja täysin steriileissä olosuhteissa :)[/QUOTE]

No ei pidetä, mutta opetetaan lapsille käytöstavat.

Mun mielestä puskapissat ovat hyväksyttäviä vain erikoistapauksissa. Ja kuolleen linnun päälle pissaaaminen hauskaa!? Todella törkeetä mun mielestä, pitää vähän kunnioitusta olla.

Oman poikani oon opettanut pissaamaan vain vessaan. Tietysti, jos vaikka jossain metsässä ollaan ja pissahätä iskee niin on eriasia, mutta asutuksen lähellä ei musta oo ok. Erittäin ällöttäviä on juuri nämä pikkupojat (puhumattakaan isommista), jotka ruikkivat minne sattuu.

Kalsareilla hyppiminen on vähän rajatapaus. Oman perheen kesken ja esim. mökillä ihan ok, mutta, jos paikalla on vieraita niin stten ei musta oo sopivaa. Toisaalta, jos nyt ihan kauhea hiki lapsilla on niin eipä tuo niin vaarallista ole.

[QUOTE="höh";26562875]No ei pidetä, mutta opetetaan lapsille käytöstavat.[/QUOTE]

No minä en ymmärrä, miten on käytöstapojen opettamattomuutta, jos omalla takapihalla, metsänrajassa johonkin puskaan saa pissata. Se ei estä sitä, että opettaa siitä huolimatta, että mihin tahansa ei saa pissata. Samoin on tuon vaateasian kanssa. Ainakin mun mielikuvassa ap:n kotipiha on suojassa ja en ymmärrä, miksi pieni lapsi ei saisi siellä kalsareilla juosta. Eihän se tarkoita taaskaan sitä, että ap ei olisi lapselleen opettanut, että ihmisten ilmoilla ollaan vaatteet päällä.

Minun lapseni ei alasti juokse meidän pihassa, eikä pissaa takapihalle metsän rajalle, mutta meidän asumimuotoon se ei sovikaan. Mökillä sen sijaan saa. Ja varmasti osaa käyttäytyä :)

[QUOTE="vieras";26562210]No onhan se sopimatonta. sisällä voi olla alasti, mutta tietyt käytöstavat opetetaan lapsille,[/QUOTE]

Ja sinä olet asut arvatenkinkerrostalolähiössä jossa ei normaalielämästä tiedetä mitään, olet lapseton ja muutenkin pipoa kiristää?

Minun miesystäväni lapset on opetettu siihen, että suunnilleen vaikka missä voi mennä puskapissailemaan. Sitten vaan ruvetaan ottaan housuja alas (tyttöjä ovat). Siis eikö sitä jaksa mennä vessaan pissalle, vaikka vessa on ihan vieressä? Mun mielestä ei ole todellakaan hyvien tapojen mukaista, vaikka en oo mitenkään luonnosta vieraantunut :).Niin, ja en tykkää siitä senkään takia, että on kaikennäköistä pedofiilia ym. liikkeellä. Ei sitä ikinä tiedä, kuka jossain lapsia kyttää. Parempi pitää kuitenkin vaatteet päällä.

Mun pihassa ei todellakaan kukaan ala kuseksimaan. Yhdet naapurintenavat siitä jo mulle ihmettelivät, että miksi toinen tytöistä pissasi kuusen alle (olin silloin poissa).

Ihmeen tiukkapipoisia olette kyllä... Takapihamme on siis suojassa, ei sinne mistään kadulta näe. Lapset saavat edelleenkin hyppiä kuumina päivinä trampoliinissa bokserit jalassa. Ei alasti, vaan alushousut pidetään jalassa.

Ja takametsässä saavat käydä pissalla.Ei siinä rajalla, vaan kunnolla metsässä. Miksi ei saisi? Eivät he silti siitä huolimatta kuseksi joka nurkkaan joka paikassa. Ja 9v ei enää edes halua käydä "puskapissalla" metsässäkään, vaan tulee sisälle vessaan.

No nää tyttöset kyllä pissaa suunnilleen vaikka mihin kadunkulmaan! (Se on tietty vähän eri asia, jos syvemmälle metsään pissaa, jos nyt välttämättä tykkää, että lapset sinne mettään pissaa). Mutta meilläkin on hyvä näkyvyys joka puolelle naapureihin. Voin käsittää, ettei se heistäkään välttämättä ole niin mukavaa, että sinne tänne kuseksitaan. Naapurin lapset olivat aivan ihmeissään. Ainakaan täällä päin ei ole tavallista, että lapset pissaavat pihaansa, josta hyvä näkyvyys naapureihin.

Niin eikä toi alkkareilla trampalla hyppiminen nyt niin paha ole, tosin on mun mielestä kivampi, et on paita ja housut/hame päällä sielläkin. Miks sitä ihan alasti melkei tarttee siellä hyppiä? Kai se on kivampi sille lapsellekin, ei tuu hiertymiä ym., et on vähän enemmän vaatetta päällä?

[QUOTE="Anne";28502591]Niin eikä toi alkkareilla trampalla hyppiminen nyt niin paha ole, tosin on mun mielestä kivampi, et on paita ja housut/hame päällä sielläkin. Miks sitä ihan alasti melkei tarttee siellä hyppiä? Kai se on kivampi sille lapsellekin, ei tuu hiertymiä ym., et on vähän enemmän vaatetta päällä?[/QUOTE]

Kun trampalla on aurinkoisella säällä hyppiessä tosi kuuma. Pojat on yleensä hiestä aivan märkiä siellä hyppiessään.

Mä oon käyttäny taaperotyttöjä puskapissalla jos on ollu niin kova hätä ettei ehdi kotiin saakka. Olen kyllä kuullut, ettei tytöt saa pissata puskaan, mutta pojat saa. :D No, näin se oli meilläkin kotona kun olin lapsi, pojat pissaili ihan mihin sattuu ja tytöt pidätteli. Tyttäreni 5-vee saa myös olla pihallamme pikkareissaan ja kahluualtaassa ovat alasti. En käsitä miksi pikkutyttö tarvitsisi paidan ja poika ei, onko niiden nänneissä jotain eroa? Jos jonkun mielestä tyttö tarvitsee edelleen paidan "rintojen suojaksi" niin vika on katsoja päässä.

Niin muuten, sekin vielä :)! Tossahan palaakin helpommin kun on melkein ilkosillaan...Taas yksi syy pitää lapsilla enemmän vaatteita päällä ulkona ollessaan...Suojaahan se mekaaninen suoja kuitenkin paremmin, tai ainakin on hyvä lisä estämään palamista.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Mä en ymmärrä mitä pahaa on puskapissalla käymisessä, jos ei käy missään yleisellä kulkuväylällä/leikkipaikalla. Kävin itsekkin muutama päivä sitten, olin kävelyllä ja koska olin syönyt ison lautasellisen kaittoa ja ison lasillisen juomaan ja vielä salaattia rupesi pissattamaan. Olin 3 km päässä kotoa, kävin mesässä pusikon keskellä pissalla ja jatkoin lenkkiä, musta on niin ihottavaa kävellä pissahätäsenä!

Alushoususillaan leikkiminen ja puskapissailu on ihan normaalia, mutten minäkään antaisi pissailla kuolleitten elukoitten päälle. Se ei ole kivaa eikä hyvä juttu.

Yhteistyössä