Onko sinusta kamalaa, jos lapset leikkivät pihalla pikkuhoususillaan? Tai pojat käyvät pissalla lähipusikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????????

Vieras
Asumme omakotitaloalueella ja meidän pihamme on varsinaisesti "takapihan" puolella (= ei tien puolella) ja pihan takana on kaupungin omistama pusikkometsikkö.

Tänään naapurin rouva tuli pöyristelemään raja-aidan taakse, kun annoin 5-v poikani, hänen 5-v kaverinsa (poika) ja 5-v parin talon päästä tulleen "naapurin"tytön juosta ja leikkiä pihalla alushoususillaan. Lähinnä siksi, koska heille tuli niin kuuma hyppiessään trampoliinilla, juostessaan ympäriinsä ja hyppiessään kengurupalloilla. Naapurintädistä se oli sopimatonta, mutta itse en nähnyt siinä mitään pahaa. Tuon ikäisistä lapsistahan se on normaalia, eikä takapihalle näe ketään tuntematon tiirailija.

Lisää pöyristeltänää täti sai siitä, kun pojat saivat kesken leikin päähänsä käydä pissaamassa metsikössä. Ei kuulemma sovi ollenkaan. Pojista oli hauskaa pissata siellä kuolleen linnun päälle. Itse muistan omasta lapsuudestani (80-luvun alussa), että oli ihan ok että lapset kesken leikin kipaisivat metsään pissalle. Mitä pahaa siinä on? Tietenkin kädet pestään joka tapauksessa kun tullaan sisälle.

Mitäs mieltä te olette noista asioista? Normaalia lapsuutta vai pöyristeltävää?

Omassa pihassa voi lapsi huoletta hillua vaikka alasti, sanon minä.

Puskapissa ei ole kovin sopivaa kaupunkiolosuhteissa (hätä ei lue lakia, jos lapsesta on kyse) , mutta omalle pihalle tai metsikköön pissikööt rauhassa.

• Tykkää
Reactions: kaffetauko
En keksi, mitä pahaa alushousuisillaan juoksemisessa voisi olla, jos ei kukaan Pedo-Pertti pääse edes tiirailemaan. Pissaaminen kuulostaa kohtalaisen ällöttävältä, jos sitten pissaisia käsiä työntelevät suuhun tai koskevat niillä pihaleluja. Mielummin vessaan pissalle.

Pojista oli hauskaa pissata siellä kuolleen linnun päälle.

no kyllä mä huolestuisin.
Meillä kyllä voi kuka tahansa käydä puskapissalla, mutta omatpa on puskamme, mutta jos jollain olisi tarve kusta kuolleen eläimen päälle, pitäisin kyllä puhuttelun, ihan varalta. Ja tarkkailisin minkälainen "taiteilija" pojasta mahtaa kasvaa. (vrt. kissantappovideo)

• Tykkää
Reactions: Wolt
Pissassa käydään vessalla, puskapissaaminen ok esim. leikkipuistossa jossa ei ole vessaa tai taaperon ikäisen kohdalla (= pidätyskyky heikko). Tuo oli ällöttävää että pissasi kuolleen linnun päälle, tiedän että pojilla on tuossa iässä taipumusta tuollaiseen ja pissajutut ovat hauskoja jne., mutta älä hyvä ihminen rohkaise tuollaiseen käytökseen. Suomessa vainajaa ei häpäistä, sama rauha eläimillekin, kiitos!

Tottakai nyt omassa pihassa tekee mitä lystää. Kyllä me kersoina juostiin kalsareillaan ja pusikossa käytiin pissalla jos siltä tuntu ( harvemmin kuitenkaan.. )

Mutta toi kuolleen linnun päälle pissaaminen kuulostaa vähintäänkin erikoiselta.

Omalla pihalla joo, molempia. Mutta kerrostalossa asutaan eikä tulis mieleenkään antaa 5-vuotiaan juoksennella pihalla pikkuhousuilla. Eipä tainnut juosta minkään ikäisenä noin. Ja jos rajanaapuri on oamssakin noin lähellä niin tytöille laittaisin paidan. Samoin kerrostalon pihassa en tuosta puskapissailusta tykkää, siinä samassa puskassa pian on joku kuitenkin leikkimässä.

Kyllä mun pojat ainakin käy puskapissalla koko kesän, tosin käyvät välillä sisälläkin pissalla. Omassa pihassa saavat olla vaikka ilman housujakin välillä ja joskus karkaavat tuonne yhteisellekin pihalle kalsareissaan, vaikka oon sanonu, että sinne mennään shortist tai housut jalassa, mutta lapset ovat lapsia eikäö tuollaisen pitäisi ketään nykyaikana haitata. Kulkeehan tuolla kaupungillakin nuoret naiset miniminishortseissa, joka ei nyt ole sen parempi asia.

[QUOTE="jee";26562394]Alushousuilla voi mennä, mutta tota puskakuseksimista inhoon. Siinäpähän mukulat oppivat, et aina sopii lorottaa siihen missä sattuu olemaan.[/QUOTE]

Eipäs, kun niille vain kertoo että tähän pusikkoon sopii pissiä, keskellä kaupunkia tai kyläpaikassa ei.
Kyllä mun mukulat ovat sentään osanneet kysyä sopiiko puskapissata vai ei.... :snotty:

Mietin vielä tota pissaamista, kun tosiaan kuulostaa siltä, että kyseessä on metsä, jossa helposti muutkin käyvät leikkimässä.
Se pultsarin pissa ei muuten todennäköisesti ole yhtään sen likaisempaa kuin pikkupojankaan, ja terveen ihmisen virtsahan on kai aika steriiliä, mutta silti aika ällö ajatus, että joku kuseksii yleisiin leikkipusikoihin. Jos ap:tä ällöttäisi aikuisten kuseksiminen tuohon metsikköön, niin pitäisi ällöttää lastenkin.

[QUOTE="mää";26562433]Mietin vielä tota pissaamista, kun tosiaan kuulostaa siltä, että kyseessä on metsä, jossa helposti muutkin käyvät leikkimässä.
Se pultsarin pissa ei muuten todennäköisesti ole yhtään sen likaisempaa kuin pikkupojankaan, ja terveen ihmisen virtsahan on kai aika steriiliä, mutta silti aika ällö ajatus, että joku kuseksii yleisiin leikkipusikoihin. Jos ap:tä ällöttäisi aikuisten kuseksiminen tuohon metsikköön, niin pitäisi ällöttää lastenkin.[/QUOTE]

Vielä pitää lisätä, että meillä maalla aikuiset miehet kusevat usein esim. mun pihaani.
Usein huomaa, kun joku miespuolinen on pihassa pyörähtänyt, että lumihangessa on keltaiset lorotusjäljet.

Opettakaa nyt hyvät ihmiset poikanne pissaamaan vain vessaan, jos sellainen siedettävällä etäisyydellä on, kuten aina asutuilla alueilla on. Tai älkää sitten koskaan valittako, kun humalaiset miehet taantuvat pikkupojiksi ja pissaavat porttikonkiin tai pihaan, kun sehän on niin syrjässä.

Yhteistyössä