onko sinulla ollut keskenmenoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vivian80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vivian80

Uusi jäsen
31.05.2007
28
0
1
hei kaikille! olen aika uusi palstailija, ja kirjotellut enemmän tuonne vauvakuumeilijoihin. minulla on endometrioosi.
tulin luomusti raskaaksi ja raskaus keskeytyi toisella raskauskolmanneksella. eli rv 14+2, kehitys oli pysähtynyt siinä rv 13-14 kieppeillä..
Olisinkin kysynyt, että onko teillä ollut keskenmenoja? ja millä viikoilla?
Olen välillä todella masentunut tuosta keskenmenosta, kun minulla tuo raskautuminen on aika vaikeaa, mutta ei siis varmaankaan aivan mahdotonta niinkuin joillakin, kun kerran raskaaksi olen tullut (hormonikuurin jälkeen tulin siis raskaaksi).

Olen todella pahoillani keskenmenostasi. Minäkin olen kärsinyt lapsettomuudesta parisen vuotta, ja syönyt ja piikittänyt hormoneja. Inssillä sain tärpin tammikuussa, josta km rvko 12+4.. Todella rankkaa. Mutta se siis suo jonkinlaista lohtua, että raskautuminen on mahdollista. Olen kuullut monelta taholta, että raskautumisen jälkeen on helpompi tulla uudelleen raskaaksi, kun elimistö on jotenkin öö, muuttunut?? En tiedä. Vaikka km kummitteleekin ja tuntuu edelleen pahalta, uskaltauduimme mieheni kanssa juuri tästä syystä uudelle kierrokselle, ja siitä olenkin nyt taas heti plussannut. Tosin en jaksa uskoa, että tämäkään sujuisi hyvin. Ja nyt on vasta 4+4... Mutta tuolla keskenmeno otsikon alla on enemmänki juttuja ja kokemuksia tästä aiheesta, oletkin jo varmaan huomannut..

voimia sinulle! miikuli

Olen pahoillani teidän ikävistä kokemuksista; etenkin, kun keskenmenot ovat sattuneet ns. varmemmilla viikoilla 12+. Itselläni kaksi keskenmenoa takana, kummatkin menneet kesken 7+ viikolla, toinen huomattiin vasta kolmisen viikkoa myöhemmin. Lapsettomuustaustainen olen, ja sittemmin onnellisesti IVF:stä raskaana (rv 22).

Voitte lohduttautua sillä, että toistuvat keskenmenot ovat harvinaisia, ja taas yksittäiset aika yleisiä. Kohtalotovereita löytyy ja vielä enemmän niitä, jotka ovat plussanneet uudestaan ja raskaus on sittemmin sujunut hyvin. Ja minullekin sanottiin, että keskenmenon jälkeen voi tulla helpostikin raskaaksi. Toki surettaa että rankoilla (ja mahdollisesti) kalliilla hoidoilla aikaan saatu raskaus ei jatkukaan eikä uudesta onnistumisesta ole varmuutta. Todennäköisyydet on kuitenkin teidän kummankin puolella!

Vivian ja muut :hug: pahoittelut keskenmenosta.
Me alettiin yrittämään vauvaa 2,5 vuotta sitten. Kuuden kuukauden päästä teinkin plussatestin. Ensimmäisessä ultrassa rv11+ jotain huomattiinkin vauvan kuolleen jo rv8. Siitä on siis kohta jo kaksi vuotta ja edelleen minä suren tuota. Minullekin sanottiin, että voi tulla helpostikin raskaaksi keskenmenon jälkeen. Näin ei kuitenkan käynyt. Tutkimuksiin hakeuduttiin kunnolla viime marraskuussa ja siellä selvisikin, että miehen siittiöt ovat huonolaatuisia. Kolme inssiä on nyt käyty ja syksyllä tarkoitus olisi aloittaa ivf.
Hyvin on ristiriitaiset tunteet. Olenhan kuitenkin luomustikin tullut raskaaksi, miksi ei nyt voisi onnistua?? Kuitenkaan ei olla edes hoidoilla saatu vauvaa alulle, vaikka silloin laitetaan kaikki parhaat siittiöt uiskentelemaan. Eniten minua harmittaa se, ettei tuota keskenmenoa tutkittu. Olisin halunnut tietää, missä oli vika. Nyt sitä ei koskaan tiedä. Oliko se sikiön kehityksestä johtuva vai johtuiko minusta/miehestäni, geeneistä tms....?

Hei!

Ikäviä ovat nämä keskenmenot, pahoitteluni kaikille teille! Meillä takana useiden vuosien lapsettomuus ja viime elokuussa keskenmeno 12 viikolla. Raskaus oli iso ja tosi iloinen yllätys, koska se oli luomuraskaus. Meillä piti alkaa hoidot jo pari vuotta sitten, mutta sitten tuli paikkakunnanvaihdoksia ym. elämänmuutoksia. Nyt sitten eka hoito tehty, piti olla ivf, mutta muuttui inssiksi, koska kasvoi "vain" 3 isoa follikkelia. Torstaina olisi testipäivä, mutta niin vaan tutuksi tulleet menkkaoireet tulivat jo viime viikolla, että testiä ei varmasti tarvita. Kyllähän se vetää mielen matalaksi.. Ei edes kolmella yhtä isolla follikkelilla tärppää, joillain kun ei edes tehdä inssiä, jos kolme follia, ettei tule monikkoraskaus.. Onneksi on vielä viimeinen oljenkorsi eli toivottavasti paremmin onnistunut ivf tulossa syksyllä..
Robotti R: Minä myös olisin toivonut, että olisin tiennyt miksi km tuli ja missä vaiheessa sikiö oli lakannut kasvamasta.. Minulla km tuli vaan niin spontaanisti sunnuntaina, että mitään "tutkittavaa" ei jäänyt jäljelle, vaikka pitkään olikin vuotoa ym. vaikeutta, mm. kohtutulehdus. Olisi ollut helpompaa elää asian kanssa, jos tietäisi mistä kaikki johtui. Vaikka km:stä kulunut jo vuosi - ei se edelleenkään ole unohtunut, suru on vain muuttanut muotoaan. .
Toivoisin tietty, että seuraava ivf onnistuisi ja tulisi +tulos, mutta mihinkään ei voi oikein uskoa, (niin kuin joku sanoi jossain lapsettomuudesta kertovassa tv-ohjelmassa) "ennen kuin pää näkyy".. tällainen oli minun kokemukseni. Jaksamista kaikille ja hyvää kesää kaikesta huolimatta!

Minulla on ollut kaksi keskenmenoa rv6 ja rv8 sekä kohtukuolema rv25 eikä siis eläviä lapsia ole. Nämä raskaudet alkoivat kolme vuotta sitten luomuna eikä sen jälkeen ole uutta raskautta kuulunut. Yhtäkkiä lääkäri sanoi meille ettei välttämättä enää luomusti saada lasta... :'(

Pahoittelut keskenmenostasi...
:hug: :hug:

jouduin avittamaan kiertoa toisen lapsemme (yritimme kolme vuotta ilman tuloksia) jälkeen ensin teroluteilla ja sitten clomifemillä. Ensimmäinen raskaus alkoi clomien jälkeen ja valitettavasti keskeytyi viikolla 16, seuraava raskautuminen tapahtui samantien ja raskaus päättyi viikolla 11 ja kolmas raskaus alkoi heti sallitusta kierrosta ja päätyi viikolle 19.
Joten todellakin tiedän miltä tuntuu keskenmeno siinä vaiheessa, kun ollaan ns. turvallisilla viikoilla.' :hug:
Omassa tapauksessani keskenmenoille ei ole löydetty syytä tutkimuksista huolimatta.
Nyt olisi lupa taas yrittää ja saattaa olla, että mukaan raskautta avittamaan otetaan disperin tai heparin-hoito. Voin kuvitella tunteesi, kun pelonsekaisesti ajattelet uutta raskautta.
Mutta tarkoitukseni ei siis ollut suinkaan masentaa vaan kertoa, että omassa tapauksessani siis raskaaksi tuleminen helpottui huomattavasti ensimmäisen keskenmenon jälkeen. Molemmat myöhemmät yritykset siis alkoivat ensimmäisestä mahdollisesta kierrosta.
Tsemppiä uuteen yritykseen.

Yhteistyössä