Onko sinulla maksuhäiriömerkintä?

"vieras"
On. Hölmöilin raha-asiani vaikka tulot olivat ihan ok. Maksoin sitten ulosoton kautta nopeasti velat pois mutta merkintä roikkuu vieläkin. Asunnon saamiseen tuo on eniten vaikuttanut, muuten ei ongelmia ole ollut.

On kyllä täyttänyt tarkoituksensa eli opettanut suunnitelmallisuutta ja järkevyyttä rahankäyttöön.
 
Ken guru
Ei, mutta Björn, näin susta unta viime yönä. Tuli yht äkkiä mieleen. En kyllä muista mikä sun rooli siinä unessa oli, ei kylläkään mikään merkittävä, mutta olit mun kaverina mukana jossain tapahtumassa (tilanteessa).

Luulen että tuo johtuu siitä, että

a) olen palstaillut liikaa

b) uskon että näin sut Tikkurilassa viime kesän lopulla, kun seisoin autolla liikennevaloissa, niin ylitit sen tien OP:n ja apteekin puolelta sinne Prisman puolelle.

Että jotenkin kai tuo jäi alitajuntaani ja tulit sitten puoli vuotta myöhemmin uneeni.
Muuta selitystä en keksi, koska on kyllä ensimmäinen kerta kun 2+ liittyy uneeni jotenkin, enkä ole viime aikoina edes lukenut sun ketjuja tai ajatelut edes sun prisma-aloituksiasi taimitäänsemoista.

Siinä oli sulle mun tarina =).
 
  • Tykkää
Reactions: Björn
"joskus"
Ei ole nää ollut yli kymmeneen vuoteen. Nuorena sain luottohäiriömerkinnän, kun olin hirvittävässä suhteessa, jossa miesystävä käytti kaikki rahani ja kaikki laskut yms olivat minun nimissäni. Maksoin todellakin kaiken korkojen kera takaisin (en onneksi ulosottoon joutunut kuitenkaan) ja otin opikseni, että kenenkään en anna enää käyttää hyväkseen minua (ja rahojani).
 
b) uskon että näin sut Tikkurilassa viime kesän lopulla, kun seisoin autolla liikennevaloissa, niin ylitit sen tien OP:n ja apteekin puolelta sinne Prisman puolelle.
Paljon mahdollista! :D Tikkurilassa mun kantapaikat ovat: Asema -> Prisma -> Kirjasto. Välillä kuljin myös käänteisessä järjestyksessä: Kirjasto -> Prisma -> Koti. Joskus kun oikein pistin elämän risaiseksi niin kävin myös Valintalato -> Seppälä -> Aleksi13. :heart:
 
Juu on. Parisuhteessa (aivan sairas mies) minun piti elättää mies ja lapsi, minimiäitiysrahalla/kotihoidaontuella.Eron jälkeen olin opiskeleva yksinhuoltaja. Eli ei yksinkertaisiesti ollut mitään mahdollisuuksia hoitaa kaikkea kunniallisesti.
Ulosotosta maksut jo hoidettu, perintätoimistoille makselen vielä monta vuotta. Eli pitkä penni tuli maksettavaksi, ja voin kyllä kertoa, että enää en aio raha-asioita ryssiä, nyt kun kerran vanhat velat tulevat hoidetuksi ja pääsee jonkinlaiseen tasapainoon.
Asuntolaina otettiin nykyisen mieheni kanssa pari vuotta sitten, ja kerran on tässä välissä vaihdettu pankkiakin, siis maksuhäiriöisenä :D Eli toisaalta olen aika helpolla päässyt kuitenkin.. Mutta kyllä se vituttaa puhua miehen puhelinliittymään ym.. Pari vuotta vielä niin saa omat...
 
"vieras"
Wahlroosin Nalleko se siellä haluaakin nyt pelastaa rikkinäisiä perheitä pulasta vai? Kuule on joo. Erossa kävi tooodella huonosti niin merkintähän siitä tuli. No, maksatko mun opintolainat pois?
 
"vieras"
[QUOTE="Jonna";25358033]Kyllä. En kuitenkaan syytä exää vaikka jättikin oman lapsensa päivähoitomaksuja maksamatta ja menivät nimissäni perintään, esim.
Ihan omaa tyhmyyttäni.[/QUOTE]

No kuule sepä hyvä. Sun ex ei ehkä ollutkaan ihan psykopaatti, niin ei tarvitse syyttääkään.
 
"vieras"
On. Ensimmäinen merkintä tuli kaksi vuotta sitten ja sitten päätin että annan kaikkien mennä ulosottoon ja maksan könttänä takas. Maksettavaa on enään muutama kuukaisi ja sitten luultavasti se 5 vuotta merkinnän kanssa.

Kriisiä ei koskaan asian suhteen ole ollut, mutta on ollut opettavaista! Työpaikan ja asunnon olen kuitenkin saanut merkinnästä huolimatta.
 
"Jonna"
[QUOTE="vieras";25358059]No kuule sepä hyvä. Sun ex ei ehkä ollutkaan ihan psykopaatti, niin ei tarvitse syyttääkään.[/QUOTE]

Mä en tiennyt tän olevan psyko-kilpailu joten en kirjoittanut kaikkea exästäni :D
 
"vieras"
itselläni ei ole ikin äollut, olen laskuni hoitanut aina ajallaan ja tinkinyt sitten jostakin muusta. miehelläni oli yhteenmennessämme ja hän maksoi monta vuotta velkojaan pois ja ei todellakaan ollut mikään pieni summa. mutta nyt on hänkin puhdas paperinen=)
 
"vieras"
[QUOTE="Jonna";25358548]Mä en tiennyt tän olevan psyko-kilpailu joten en kirjoittanut kaikkea exästäni :D[/QUOTE]

Ei, sitä tämä ei olekaan. Mutta turha on myöskään jeesustella ylpeänä että minäpä olenkin niin jalo ja fiksu ihminen että en tässä lähde ketään syyttämään. Että vedä vielä kerran turpaan, minä kyllä kestän ja että tässä on toinenkin poski että voi kun minä olenkin sitten hieno ihminen.
 

Yhteistyössä