Edelleen, kaikki ei asu kaukana työpaikasta. Ajattele, tällaisilla pienillä työpaikoilla on ihmisillä työpaikka ihan täällä kotikunnassa! Ja moni joka käy töissä muualla saa ajaa maantieajoa suurimman osan työmatkasta. Pääkaupunkiseudulla omalla autolla voi liikenteen takia mennä sama aika lyhyempään matkaan.
Kyllä. Harvemmin kuitenkaan pieni paikkakunta tarjoaa koko väestölleen töitä ja harvemmin perheen molemmat aikuset onnistuu työllistymään pienillä paikkakunnilla. Näitäkin varmasti on, mutta vähemmän.
Ja kyllä, joskus kaupungin läpi ajettaessa voi mennä yhtäpaljon aikaa kuin pidempään matkaan.
En ole oikeastaan ollut erimieltä kanssasi, vaan lähinnä ottanut esille myös saman asian muita puolia.
Itse asun n. 7 kilometrin päässä isosta kaupungista ja työpaikkani sattuu olemaan "meidän laidalla", joten ajan töihin 5- 10 minuuttia. Toki, asuinalue on vähän kalliimpi, mutta tiedän, että asunnon saa aina myytyä näin läheltä kaupunkia ja pidän vapaa- aikaani kaikkein arvokkaimpana. Olen siis itse valinnut maksaa vähän enemmän ja sijoitan siihen, jonka koen itselleni tärkeäksi.
Kukin valitsee itselleen parhaan tavan asua ja elää. Jos on itse siihen tyytyväinen, niin kaikki on kerrassaan mahtavasti.