Onko sillä mitään merkitystä, juoko sitä raskaana ollessa aamulla kahvia vai batterya?

Daisy De La Hoya

Aktiivinen jäsen
21.04.2007
5 236
0
36
Mä valitsin tuon jälkimmäisen. Jo toinen päivä peräkkäin, kun aamiaiseni on battery stripped.. :whistle: En juo kahvia, enkä muutakaan kofeiinipitoista päivän aikana lisäksi.
Ja ihan siks vaan juon, että mun tekee sitä mieli. Se on hyvää ja mulla tulee siitä nautinnollinen fiilis. Ihan kuin jollekin kahvista tai toiselle tupakasta. :)

No eikö siinä ole tauriinia sun muita haitallisia aineita että mieluummin sitten se pelkkä kahvi. hyvä tietysti jos jää yhteen annokseeen päivässä mutta itse en käyttäisi.

On merkitystä. Kahvi on kahvia, battery on piristettä ja erittäin huono vaihtoehto.
Mitä varten olet hankkiutunut raskaaksi jos et ajattele lapsesi parasta vaan omaa napaasi ennemmin.

Mitään energiajuomia EI suositella raskaana oleville.
Niissä on kofeiinin lisäksi vaikka mitä muita aineita.
Juuri oli tutkimus siitä että niiden sisältämien piristävien aineiden pidemmän ajan vaikutuksia ei ole tutkittu.
Sulle voi tulla kiva olo mutta lapselle voi tulla sydämen tykytystä + muita oireita piristeistä.
Aineet menevät samassa suhteessa lapseen kuin mitä ne ovat sinun verenkierrossasi.
Jos sinulle tulee vaikutus aineista, kuten toteat, niin kuvittele vaikutuksen moninkertaistuminen pienessä herkässä elimistössä...
En leikkisi noiden kanssa vain oman "hyvän olon" vuoksi.

Ei ole väliä - se "ei suositella raskaana oleville" liittyy siihen, etteivät päivittäiset kofeiinin saannin turvarajat ylittyisi. Mitä ei siis tapahdu, jos ei käytä muita kofeiinipitoisia aineita.

Moni juo kahvia läpi raskauden...

kyllä mä voisin juoda :) taitaa olla vain tuo kofeiini, minkä takia sitä ei suositella. yhdestä tölkistä sitä ei kyllä liikaa saa. kuinkahan moni raskaana oleva juo liikaa kahviakin, eikä pidä sitä juurikaan pahana asiana...

Alkuperäinen kirjoittaja on:
On merkitystä. Kahvi on kahvia, battery on piristettä ja erittäin huono vaihtoehto.
Mitä varten olet hankkiutunut raskaaksi jos et ajattele lapsesi parasta vaan omaa napaasi ennemmin.

miten se on enemmän piristettä, kuin kahvi?
Kofeiini on terveysalan asiantuntijoiden mukaan se aine, joka siitä tekee ei suositeltavan. Ja myös se piristävä tekijä.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
No eikö siinä ole tauriinia sun muita haitallisia aineita että mieluummin sitten se pelkkä kahvi. hyvä tietysti jos jää yhteen annokseeen päivässä mutta itse en käyttäisi.

Mitä on tauriini?
Tauriini on pienimolekyylinen aminohappo. Sitä on paljon kalassa, lihassa ja joissain kasviksissa, mm. pavuissa, pähkinöissä ja sienissä. Elimistö myös tuottaa itse jonkin verran tauriinia. Tauriinia erittyy äidinmaitoon, minkä vuoksi sitä lisätään äidinmaitokorvikkeisiin.

Mihin tauriinin vaikutus perustuu?
Tauriinia esiintyy aivoissa, silmän verkkokalvoissa sekä sydän- ja luustolihaskudoksessa. Aivoissa tauriini toimii välittäjäaineena. Tauriini vaikuttaa hormonien eritykseen, kivuntuntoon sekä elimistön lämmönsäätelyyn.

Miksi energiajuomissa on tauriinia?
Tauriini aktivoi hermostoa. Se suojaa solukalvoja ja auttaa aineiden liikkumista solukalvojen läpi.

Voiko tauriinia saada liikaa?
Tauriinille ei ole asetettu saantisuosituksia ravinnosta. Sillä ei ole todettu haitallisia sivuvaikutuksia, joten yläsaannin rajaa tauriinille ei ole asetettu.

http://www.sinebrychoff.fi/page.php?page_id=32#raskaana

Alkuperäinen kirjoittaja purkissakin lukee:
Juuri oli tutkimus siitä että niiden sisältämien piristävien aineiden pidemmän ajan vaikutuksia ei ole tutkittu.
Sulle voi tulla kiva olo mutta lapselle voi tulla sydämen tykytystä + muita oireita piristeistä.
Aineet menevät samassa suhteessa lapseen kuin mitä ne ovat sinun verenkierrossasi.
Jos sinulle tulee vaikutus aineista, kuten toteat, niin kuvittele vaikutuksen moninkertaistuminen pienessä herkässä elimistössä...

Niinhän niissä lukee mut lukee mut oikeasti niitä ei suositella sen kofeiinin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Alkuperäinen kirjoittaja on:

miten se on enemmän piristettä, kuin kahvi?
Kofeiini on terveysalan asiantuntijoiden mukaan se aine, joka siitä tekee ei suositeltavan. Ja myös se piristävä tekijä.

Tauriiniahan siinä on ja sen takia minä en sitä ainakaan säänmnöllisesti joisi.

Alkuperäinen kirjoittaja purkissakin lukee:

:D

Edelleen naurattaa: aikoinaan mun kimppuuni hyökättiin siksi, että join Batteryä vaikka imetin: ei se kofeiini haittaa, mutta paha paha tauriini!

Ööö...varmaan nimenomaan tauriinin vaarallisuuden takia sitä lisätään Tutteliinkin :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Edelleen naurattaa: aikoinaan mun kimppuuni hyökättiin siksi, että join Batteryä vaikka imetin: ei se kofeiini haittaa, mutta paha paha tauriini!

Ööö...varmaan nimenomaan tauriinin vaarallisuuden takia sitä lisätään Tutteliinkin :xmas:

:D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

No se on kyllä totta että sitä on äidinmaidonkorvikkeissakin. Ja ihan ihmisen elimistössäkin, ja ravinnostakin sitä saa. Tuntuu vaan että energiajuomissa ne määrät on niin suuria. Mutta tuskinpa siitä haittaa on jos ei nyt litrakaupalla hörpi..

Molemmat sellasia myrkkyjä, että en jois, raskaana tai en. Mutta kukin tietenkin itse valitsee kuinka paljon arvostaa omaa ja lastensa terveyttä ja kuinka paljon taas kemikaalien ja huumaavien aineiden tuomaa nautintoa.

Molemmat vaihtoehdot ovat myös helvatan pahanmakuisia :x Kumpaakaan en ole juonut koko elämäni aikana puolta litraa enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Molemmat sellasia myrkkyjä, että en jois, raskaana tai en. Mutta kukin tietenkin itse valitsee kuinka paljon arvostaa omaa ja lastensa terveyttä ja kuinka paljon taas kemikaalien ja huumaavien aineiden tuomaa nautintoa.

Molemmat vaihtoehdot ovat myös helvatan pahanmakuisia :x Kumpaakaan en ole juonut koko elämäni aikana puolta litraa enempää.

Höpöhöpö taas näitä juttuja! :laugh: Kahvilla on myös hyviä vaikutuksia, mutta kiva että kerroit oman mielipiteesi.