Onko sellaista automerkkiä, jonka lukot eivät reistaile talvikeleillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja volkkarit vaihtoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

volkkarit vaihtoon

Vieras
Meillä autoja säilytetään taivasalla, ei siis ole katosta. Joka talvi on ollut riesana lukkojen ja ovien jäätymiset, jumiutumiset ja renkkailut. Lukkoja ja ovien muoveja on rasvailtu ahkerasti ja laitettu silikonia ja öljyä. Mikään ei ole auttanut.

Luin, että on tyyppivikana Volkkareissa. Uusien autojen osto kohta edessä. Toinen farkku ja toinen joku 4-ovinen pikkuauto. Onko muissa merkeissä samoja ongelmia?

Suositelkaa automerkkiä, jonka lukot kestävät talvisäiden vaihtelut ilman ongelmia.

Juu Volkkareissa tota vikaa. Mutta merkkiuskollisena en osaa sanoa, miten muissa. :) Voisin kuitenkin kuvitella, että jos taivasalla joutuu pitämään, niin vesisade-pakkanen-yhdistelmän jälkeen monella muullakin merkillä on lukoissa ongelmia.

Niin joo, meidän urpossa ei oo ollu semmosta vikaa. (=Ford Mondeo) :D

Volkkareissa ja Seateissa on tuo tyyppivika, oiskohan Skodassakin? Samaa konserniahan ne kai ovat? Jotenkin itse ainakin yritän jatkossa pysyä kaukana italialaisista, espanjalaisista ja ranskalaisista autoista. Samaa skeidaa ne kaikki. Jopa Alfoista on kuullu vain huonoja juttuja, vaikka on olevinaan niin hieno auto.

Varmaan perusautot, Toyotat ja Volvot ym ovat niitä luotettavia myös talvella. Ja tietty Mersut ja BMW:t, mutta niinhän niiden on pakkokin niillä hinnoilla!!

jaa-a, en tiedä mut meillä ei ole rasvailtu tms. ovia/lukkoja ja hyvin ovat toimineet merkistä ja mallista riippumatta. joskus harvoin kun on sattunut jäätymään olen pokkana hiustenkuivaajalla föönannu oven reunan et saa auki ilman et tiivisteet jää käteen niin sanotusti.

Tämä olikin hyvin ajankaohtainen kysymys!? =D

eipä oo meidän toyotassa(avensis) eikä mazda 6 ollu tota ongelmaa. Myöskään bemarissa ei ollu lukkojen kanssa ongelmia. Toyota avensiksia meillä on ollut useampia ja kaikki toiminu niinkuin pitää, toi bemari(320i) on ollut ainoa missä vikoja esim vaihteisto hajosi...

Ranskalaisista autoista olen kuullut tuota vikaa, eli pösöt, citroen. Ja meillä on ollut joskus pösö ja siinä tosiaan tuota vikaa oli. Nyt meillä ollut audi, volvo ja mazda 6, eikä näissä missään ollut sellaista vikaa.

[QUOTE="vieras";26223738]jaa-a, en tiedä mut meillä ei ole rasvailtu tms. ovia/lukkoja ja hyvin ovat toimineet merkistä ja mallista riippumatta. joskus harvoin kun on sattunut jäätymään olen pokkana hiustenkuivaajalla föönannu oven reunan et saa auki ilman et tiivisteet jää käteen niin sanotusti.

Tämä olikin hyvin ajankaohtainen kysymys!? =D[/QUOTE]

Kyllä kysymys on ajankohtainen sikäli, että autojen vaihto on nyt edessä ja pitäisi saada tietää, mikä merkki kannattaa ostaa.

[QUOTE="aapee";26223896]Kyllä kysymys on ajankohtainen sikäli, että autojen vaihto on nyt edessä ja pitäisi saada tietää, mikä merkki kannattaa ostaa.[/QUOTE]

Volvo.

[QUOTE="aapee";26228261]Nissan Micraa olen ajatellut kakkosautoksi. Onko kenelläkään siitä kokemusta? Toisaalta olen katsellut myös pikkumersuja.[/QUOTE]

Etkai tarkoita sitä jota sanotaan vauvamersuksi? Se pieni ja korkea :D haaveilin itse sellaisesta mutta luettuani netistä ja kuunneltua kokemuksia niin onneksi en laittanut..

aivan sama minkä merekkinen se kehonsiirrin on. mikään ei toimi huoltamatta.
lukot rasvataan huollossa ja jos ei huollossa käytä niin kaikki sen lukon osaa voidella itekkin..

vv-konsernin tuotokset kärsivät tuosta lukkojen jäätämisestä. Erityisen mielellään takaovet ovat kiinni ja pysyvät. En tiedä sitten, onko se kovin paha typpivika loppujen lopuksi, kun esim. toyotan maahantuonti määritti tyyppiviaksi moottorin nykimisen ja moottorihuoltovalon palamisen... Toyota lähti aika nopeasti, mut lukkojen jäätymistä on jotenkin kestänyt jo muutaman talven :)

[QUOTE="vieras";26228340]vv-konsernin tuotokset kärsivät tuosta lukkojen jäätämisestä. Erityisen mielellään takaovet ovat kiinni ja pysyvät. En tiedä sitten, onko se kovin paha typpivika loppujen lopuksi, kun esim. toyotan maahantuonti määritti tyyppiviaksi moottorin nykimisen ja moottorihuoltovalon palamisen... Toyota lähti aika nopeasti, mut lukkojen jäätymistä on jotenkin kestänyt jo muutaman talven :)[/QUOTE]

Aikoinaan Opelissani paloi myös tuo moottorivalo.

Minä olen täysin kypsynyt tähän lukkojen ja ovien jäätymiseen. Välillä olen joutunut kömpimään takaovesta sisälle, joskus olen jäänyt vangiksi autoon. Samoin on käynyt miehelle. Joskus on pakkasilla ajettu ovesta kiinnipitäen, kun se ei olekaan mennyt enää kiinni. Nyt kun pakkaskausi on ohi, niin yksi takaoven lukoista jää toisinaan auki. Aina pitää muistaa tarkistaa se.

Vanhassa VW:n ventossani oli muutaman kerran lukot jäässä, mutta aina pääsi jostain ovesta sisälle että sai auton käyntiin. Tässä uudemmassa passatissa ei ongelmia ole ollut viime talvena olleskaan. 2005 vuosimallin renaultissa keskuslukitus hieman reistaili noilla kovimmilla pakkasilla mutta mikäpä auto ei tykkäis -30 asteen pakkasista.

Lukkosulat sun muut on ihan hömppää, suosittelen ihan voitelemaan lukot kunnon aseöljyllä ihan kunnolla sisältäpäin ennen talvea. Jos ei taito riitä repimään ovipahveja irti niin sitten vaan jollekin ammattitaitoiselle auto kuivahtamaan hetkeksi sisätiloihin ja tökötit oviin.

Mutta eipä ole tullut vastaan autoa, jossa ei ole vikoja.... Vähemmän vikoja näissä meidän volkkareissa on ollu mitä röllössä oli.

Yhteistyössä