Onko seksikumppanieni määrä liian suuri?

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minttu";26276076]Vaniljan syöjän on turha kai väittää suklaata paremmaksi, kun ei ole maistanut?

Kyllä, ihan kypsä hedelmä minä olen. Ja aika paljon kokenut, varmastikin ihan jokaisella elämän saralla. Ja kiitos myös kysymästä. Olen rakkausavioliitossa eikä muut tötteröt enää kiinosta, tiedän sen 100% varmuudella. Olempa myös kuunnellut monen naisen tarinat pettämisistä - niiden syistä. Ja salailusta.

En tässä kai ole missään kohtaa sanonut etteikö voisi löytää sitä omaa makua ja pysyä siinä läpi elämän?? Vaan lähinnä kertonut siitä että ihminen on hyvin heikko kiusauksien perässä. Vallankin jos mitään kokoemuspohjaa ei ole.

Kun olet kovin kypsä ja paljon kokenut. Kerro sitten, miksi ihmiset pettää niin paljon? Miehistä joka neljäs, naisista joka viides?[/QUOTE]

Ihminen voi todellakin olla todella tyytyväinen ja onnellinen elämäänsä ja parisuhteeseensa vaikka aiempia kokemuksia ei olisi kertynyt. Jos on onnellinen, ei välttämättä koe mitään tarvetta riskeerata sitä onnea vain siksi, että seksi saattaisi olla jonkun muun kanssa parempaa. Ei kai elämänkumppania vain seksin perusteella valita? Siinä on aina riskinsä, jos ei tyydy siihen onneen, mitä on vaan luo kuvitelmia aina jostain suuremmasta onnesta. Saattaakin sitten lopulta menettää kaiken. Yhteisen elämän myötä siitä tietystä ihmisestä on muodostunut itselle se paras.

Ihmiset pettävät, koska ovat heikkoja ja itsekeskeisiä eikä ihminen todennäköisesti ole luonnostaan yksiavioinen. Tunteita (ja himoa) voi olla useaa ihmistä kohtaan samanaikaisesti. Se riippuu aika paljon ihmisestäkin, tuleeko tarvetta päästä "seikkailemaan". Jos sellainen seikkailunhaluinen ja jännitystä hakeva ihminen päätyy nuorena vakisuhteeseen, voi hänelle jäädä halu kokeilla, millaista seksi on muiden kanssa. Silloin varhainen vakiintuminen on ollut tälle ihmiselle huono ratkaisu. Sen sijaan en ymmärrä, miksi olisi erityisen suuri riski, että vaikka minä pettäisin kumppaniani satunnaisen ihmisen kanssa, jos sattuisin lähiaikoina sopivan kumppanin löytämään, kun en tähän ikään mennessä (pian 23v) ole ollut lainkaan irtosuhteista kiinnostunut, ollessani ikäni sinkkuna?
 
"juulia"
kieltämättä - ohi aiheen - huvittaa kun joku huutaa että seksi on kamalaa ilman rakkautta. Ja ihminen on harrastanut seksiä vain oman puolison kanssa. Miten silloin voi sanoa noin? Jos ei ole kokenut... Sen mä ymmärrän että ei halua seksiä ilman rakkautta. Mutta ei sen "laatua " voi pahemmin arvostella ilman henkkoht kokemusta.

Mä en ole koskaan syönnyt mustekalaa. En voi sanoa onko se pahaa vai hyvää. Mutta kamalasti ei houkuta. Ymmärrän silti että moni siitä voi tykätä.
 
"Neith"
[QUOTE="Vieras";26276041]Samaa mieltä. Miksi kukaan ei näe asiaa siten, että se joka on karvalaukkuansa auliisti levittänyt sinkkuna, tietää kuinka helppoa ja OK se itselle on? Pieni riita/puute suhteessa/seksissä niin mennään makailemaan toisen alle koska sehän voi olla vain "kiva akti".[/QUOTE]

miksi ihmeessä se että on harrastanut useamman henkilön kanssa seksiä aiemmin tarkoittaisi sitä että suhteessa ollessa sitä pitäisi myös muualta hakea?
seksi on seksiä, siihen ei tunteita tarvita mutta suhde on kumppanuutta, rakkautta ja sen yhteisen tien kulkemista ja kyllä, se on paljon antoisampaa elämää kuin villi sinkkuus.
mutta jos sitä suhdetta ei ole niin miksi sitä karvalaukkuaan pitäisi niin kovasti varjella.. se kun ei käytössä kulu... ;)
mä olen harrastanut seksiä silloin kun olen halunnut, henkilön kanssa ketä olen halunnut ja siinä sivussa oppinut paljon hyvinkin näppäriä juttuja, tiedän mistä tykkään ja mistä en. tiedän mikä on huonoa ja mikä ei ja se on vain etu.
ja kyllä, olen kertonut miehelleni noin määrän niistä henkilöistä joiden kanssa olen pannut ja voin sanoa että on vain tyytyväinen että olen asioita kokeillut ja kokenut, taitoa löytyy ja nyt se kaikki on vain hänelle hyödyksi (sillä tais olla isompi luku eikä se ole millään tavalla huonontava seikka)
 
"vieras"
[QUOTE="minttu";26276076]Vaniljan syöjän on turha kai väittää suklaata paremmaksi, kun ei ole maistanut?

Kyllä, ihan kypsä hedelmä minä olen. Ja aika paljon kokenut, varmastikin ihan jokaisella elämän saralla. Ja kiitos myös kysymästä. Olen rakkausavioliitossa eikä muut tötteröt enää kiinosta, tiedän sen 100% varmuudella. Olempa myös kuunnellut monen naisen tarinat pettämisistä - niiden syistä. Ja salailusta.

En tässä kai ole missään kohtaa sanonut etteikö voisi löytää sitä omaa makua ja pysyä siinä läpi elämän?? Vaan lähinnä kertonut siitä että ihminen on hyvin heikko kiusauksien perässä. Vallankin jos mitään kokoemuspohjaa ei ole.

Kun olet kovin kypsä ja paljon kokenut. Kerro sitten, miksi ihmiset pettää niin paljon? Miehistä joka neljäs, naisista joka viides?[/QUOTE]

Miksi oletat, että minulla on vanilja? Minulla on tervalakritsi. Ja siitä sinun on turha vänistä, koska et ole tätä kyseistä tervalakritsia maistanut. Kukaan muu, kuin minä, ei ole. Luultavasti tyydyt huonompaan.
 
"minttu"
Ihmiset pettävät, koska ovat heikkoja ja itsekeskeisiä eikä ihminen todennäköisesti ole luonnostaan yksiavioinen. Tunteita (ja himoa) voi olla useaa ihmistä kohtaan samanaikaisesti. Se riippuu aika paljon ihmisestäkin, tuleeko tarvetta päästä "seikkailemaan". Jos sellainen seikkailunhaluinen ja jännitystä hakeva ihminen päätyy nuorena vakisuhteeseen, voi hänelle jäädä halu kokeilla, millaista seksi on muiden kanssa. Silloin varhainen vakiintuminen on ollut tälle ihmiselle huono ratkaisu. Sen sijaan en ymmärrä, miksi olisi erityisen suuri riski, että vaikka minä pettäisin kumppaniani satunnaisen ihmisen kanssa, jos sattuisin lähiaikoina sopivan kumppanin löytämään, kun en tähän ikään mennessä (pian 23v) ole ollut lainkaan irtosuhteista kiinnostunut, ollessani ikäni sinkkuna?
Noniin pääsit kärrylle. Eli ihminen on utelias ja heikkokin. Ei välttämättä kyse ole edes itsekeskeisyydestä. Ja kuten sanoit, jos kokeilun haluinen koittaa tyytyä vaniljajäätelöön, hän hyvin helposti sortuu johonkin muuhun. Vaan kun tälläinen ihminen ensin maistelee useampaa sorttia, on hänen ehkäpä helpompi pysyä lopulta siinä maussa, mikä hänestä nousee parhaaksi.

Aina on niitä jotka eivät halua kuin yhtämakua ja toisaalta niitä jotka eivät vaan osaa päättää js surfaavat koko elämän makujen viidakossa. Mutta sinä ja surffarit olette gaussin käyrän ääripäistä. Suurin osa sijoittuu sinne keskikastiin, joille riittä jokunen maku/makukokeilu ja sitten päädytään siihen omaan suosikiin.
 
"minttu"
[QUOTE="vieras";26276191]Miksi oletat, että minulla on vanilja? Minulla on tervalakritsi. Ja siitä sinun on turha vänistä, koska et ole tätä kyseistä tervalakritsia maistanut. Kukaan muu, kuin minä, ei ole. Luultavasti tyydyt huonompaan.[/QUOTE]

Höpsis, minulla on oma tervalakuni, koska rakastan tervalakuani niin kuin sinäkin rakastat. Minä vaan olen maistellut muutakin ja voin sanoa että tervalaku on ehdottoman parasta. Voitko sinä olla ihan varma? ;) Ehkä laku pelkiltää sittenkin olisi parempi? mä TIEDÄN ettei ole, kokemuksesta.
 
[QUOTE="minttu";26276226]Höpsis, minulla on oma tervalakuni, koska rakastan tervalakuani niin kuin sinäkin rakastat. Minä vaan olen maistellut muutakin ja voin sanoa että tervalaku on ehdottoman parasta. Voitko sinä olla ihan varma? ;) Ehkä laku pelkiltää sittenkin olisi parempi? mä TIEDÄN ettei ole, kokemuksesta.[/QUOTE]

Ethän säkään toisaalta voi tietää, kun et ole kokeillut maailman kaikkia makuja? ;) Että mikä on se paras.
 
"minttu"
Ja voin tehdä myös tunnustuksen. Mä tykkäsin ja rakastin joskus vaniljaa, rakastuin nuorena ja solmin liiton vaniljan kanssa. Sitten sorruin kerranmaistamaan suklaata enkä enää voinnut palata vanijan luo koska petin häntä. Luulin että olin ainoa joka on sortunut muuta maistamaan - vaan empä ollutkaan. Joka puolla on naisia ja miehiä jotka ovat testanneet eri makuja. Osa ennen sitoutumistaa - enkä voi muuta sanoa kuin että he olivat olleet fiksuja.

Pitkän aikaa maistelin kaikenlaisia makuja. Kunnes löysin oman tervalakuni. Se on parasta maanpäällä enkä muihin enää kieltäni kasta. Koska tiedän että mikään ei voita tervelakuani.

Minä, heikko ja syntinen jäätelön syöjä.
 
  • Tykkää
Reactions: Sarjavamma
Scarlett harmaana
[QUOTE="juulia";26276157]kieltämättä - ohi aiheen - huvittaa kun joku huutaa että seksi on kamalaa ilman rakkautta. Ja ihminen on harrastanut seksiä vain oman puolison kanssa. Miten silloin voi sanoa noin? Jos ei ole kokenut... Sen mä ymmärrän että ei halua seksiä ilman rakkautta. Mutta ei sen "laatua " voi pahemmin arvostella ilman henkkoht kokemusta.
[/QUOTE]

Niinpä!

Kyllä voi olla todella hyvää seksiä vaikka ei olisikaa siihen petikumppaniin rakastunut tai edes ihastunut.
 
[QUOTE="Neith";26276160]miksi ihmeessä se että on harrastanut useamman henkilön kanssa seksiä aiemmin tarkoittaisi sitä että suhteessa ollessa sitä pitäisi myös muualta hakea?
seksi on seksiä, siihen ei tunteita tarvita mutta suhde on kumppanuutta, rakkautta ja sen yhteisen tien kulkemista ja kyllä, se on paljon antoisampaa elämää kuin villi sinkkuus.
mutta jos sitä suhdetta ei ole niin miksi sitä karvalaukkuaan pitäisi niin kovasti varjella.. se kun ei käytössä kulu... ;)
mä olen harrastanut seksiä silloin kun olen halunnut, henkilön kanssa ketä olen halunnut ja siinä sivussa oppinut paljon hyvinkin näppäriä juttuja, tiedän mistä tykkään ja mistä en. tiedän mikä on huonoa ja mikä ei ja se on vain etu.
ja kyllä, olen kertonut miehelleni noin määrän niistä henkilöistä joiden kanssa olen pannut ja voin sanoa että on vain tyytyväinen että olen asioita kokeillut ja kokenut, taitoa löytyy ja nyt se kaikki on vain hänelle hyödyksi (sillä tais olla isompi luku eikä se ole millään tavalla huonontava seikka)[/QUOTE]

Juuri näin. Ei tällänen luuseri, kun mä voi kelvata kenellekään :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti;26276419:
Mun pitää elää, koska olen maailman rumin, läskin ja paskin "nainen", joka ei kelpaa kenellekään, enkä osaa harrastaa edes seksiä.. :ashamed:
Itsesääli ja ruikuttaminen on sellaisia ominaisuuksia, jotka karkottaa kovin tehokkaasti miehiä.

Eli joko teet asennemuutoksen, tai sitten jatkat samaa rataa ja olet ilman munaa lopun ikääsi.

Sori, en jaksa olla empaattinen.

Ihan jokaiselle on taatusti ottajansa. Mutta se tosiaan vaatii sen, että lähtee ihmisten ilmoille, ja hymyilee :)
 
Itsesääli ja ruikuttaminen on sellaisia ominaisuuksia, jotka karkottaa kovin tehokkaasti miehiä.

Eli joko teet asennemuutoksen, tai sitten jatkat samaa rataa ja olet ilman munaa lopun ikääsi.

Sori, en jaksa olla empaattinen.

Ihan jokaiselle on taatusti ottajansa. Mutta se tosiaan vaatii sen, että lähtee ihmisten ilmoille, ja hymyilee :)
Kyllä mä ihan oikeasti yritän :) Olen ruvennut panostamaan itseeni enempi, yritän tehdä asioita joista nautin ja jotka saa mun iloiseksi. Välillä jopa tykkään itsestäni sellaisena kun olen. Ja olen jopa saanut laihdutettua 10kg. Mutta joo tänään on taas näköjään huono päivä, ja tämä yksinäisyys vaan välillä ahdistaa niin. Kun kukaan ei ikinä halua edes pitää sylissä :ashamed: Ja niin kun olen tänne sata kertaa kirjoittanut, mä en osaa harrastaa seksiä, en sanut ex:n munaa edes kovaksi (joo näköjään voi tulla raskaaksi ilmankin :D ) Niin miten joku mies vois oikeasti huolia mut, vaikka olisin kuinka iloinen ja positiivinen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti;26276568:
Ja niin kun olen tänne sata kertaa kirjoittanut, mä en osaa harrastaa seksiä, en sanut ex:n munaa edes kovaksi (joo näköjään voi tulla raskaaksi ilmankin :D )

Onkohan mahdollista, että eksässä oli vikaa, ei sinussa...? Ei se seksin harrastaminen nyt mitään rakettitiedettä ole, hyvänen aika!
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Onkohan mahdollista, että eksässä oli vikaa, ei sinussa...? Ei se seksin harrastaminen nyt mitään rakettitiedettä ole, hyvänen aika!
Kai se on jos en osaa, enkä oikein tiedä miten sitä vois niin kun yksin harjoitella.
Ja joo, olen yrittänyt hajoitella esim. noita alapäälihaksia, että olis tiukemmat paikat.
Mä en vaan voi sille mitään, että mua pelottaa niin kamalasti, että nolaisin itseni taas. Välillä en ajattele sitä, mutta välillä en pysty olemaan ajattelematta sitä.
Ja sitten kun miehet olettaa että tän ikäinen "osais kaikki temput". Miten mä muka osaisin, kun en ole ikinä harjoitellut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti;26276648:
Kai se on jos en osaa, enkä oikein tiedä miten sitä vois niin kun yksin harjoitella.
Ja joo, olen yrittänyt hajoitella esim. noita alapäälihaksia, että olis tiukemmat paikat.
Mä en vaan voi sille mitään, että mua pelottaa niin kamalasti, että nolaisin itseni taas. Välillä en ajattele sitä, mutta välillä en pysty olemaan ajattelematta sitä.
Ja sitten kun miehet olettaa että tän ikäinen "osais kaikki temput". Miten mä muka osaisin, kun en ole ikinä harjoitellut?
Mitä sä ystävä rakas tarkoitat noilla "kaikilla tempuilla"? Mitä sä kuvittelet että me muut makuuhuoneissa touhutaan?
 
Ehkä oon vähän tyhmä, mut miten seksi 42 eri kumppanin kanssa eroo siitä, että harrastaa seksiä 42 kertaa vakipanon kanssa? Enkä nyt puhu siis parisuhteessa olevista vaan pelkästään vakipanosta.
Eroaa se nyt ainakin tautiriskien suhteen. Mä haluaisin ennemmin ns. seksisuhteen jonkun yhden kanssa kuin useita satunnaisia kumppaneita, jos siis irtosuhteita harrastaisin.
 

Yhteistyössä