Onko sekin "ällöä" kun 4v. käy pussailemassa vieraita vauvoja?

  • Viestiketjun aloittaja ison äiti
  • Ensimmäinen viesti
ison äiti
Eli meidän 4v. neiti tekee tätä usein, eilenkin kaupassa. Näki samassa hyllyvälissä n. 1,5v. vanhan tytön, ja kävi häntä paijaamassa päähän ja pusun antoi poskelle... En kerenny kieltää. Oisko teistä inhottavaa, jos joku vieras lapsi tulis ja pussais teidän vauvaa?
 
AavikonNorsu
no ei jos poskelle pussaa mutta jos suulle niin kyllä mua vähän "ällöttäis". Mä itse en ole kova halailemaan vieraita tms..niin minusta se ei tuntuis kivalta jos vieras oli se sitten lapsi tai aikuinen tulisi lastani halaamaan tai pussaamaan.
 
Ei se musta ole ällöä vaan suloista !! Ainoa, mistä pitäis huolehtia on se ettei ihan pientä vauvaa (alle 3kk tms.) kauheesti paijais koska pienet eivät osaa olla tarpeeksi varovaisia pienten käsittelyssä! :heart:
 
Casper
Alkuperäinen kirjoittaja Jaana26:
Ei se musta ole ällöä vaan suloista !! Ainoa, mistä pitäis huolehtia on se ettei ihan pientä vauvaa (alle 3kk tms.) kauheesti paijais koska pienet eivät osaa olla tarpeeksi varovaisia pienten käsittelyssä! :heart:
Peesi !!!
 
:O
kerran katoin suu auki erästä äitiä jolla oli n. 1-1,5v. tyttö ja oltiin sellaisessa lastenleikkipaikassa. Tämä tyttösen äiti oli kai niin ihastunut pussailuun sillä siinä samassa leikkipaikassa oli meidän pojan lisäksi eräs toinen poika, n. 2-2.5v, ja TÄMÄ ÄITI sanoi tytölleen oikein hymyillen ja kannustaen, lähes pakottaen että "oi, pussaahan tuota poikaa" ja siis sanoi niin kauan kunnes tämä tyttö pussas SUULLE sitä poikaa ja äiti sitten oli niin intona siinä ja taputteli jne...

Huh... Onneksi otti kohteeksi tämä toisen pojan eikä meidän poikaa..
 
ap
No ei meidän neiti suulle pussaa=) Poskelle tai hiuksiin... ollaan kyllä puhuttu tästä liiallisesta hellyyden osottamisesta, mutta toisaalta sitä ei viitsis ihan kokonaankaan kieltää.
 
:O
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei meidän neiti suulle pussaa=) Poskelle tai hiuksiin... ollaan kyllä puhuttu tästä liiallisesta hellyyden osottamisesta, mutta toisaalta sitä ei viitsis ihan kokonaankaan kieltää.
joo, ei mun mielestä silleen sun tapaus kuulostanut pahalle, tiettyyn pisteeseen asti on hienoa että lapsi osaa olla hellä ja näyttää tunteita jne.

Mutta lähinnä tuossa tapauksessa ihmetytti se äidin käytös... ja säälitti myös sitä tyttöä kun noin pakottaa pussaamaan ja vielä suulle..

 
En kyllä taitaisi tykätä jos joku pussaisi lapsiani tuosta vaan :ashamed:
Enkä antaisi lapsieni pussata ketään ilman asianomistajan lupaa :/

Itsekin menen lähes pakokauhun valtaan jos joku vieras yhtäkkiä käy käsiksi, saati pussaa :|
 
Peuhu
Kyllä meidän tyttö 2v pussaa ja ihan suulle, halii vieraita lapsia . mä en ole ikinä ajatellut että siinä mitään ällöä, mulle tuli yllätyksenä et joku ajattelee niin...nehän on lapsia. Eri asia jos vieras aikuinen tulisi halailemaan ja pussailemaan. Pienellä lapsella on niin vähän keinoja näyttää tunteitaan ,pitäiskö nekin nyt opetta niin ei saa halailla eikä pussailla ketään, muista aina kysyä lupa jos kosketat toista lasta APUA mihin tää maailama on mennyt.
 
Ei minua haittaa jos tuttu lapsi halaa tai suukottaa lastani. Mutta en halua opettaa lastani siihen että vieraat ihmiset saattavat koska vaan tulla liki ja liimautua kiinni :/ Ja opetan kyllä lapsilleni senkin että vieraisiin lapsiin esim. kaupassa ei kosketa. Eivät tosin koskaan ole olleet koskemassakaan.
Jos on lapsen kaveri kyseessä niin mikäs siinä. Olen antanut esikoisen kerhokavereidenkin silitellä kuopusta ja suukotellakin kun ovat halunneet :) Mutta kaupassa en kyllä tykkäisi jos joku täysin tuntematon lapsi tulisi lastani pussaamaan.

Kyllä me halitaan ja pussataan lapsia ja mieheni kanssakin lasten nähden :) Lapset halittelevat ja suukottelevat myös isovanhempiaan jne. Eli missään tapauksessa lapsemme eivät kasva "tunteettomassa" ympäristössä vaikka vieraiden en annakaan lapsiini koskea =)
 
Peuhu
Musta tuntuu että toi meidän tyttöjen käytös (halailu ja pussailu) on ihan kotoa opittua ,meillä pussalillaan paljon miehen ja lasten kanssa ja myös halaillaan. Musta ei ole koskaan tuntunut pahalta jos vieras ihminen pusuttaa meidän lapsia tai halaa. Muistan kun tulin synnäriltä kotiin ja tervydenhoitaja tuli käymään tekemään tarastusta, hän punnitsi lapsen ja samalla kun nosti vaa´alta pois antoi suukon ja se tuli varmaan häneltä huomaamatta,vaistomaisesti, ei se musta tuntunut pahalta vaikka olikin kyse ihan vauvasta.
 
Hmm
Sanotaan, että ei haittaa, on vain suloista jos joku lapsi suukottaa ja halailee jokaista tapaamaansa lasta. Aikuisilla se on eri juttu.

Miksi ihmeessä jotkut ajattelevat näin. En ymmärrä.

Ehkä näiden suukottelevien lasten vanhemmat eivät ajattele, että myöskin lapsia on erilaisia kuten aikuisiakin.
On ujoja ja on rohkeita.

Oma lapseni on ujo ja leikkipuistossa eräs down-lapsi tuli lapsemme luo yhtäkkiä ja halasi.
Lapsemme säikähti sitä ja meni kauemmas ja tämä lapsi tuli vain perässä.

Sanoin tälle lapselle, että lapseni on ujo ja tykkää leikkiä, mutta ei tykkää koskettelusta.
Ei mennyt perille ja lapsen äiti vain katsoi vieressä naureskellen.

Silloin otti päähän ja oli pakko viedä lapsi kauemas.
Oma lapseni olisi halunnut leikkiä tämän lapsen kanssa, mutta ei kestänyt sitä päälle tulemista.

Joten miksi on niin suloista se, että joku lapsi ahdistelee muita lapsia jotka eivät todellakaan halua tulla halatuiksi.
Mitä jos itse tästä lähtisi kaupungille ja halailisi kaikki vastaantulevat ja suukot vielä päälle.
 
Peuhu
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Joten miksi on niin suloista se, että joku lapsi ahdistelee muita lapsia jotka eivät todellakaan halua tulla halatuiksi.
Mitä jos itse tästä lähtisi kaupungille ja halailisi kaikki vastaantulevat ja suukot vielä päälle.
Siinä tapauksessa mun mielestä vanhemmalla on vastuu selittää lapselle että toinen ei tykkää halailusta ja silloin ei voi halata ,leikkiä kyllä voi (siis halailija lapsen vanhempien pitää selittää omalle lapselleen)

 

Yhteistyössä