Meillä perhetyöntekijät käy ihan vaan juttelemassa mun kanssa kasvatusasioista kerran viikossa. Ei sillä, ettäkö niissä asioissa jotain vikaa olisi, vaan lähinnä minua tukemassa kun ei ole ketään toista vanhempaa jonka kanssa vastaan tulevia asioita pohtia. Ja aina on jotain. Alussa jo on todettu, että millekään lastensuojelullisille toimenpiteille ei todellakaan ole tarvetta, vaan tulevat ihan tukemaan kasvatustyössä ja tarjoamaan asiantuntemustaan. Ja kasvatustyö on ainakin yh-perheessä tosi yksinäistä puuhaa. Sen yksinäisyyden ja muutaman muun asian vuoksi meinasin sairastua masennukseen ja säikähdin asiaa niin, että hankin kaiken mahdollisen keskusteluavun, että pysyn lasteni takia kunnossa. Kun lääkkeille en halunnut.
Mä tykkään muutenkin keskustella ja pohtia paljon ja liikaakin ja oon tosi tyytyväinen, että meille tulee ihan kotiin asti ammattilaisia, jotka tuo mulle uusia näkökulmia tai ihan vaan henkistä tukea kasvatustyön ongelmatilanteiden ratkaisuun
Liian huono maine perhetyöllä, ei niitä ihmisiä todellakaan ole kenenkään kiusaksi palkattu! Mä koen olevani päinvastoin parempi vanhempi sen takia, kun haen apua josta me koko perhe hyödytään todella paljon. Eikös se ihmisten onnellisuus ole aika tavoittelemisen arvoinen juttu elämässä?