Onko se oikein, että lapseni ei pääse päiväkodin järjestämään teatteriretkeen, koska meillä ei ole varaa maksaa lippua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja minusta ei ole oikein, että lapsi jää reissusta pois vanhempien maksukyvyttömyyden takia. Joku vararahasto/osamaksusysteemi pitäisi olla vähävaraisia lapsia varten. Tai vaikka sossusta mukisematta pitäisi myöntää maksusitoomus tms. Se juuri olisi sitä varhaista syrjäyttämisen estämistä.

Miten tällainen tuli tietoonne vasta nyt, jos kerran tapahtumaa varten on järjestetty talkoita ja muuta..? Eli asia on tavallaan ollut ilmassa jo pidempään.

Mutta kallis retki kyllä on.

[QUOTE="vieras.";29841388]no onhan se teillä ollut sitten tiedossa jo aiemmin että retkin on tulossa kerta on jotain tempauksia yms, ollut joissa rahaa kerätty[/QUOTE]

Kuten jo kerroin, aloitimme 2kk sitten ja tässä viimeisen kahden kuukauden aikana ei mitään tempauksia ole ollut. En tiedä milloin ovat rahat keränneet. Tuli yllätyksenä eilen tuo reissu.

Toivottavasti päiväkodista tehdään lastensuojeluilmoitus kun elämänhallintanne on noin pielessä ettei puskurirahastoa ole. Aina tällaisissa tapauksissa pitäisi ls-ilmoitus tehdä koska lapsiperheellä ei saa olla noin köyhää,voihan tulla sairastuminen tms johon tarvitaan rahaa.

Höh. Tosi harmi jos lapsi ei pääse retkelle.
Uskon että päikyn nainen oli oikeasti huulipyöreänä siitä ettei tuollaista summaa löydy, päästi sammakon suustaan tjtns.
Kyllä tuollainen varoaika on mun mielestä ihan kohtuullinen.

Myy jotakin?
Lainaa rahaa?

Alkuperäinen kirjoittaja tääontätänykyään;29841417:
Ja minusta ei ole oikein, että lapsi jää reissusta pois vanhempien maksukyvyttömyyden takia. Joku vararahasto/osamaksusysteemi pitäisi olla vähävaraisia lapsia varten. Tai vaikka sossusta mukisematta pitäisi myöntää maksusitoomus tms. Se juuri olisi sitä varhaista syrjäyttämisen estämistä.

sossun rahat menee kyllä pikkasen tärkeämpiin asioihin kuin päiväkotiretkiin joita jotkut ei kykene maksamaan kun eivät osaa säästää

Alkuperäinen kirjoittaja gälägälä;29841395:
Miehesi jättää viikon tupakat ja oluet ostamatta niin siiinä on lapselle rahat retkeen.

:D Meillä ei polta kukaan eikä juoda olutta (tai siideriä tai mitään alkoholia). Vaikea tinkiä niistä.

[QUOTE="vieras.";29841428]sossun rahat menee kyllä pikkasen tärkeämpiin asioihin kuin päiväkotiretkiin joita jotkut ei kykene maksamaan kun eivät osaa säästää[/QUOTE]

Eikös kirkolta sais?

Mielestäni KAIKKIEN lasten reissut pitäisi maksaa päiväkodin. (Jostain muistan lukeneeni, että tällaiset luokkaretkien tyyliset jutut pitäisi muutenkin olla ilmaisia.)

Jos näin oletat niin sitten se on jäätävä päiväkotiin retken sijaan. Kuntien talous on kuralla, mitään ylimääräistä ei pysytä maksamaan. Ei kunnan työntekijöille saati päivähoitolaisille ja koululaisille.

Ai niin, mutta niinhän se lapsesi jääkin päikkyyn kun et retkeä maksa.

• Tykkää
Reactions: Porho
Sinä olet nyt kaikkein hankalin koko sopassa. Ilmoitat tiukasti, rahaongelmiin vedoten, ettei lapsi lähde mukaan. Samaan hengenvetoon ilmoitat, että viet lapsen samaan teatteriin myöhemmin. Ja valitat siitä, että päiväkodin tarjotessa lapsellesi joka tapauksessa palvelujaan pienempien ryhmässä, ei sekään kelpaa sinulle. Lapsesi on tässä jutussa sinun lapsellisuudestasi johtuva heittopallo, jonka nimissä vetoat lapsen hyvinvointiin ja tunteisiin.

Rahaongelmanne on ymmärrettävää ja jos ei ole varaa, niin ei ole varaa. Sinä et voi sen takia lähteä riehumaan ja vaatimaan mitään muuta, koska viime kädessä vastaat lapsestasi ja hänen elämästään. Päiväkoti tarjoaa virkistysretken, olipa hinta nyt mikä vain, mutta he eivät voi pakottaa lastasi mukaan saati poiketa lapsesi suhteen säännöistä, joita muut kiltisti noudattavat.

Koska kritisoit niin ankarasti päiväkodin toimintaa, voit nyt oma-aloitteisesti miettiä etsitkö seuraavaa virkistysretkeä varten jonkun halvemman vaihtoehdon. Aloitteita voi aina vanhempanakin tehdä ja suositella lähialueelta jonkun harrastelijateatterin tuottamaan näytelmä päiväkodin tiloissa hintaan kaksi euroa per lapsi. Tämä ei ole mitään rakettitiedettä ja minua ihmetyttää, että miten ihmiset voivat elää niin etteivät käytä omaa päätään yhtään mihinkään. Jopa sinäkin voit lähteä esittämään kuperkeikkoja hassu hattu päässäsi ja täten suoda tasaveroisen aseman kaikille päiväkotilapsille virkistypäivän suhteen.

Ikinä en päiväkotireissusta noin paljon maksaisi :O Ihan älyttömän hintainen! Ja todellakin aivan liian lyhyt "varoaika". Toki ymmärrän senkin ettei lapsi pysty tuossa tilanteessa reissulle lähtemään. Jos mulle ja lapselleni kävisi noin, niin ottaisin varmaan itse reissupäiväksi lomaa ja tekisin lapsen kanssa yhdessä jotain mielekästä puuhaa, mikä onnistuisi edullisemmin (ei varmasti ole kovin vaikea keksiä halvemmalla jotain touhua).

Näin olen suunnitellut, että pidän koulusta vapaapäivän ja teemme jotain kivaa yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja tääontätänykyään;29841417:

Justiinsa... Kuinka kukaan enää viitsii tehdä työtä kun saa hyvät työttömyyskorvaukset, lapset on ilmaiseksi hoidossa ja sitten kaikki ylimääräinenkin kiva retkiä ja lomia myöten maksetaan.

Minusta tuo on väärin!Veikkaan,että päiväkoti on yksityinen?
Oli miten oli,niin on ehdottomasti väärin ilmoittaa noin viimetingassa tuollaisesta menoerästä.Oiskohan täs käyny niin,että kun olette vasta aloittaneet pväkodissa,niin teille on nyt jostain syystä unohtunut kertoa tapahtumasta?Eivät kehtaa myöntää virhettään että ovat unohtaneet?Kysäseppä hakutilanteessa joltain muulta vanhemmalta koska he ovat tiedon saaneet.Outoa tuo on kyllä.
Lisäksi kuulostaa hassulta,että pväkoti tilaa bussikuljetuksen,mutta silti kanttiinista(jossa muutenkin sikakallista kaikki!!!)ostetaan eväät!?Jos yhtään tilannetajua pväkodilla,niin voisivat ottaa eväät pväkodin keittiöltä mukaan bussiin,syödä vaikka pihalla pikkupicnikillä.Ois paljon kivempaa ja halvempaa.Meneehän tosta päivästä kuitenkin vähemmän kuluja keittiölle kun yks ryhmä on poissa!Onhan sekin ruoka jo maksettu kertaalleen hoitomaksujen muodossa!
Ja kun kyse on jo 5vuotiaista,niin siinä on jo kaveri/bestishommatkin niin tärkeitä että kuka istuu kenenkin vieressä bussissa jne.Kiusaamistahan tuosta poisjäännistäkin voi tulla,mikä tietenkin typerää ja väärin,mutta lapset on julmia!!
Hoitotädit eivät saa kävellä vanhempien yli lapsen kautta!Tuo tyyli että Sano äidille että maksaa! Ei hoitaja saa lasta manipuloida olemaan vanhempiaan vastaan!
Minä puuttuisin kyllä jokaiseen mainitsemaani asiaan hyvinkin ronskisti johtajan kautta!Suututtaa ihan puolestanne!

[QUOTE="noh";29841424]Toivottavasti päiväkodista tehdään lastensuojeluilmoitus kun elämänhallintanne on noin pielessä ettei puskurirahastoa ole. Aina tällaisissa tapauksissa pitäisi ls-ilmoitus tehdä koska lapsiperheellä ei saa olla noin köyhää,voihan tulla sairastuminen tms johon tarvitaan rahaa.[/QUOTE]

Luuletko, että minä siellä päiväkodissa ilmoitin, että "lapsi ei tule kun ei ole rahaa". Joo, en. Sanoin, että mielestäni ei ole oikein ilmoittaa viime tipassa ja vaatia rahaa vielä vanhemmilta.

Käsittämättömän kallis lasten teatteri+kyyti, jos 17€ on puolet teatterilipun hinnasta ja 15€ puolet kyydistä. Eikö taksilla pääsisi halvemmalla????
Heh. :) Mahtava laskupää, jos oletat että tuo ap:lta pyydetty 20 euroa on 17 euroa lipusta ja 15 euroa kyydistä, plus ne eväät. Eiköhän se 20 euroa ole PUOLET noista sun kauhistelemista summista, eikä niin että nuo summat on puolet todellisista hinnoista.

Luuletko, että minä siellä päiväkodissa ilmoitin, että "lapsi ei tule kun ei ole rahaa". Joo, en. Sanoin, että mielestäni ei ole oikein ilmoittaa viime tipassa ja vaatia rahaa vielä vanhemmilta.

Tämä ei ollut minun vastaukseni! Kuka lie?! Minä kyllä sanoin, että ei nyt oikein olisi ylimääräistä kun tuli yllätyksenä renkaiden osto ja tietävät siellä, että olen opiskelija (ei tuloja). Tehkööt sitten ilmoituksen jos niin parhaaksi näkevät.

Meillä 20e riittää kokopäiväretken hinnaksi, se siis pyydetään vanhemmilta yhtään ei ole päikyllä varaa maksaa. Täältä ei mene julkiset ja kyydillä on pidemmälle lähdettävä, mitään ei lähempänä ole.

Joten jos yhden teatterireissun hinta on PUOLET 20e niin tuntuu vähän kalliilta kyllä.

Yhteistyössä