Onko se nykyään jotenkin outoa jos ei ota vauvan sukupuolta selville ultrassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";28256725]Tai sitten sukupuolisensitiivisyys vaan on järkevämpää kuin panikoiminen esim. oikeanlaisesta värimaailmasta.[/QUOTE]

Panikoida? Ei mulla kyllä mitään paniikkia ollut, mutta oli hauska laittaa beiget petivaatteet pinnasänkyihin ja verhojen väreiksi kun tiesi odottavan poikaa, tytölle olisi tullut sinistä ja valkoista huoneen väriksi. Varmaan traumatisoituvat kun me näin tuputamme sitä värimaailmaa.

Oli kiva tietää kumpaa sieltä on tulossa, ilman mitään paniikkia. :)

Mä olen vaan sen verran utelias ihminen, että haluan tietää. Ekassakin piti kysyä, mutta unohdin sen niiden mittojen ja muiden keskellä ihan totaalisesti vaikka olin viikkokausia hehkuttanut suunnilleen, että kohta saadaan tietää :D kyllä on kavereilla naurua riittänyt, että miten tuollaisen voi unohtaa.. Itseä se ei silloin ihan heti kyllä naurattanut mutta jälkikäteen kyllä. Kahden viikon päästä on tämän kakkosen rakenneultra ja aion kyllä kysyä... Kunhan vaan muistaisin tällä kertaa.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ei etukäteen;28256750:
No ensinkään en ole mikään "palstamamma" vaan nyt vasta kakkosta odottaessa käynyt täällä satunnaisesti...

Tuosta sukupuolen kysymisestä on minulle jäänyt sellainen kuva, että ne jotka ovat varmuudella sen halunneet tietää, ovat maksaneet ylimääräisen 3d ultran. Sellaista turhaa ultraa lähinnä tarkoitin. Tavallisessa julkisessa ultrassa se sukupuoli kun ei ole 100% varma aina. Muutamia ystäväpariskuntia tiedän, joille ostettu tavarat ja vaatteet sanotun sukupuolen mukaan ja sitten onkin ultrassa "luvattu" poika ollut tyttö.

Jokainen kysyköön sukupuolta, mutta voisi sitten ymmärtää myös niitä joille sillä tiedolla ei ole mitään merkitystä. Kuten minulle. Aivan sama tuleeko ystävälle tai itselle tyttö vai poika...

me maksoimmekin että saataisi tietää. Silti sistustettiin tosi neutraalisti. En ole koskaan pitänyt vaaleanpunaisesta enkä -sinisestä muutenkaan. Oli vain kiva tietää kumpi tulee ja en kokenut tuota rahanmenoa järkyttävänä, sillä saimme vauvamme kasvokuvan muistoksi 4d-ultrassa ja samalla sukupuolikin. Mulle on ihan sama jos joku ei halua tietää, mutta turha siitä on herneitä vetää nenään jos kysymyksen esittää ajatuksissaan "kumpi on tulossa" YHYY EI ME HALUTTU TIETÄÄ SIIS NYYYH OLLAAX ME OUTOI VAI HÄH?!?!?!?!"

:D

Itse ei tiedetty esikoisen kohdalla. Pelkäsin erityisesti sitä, että alan alitajuisesti asettaa itselleni odotuksia siitä, miten kasvatan lasta ja miten suhtaudun häneen. Oli jännittävää tavata lapsi ja vasta sitten oppia tästä asioita. Mitä noihin unisex-romppeisiin tulee: ei tarvitse ostaa ainoastaan ns. "neutraaleja värejä" vaan vaaleanpunaista ja vaaleansinistä myös. Kyllä niitä voi mille tahansa vauvalle pistää. Mekkoja en ostellut ja tyttö tuli, ostelin sitten jälkikäteen!

Ei haluttu tietää kummastakaan, vaatteita ja tavaroita kerkee ostamaan syntymän jälkeekin. Meistä on ollut vaan hauskaa jättää arvoitukseksi. Esikoisesta mulla oli vahva tyttö olo, ja tyttö tuli, nyt vahva poika olo, heinäkuun lopulla saa tietää kui kävi :-) . Muutamat unisex vaatteet on olemassa, ja tietty tytölle paljonkin esikoisen vanhoja, ja pojalle kerkee kyl ostamaan viel moneen otteeseen. Ei meillä ole siinä taustalla mitään erikoisuuden tavoittelua, ihan vaan omaksi huviksi pidetään salassa. Lähipiiriä tuntuu hieman ärsyttävän, kun ei kuulemma voi mitää ostaa. Mun mielestä taas aina ei tarvii olla ostamassa jotakin, kun sitä tavaraa haluaa myös itse katsella ja ostella.

Itse olen halunnut tietää sukupuolen mutta uteliaisuus on riittänyt vain omiin raskauksiin. En ole kokenut asiakseni kysellä odottavista ystäviltäni tietävätkö vauvansa sukupuolen,se on heidän asiansa.

ma en kysynyt. koska adialla ei ollut mitaan valia. en tykkaa vaaleanpubasest enka vaaleansinisesta. ostin vauvalke kaikkia vareja. vihrea. ruskea. keltaine. pinkki. turkoosin sininen. oranssi. punainen... mun mielest on omituista et tyttot puetaan siigen pinkkiin royheloon ja pojat ksuluspaitabodeihin ja farkkukollareihin. ahdistavaa. vielakin yritan loytaa lapselleni kaikkia vareja vaatteita. alkaa vain olla haastavaa tassa metrin kohdalla. arsyttaa kun vaatteet ovat niin tytto/poika jaoteltu. jos viel toisen saan niin en kysy sitakaan. vau.fi sivul oli joku jenkkitutkimus tast juuri nyt

Must on outoa et ihmiset ottaa sukupuolen selville.. sehän pilaa sen koko jutun, odottamisen yllätyksen. En tiedä mikä idea on kysyä ennakkoon sukupuolta!! itsellä kaksi lasta ja molempien sukupuoli selvinnyt kun lapsi on syntynyt. Mut kai se on nykyaikaa et kaikki tässä mulle nyt ja heti, kai tääkin juttu menee nykyäjan turhuuksiin..

Yhteistyössä