Onko se niin kamalaa jos rakastaa itseään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SporttisMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitä, että laittautuu ja näkee vaivaa miellyttääkseen muita, eikä itseään. Hankkii tietyn merkkisiä tai hintaisia tuotteita siksi, että joku sanoo niin, eikä siksi, että sattuu aidosti niistä pitämään. Ja näyttää loppujen lopuksi vaivautuneelta, eikä rennolta tai tyytyväiseltä. :)

Noin lyhyesti laitettuna.

Totta. Muiden vuoksi meikkaaminen/tälläytyminen näyttää lähes aina kamalalta. Baareissa notkuu aina naisia jotka ovat vetäneet kunnon sotamaalaukset kasvoille ja tissit push upeilla leukaan kiinni että sais taas vähän itsetunnon pönkitystä kun miehet kuolaa ja haluaa uida liiveihin.
Meikkaamisessa ja kauniissa pukeutumisessa ei siis toki ole mitään pahaa, itsekin sitä harrastan kun lähden ulos. Mutta meikkaan koska pidän siitä että kerrankin mulla on aikaa meikata pitkän kaavan mukaan, laittaa hiukset kauniisti ja pukeutua parhaimpiini. Miesten vuoksi en sitä tee.

Ei. Hyvä vain kun rakastaa. Joskus ihmettelen miksi ei voisi rakastaa itseään, aina joku huomauttelee, että sinussa on tuo ja tuo vika tästä syystä et millään voi rakastaa itseäsi.. mitäs ei pidäkkään itse seikkoja vikoina vaan kivoina bonuksina. Ikäänkuin täytyisi olla kaikin tavoin täydellinen rakastaakseen itseään.

Hyvä että täällä niin moni terveillä ajatuksilla matkassa. Olen vain niin kovin huolissani suomalaisista tytöistä. Tänäänkin töissä taas näki niin surullista menoa että voi luoja! Miksi tytöt tekevät mitä tahansa että saavat ihailemansa kundin huomion ja hieman sääliä/rakkautta/seksiä... Vetoan teinityttöjen äiteihin; puhukaa näistä asioista!

Mä oon kanssa erittäin huolissani!!
Olen itse syntynyt -92 eli aika aitiopaikalta joutunut seuraamaan kuinka rikki nuoret tytöt oikeasti ovat.
Nyt kun mulla on itselläni pieni tytär näitä asioita miettii ihan erillä tavalla ja mietityttää jo nyt, miten saisin omalleni terveen itsetunnon ja -kunnioituksen.
Uskon, että työ pitää aloittaa jo vauvana ja yritänkin jo nyt huomioida asioita jotka mahdollisesti vaikuttaisivat tytön myöhempään itsetuntoon.

Mä kyllä yritän tsempata aina nuoria tyttöjä ja puhun asioista suoraan, myös seksistä.
Musta on järkyttävää kuinka moni teinityttö OIKEASTI kuvittelee, että seksissä heille voi tehdä melkein mitä vaan ja että seksi on tyyliin suihinotto jonka jälkeen anaalia ja taas suihinotto. :(
Ihan hirveän surullista.

Vähän OT, mutta nuorten ja teinityttöjen asiat on mun sydäntä niin lähellä, että aiheuttaa aina mussa kiihkeän reaktion. :D

Mä niin toivoisin, että voisin tehdä jokaisesta pienestä ja vähän isommastakin tytöstä ehjän! Varsinkin kehitysmaiden tyttösten asiat koskettaa myös..
Uli uli, lopetan nyt hyvän sään aikana. :D

Mä oon kanssa erittäin huolissani!!
Olen itse syntynyt -92 eli aika aitiopaikalta joutunut seuraamaan kuinka rikki nuoret tytöt oikeasti ovat.
Nyt kun mulla on itselläni pieni tytär näitä asioita miettii ihan erillä tavalla ja mietityttää jo nyt, miten saisin omalleni terveen itsetunnon ja -kunnioituksen.
Uskon, että työ pitää aloittaa jo vauvana ja yritänkin jo nyt huomioida asioita jotka mahdollisesti vaikuttaisivat tytön myöhempään itsetuntoon.

Mä kyllä yritän tsempata aina nuoria tyttöjä ja puhun asioista suoraan, myös seksistä.
Musta on järkyttävää kuinka moni teinityttö OIKEASTI kuvittelee, että seksissä heille voi tehdä melkein mitä vaan ja että seksi on tyyliin suihinotto jonka jälkeen anaalia ja taas suihinotto. :(
Ihan hirveän surullista.

Vähän OT, mutta nuorten ja teinityttöjen asiat on mun sydäntä niin lähellä, että aiheuttaa aina mussa kiihkeän reaktion. :D

Mä niin toivoisin, että voisin tehdä jokaisesta pienestä ja vähän isommastakin tytöstä ehjän! Varsinkin kehitysmaiden tyttösten asiat koskettaa myös..
Uli uli, lopetan nyt hyvän sään aikana. :D

Huomasin vasta nyt sun kirjoituksen kun tulin täältä töistä vilkaisemaan hetkeksi palstaa. Tuntuipa hyvältä lukea sun kirjoitusta, joku joka ymmärtää tämän mun huolen kun näiden nuorten juttuja hyvinkin paljon työssänikin seuraan. Monella nuorella on todella vääristynyt kuva seksistä, läheisyydestä ja rakkaudesta, se on surullista katsottavaa. Ihan kuin nainen olisi hyvä vasta silloin kun saa ihailua ja on miehen kanssa. On monia tyttöjä ja naisia jotka ovat niin surkeena sinkkuina mutta heti alkavat oikeasti elämään vasta kun mies on kuvioissa. Monilla naisilla on myös lapsia ja lapset seuraavat aitiopaikalta kuinka äiti tyrkyttää itseään huonoille miehille ja saa aina kerta toisensa jälkeen siipeensä. Sillon tämmöisestä käytöksestä tulee sukupolvien kierre.

Yhteistyössä