Onko se niin kamalaa jos rakastaa itseään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SporttisMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SporttisMama

Aktiivinen jäsen
28.04.2011
2 650
0
36
Mikä siinä on niin kauheaa jos joku rehellisesti kertoo että rakastaa itseään. Siis sillä tavalla terveesti; arvostaa itseään ja pitää itsestään huolta. Mä en oikein ymmärrä suomalaista mentaliteettia että pelätään mitä muut ajattelee eikä kukaan luule leuhkaksi. Mutta tosiasiahan on ettei toista pysty aidosti rakastamaan ellei osaa ensin rakastaa itseään...

Jos joutuu pönkittämään egoaan ulkoisilla jutuilla, ei rakasta edes itseään.

Mutta jos arvostaa ja rakastaa itseään (ja yleensä silloin myös muita ihmisiä) ja haluaa pitää itsestään huolta ja ilahduttaa parasta ystäväänsä, eli itseään, se on toinen juttu.

Ainakin jos sanoo niin ääneen niin porukka pyörittelee silmiään :D

...Toinen on jos muut dissaavat omaa ulkonäköään ja katsovat sua kysyvästi, sitten kun sanoo että "no... Mä nyt oon aika tyytyväinen itseeni.." niin *hiljaisuus laskeutuu*

Hyvä että täällä niin moni terveillä ajatuksilla matkassa. Olen vain niin kovin huolissani suomalaisista tytöistä. Tänäänkin töissä taas näki niin surullista menoa että voi luoja! Miksi tytöt tekevät mitä tahansa että saavat ihailemansa kundin huomion ja hieman sääliä/rakkautta/seksiä... Vetoan teinityttöjen äiteihin; puhukaa näistä asioista!

Mutta jos arvostaa ja rakastaa itseään (ja yleensä silloin myös muita ihmisiä) ja haluaa pitää itsestään huolta ja ilahduttaa parasta ystäväänsä, eli itseään, se on toinen juttu.
Mikä on egonsa pönkittämistä ulkoisilla jutuilla mielestäsi?

Sehän on miusta tervettä, että rakastaa ja hyväksyy itsensä. =)

täysi peesi!

Inhoan sellaisia ihmisiä jotka kehuvat vain itseään ja polkevat muut pohjamutiin. Että ainoa oikea elämäntapa on se oma.

Itse vihaan itseäni ylikaiken ja tällaisena on raskasta elää. Kun oppisinkin rakastamaan itseäni niin olisin onnellinen.

Mikä on egonsa pönkittämistä ulkoisilla jutuilla mielestäsi?

Sitä, että laittautuu ja näkee vaivaa miellyttääkseen muita, eikä itseään. Hankkii tietyn merkkisiä tai hintaisia tuotteita siksi, että joku sanoo niin, eikä siksi, että sattuu aidosti niistä pitämään. Ja näyttää loppujen lopuksi vaivautuneelta, eikä rennolta tai tyytyväiseltä. :)

Noin lyhyesti laitettuna.

• Tykkää
Reactions: rops
täysi peesi!

Inhoan sellaisia ihmisiä jotka kehuvat vain itseään ja polkevat muut pohjamutiin. Että ainoa oikea elämäntapa on se oma.

Itse vihaan itseäni ylikaiken ja tällaisena on raskasta elää. Kun oppisinkin rakastamaan itseäni niin olisin onnellinen.

Mutta itsensä rakastaminen ja itsensä esille tuominen ja kehuminen on eri asioita.
Pohjamutiin muita polkevilla on yleensä huono itsetunto, eivätkä siis osaa rakastaa itsejään. Vain huonosti voiva ihminen haluaa/pystyy polkea muita alas.

täysi peesi!

Usein luullaan että se isoin egoinen on se itsevarmin mutta eihän se niin mene. Jos joku joutuu polkemaan muita buustatessaan omaa egoaan on silloin aika heikolla itsetunnolla varustettu.
Sen sijaan hyvällä itsetunnolla oleva voi sanoa "olen tyytyväinen itseeni" jos kysytään minkä ominaisuuden itsestään vaihtaisi. Se on sitten kuuntelijoiden vastuulla osaavatko he kuunnella itsevarmaa ihmistä.

täysi peesi!

Äskeinen viesti lähti liian aikaisin. Piti vielä kommentoida sulle että kyllä sulla olisi oikeus onneen, yritä vain pienin erin oppia arvostamaan ja rakastamaan itseäsi. Pienistä asioista se alkaa :)

Olen ihmetellyt ihan samaa.Miksi pitäisi aina vaan vähätellä itseään, miksei voisi sanoa rehellisesti mitä ajattelee, leimautumatta itserakkaaksi paskiaiseksi? Kun aika moni hyvien puolien lisäksi tiedostaa hyvin huonotkin puolensa, niin miksei voisi hyviäkin tiedostaa.

Lisäksi tosiaan, jos ei rakasta itseään, ei voi rakastaa muitakaan. Ja jos ei rakasta itseään, ei välitä terveydestään ja hyvinvoinnistaankaan.

• Tykkää
Reactions: SporttisMama

Yhteistyössä