Onko se niin kamalaa että huomaa muiden ihmisten olemassaolon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ok
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ok

Vieras
Mä ainakin katselen ympärilleni ruokakaupassa, uimahallissa, kadulla ja vaikka Puuhamaassa. Ihmiset on mielenkiintoisia. Aloitusta en ole vielä tänne tehnyt kenestäkään, mutta teen kyllä, jos tarpeeksi mielenkiintoinen juttu osuu kohdalle.

Täällä kun aina haukutaan, että "osta elämä, eikö ole muuta tekemistä, on sulla murheet" jos joku erehtyy kertomaan huomanneensa Jonkun Muun ja Hänen Ostoksensa kaupassa.

Joo suomalaiset vilkuilevat kohtaamistilanteissa seinille, mutta muutoin täällä on vallalla sellainen kyttäyskulttuuri ettei tosikaan. Ikkunaverhot vaan viuhuvat ja jotkut dorkat kyyläävät toisia kaupoissa jopa hyllyjen takaa. Selän takana sit jauhetaan peetä ja supatellaan.

[QUOTE="vieras";23630505]Mä oon kyllä enemmän huomannut hirveitä kyttääjiä, oikein suu auki toljotetaan ja syynätään, että mitä toinen tekee ja minne menee.[/QUOTE]

Enpä ole moista huomannut? Ehkäpä ulkonäössäsi on jotain kiinnostavaa, 50 lävistystä ja kirkuvanpunainen kuontalo... ai niin joo, ei saa tuijottaa =)

[QUOTE="vieras";23630543]Enpä ole moista huomannut? Ehkäpä ulkonäössäsi on jotain kiinnostavaa, 50 lävistystä ja kirkuvanpunainen kuontalo... ai niin joo, ei saa tuijottaa =)[/QUOTE]

Ihan normaalin näköinen olen, toki pidän ulkonäöstäni huolta ja saatan käyttää esim. korkoja, joista kuuluu kopinaa (ai kamalaa!) ja sekös vasta riemastuttaa monia kyttääjiä. Tosin eniten niitä harmittaa että kävelen vain ohi enkä ala häpeillä itseäni sen kyttäämisen takia.

Mua ei todellakaan haittaa jos joku katsoo, sehän on vaan mukavaa, mutta se toljottaminen ja kyttääminen on aika junttimaista.

Mutta kyllä oikeasti Suomessa on kyttäyskulttuuri huipussaan.

Mun täytyy kyllä myöntää, että kun mä käyn kaupassa, mä vaan menen sen läpi hylly kerrallaan katse kiinni lunttilapussa, enkä välttämättä huomaa edes tuttujen läsnäoloa. Mutta sitten kun istuu jossain kahvilassa tms, niin kyllä mäkin tykkään katsella ihmisiä. Ihan vaan siksi, että ne on ihmisiä. Ei sen vuoksi, että niissä on jotain outoa :).

Mun täytyy kyllä myöntää, että kun mä käyn kaupassa, mä vaan menen sen läpi hylly kerrallaan katse kiinni lunttilapussa, enkä välttämättä huomaa edes tuttujen läsnäoloa.QUOTE]

Mulla myös näin. Keskityn siihen kaupassakäyntiin enkä jää ihmettelemään ihmisiä. Ei sillä, ettäkö nyt pelkäisin katsoa päin, mutta tahdon vain hoitaa kauppareissun tehokkaasti ja päästä kotiin niin pian kuin mahdollista ilman häiriöitä. Toisaalta, en kyllä huomaa sitäkään, jos joku sattuisi tuijottamaan minua, eli siitäkään ei tarvitse vaivaantua, kun ei näe eikä kuule mitään :D

Yhteistyössä