Onko se niin, että kaikkien kanssa ei saa tulla toimeen?

Mulle on kotona tuputettu tuputtamalla, että kaikkien kanssa voi ja pitääkin tulla toimeen ja niillä eväillä lähdin kotoa maailmalle.
Mulla on omat mielipiteet ja hyväksyn toisetkin ja heidän mielipiteet vaikka eroaisivat suunnattomasti omistani.
Mutta olen saanut tämän asian takia kärsiä. minua pidetään takin kääntäjänä ja epäluotettavana ihmisenä kun en selkeästi kieltäydy olemasta tekemisissä joilla on erilaiset mielipiteet kuin minulla.
Kuitenkin pyrin siihen, etten isommasti levitä kenenkään muiden asioita, ainoastaan omia.
en ole mikään uhka enkä juorukello.

Taas tuli tilanne, jossa en ollut samaa mieltä naapurin kanssa, niin hän mutisi, että kyllä pitää puolensa valita ja antaa toisen puolen olla.
 
Jostain kumman syystä olen minäkin tähän törmännyt. En voi ymmärtää miksi ei jokaisella saisi olla omiamielipiteitä vaikka ne poikkeiskin muiden ajausmaailmasta.
Samalla eväillä minä olen maailmalle lähtennyt ja samaa olen omille lapsille opettannut. Kaikkien kanssa voi olla tekemisissä ja toimeen tullaan vaikka ei kamalasti tykättäisikään.

Jotenkin vaan tuntuu että kieroon katsotaan ja supatellaan kuinka mä en puoliani valitse.
Mieskin eräänä päivänä naureskeli että pihalla muijat on kuin pahenpia kakaroita tappelevat ja kiukkuavat toisilleen. Koita nyt siinä lapsille opettaa hyvää käytöstä toisten seurassa ja miten toisia ihmisiä kohdellaan.
 
:
eikun :kaikkien kanssa pitää tulla toimeen mutta kaikista ei tarvi tykätä
Aika moni käyttäytyy just sillai että ne on hyväksyttyjä jossain ryhmässä ja tuntee sen takia olevansa jotenkin turvassa. Samalla pitää tietysti sitoutua ryhmän mielipiteisiin. Ei mun mielestä sun tarvi puolta valita. Pienellä paikkakunnalla sun käytös voi tietty aiheuttaa uhan tunnetta joissakin.
 

Yhteistyössä