Onko se niin että sunnuntaisin ei saa imuroida?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmästelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmästelee

Vieras
Siis imuroin äsken ihan tosi pikaisesti hiekat eteisestä. Noh, naapurin mummo tuli ja puotti postilaatikosta lapun, jonka mukaan soittaa minusta poliisille kun pyhänä siivoan. Ei kuulema ole luvallista kerrostalossa. Onko se nyt sitten oikeasti kielettyä imuroida sunnuntaina? Missään järjestyssäännöissä ei puhuta tämmösestä.... Kiristää koko mummo!

siinä tapauksessa me syyllistyttiin vielä isompaan rikokseen tänään,kun tehtiin viikkosiivous :D eli ei pelkästään imuroitu,vaan pyyhittiin pölyt,pestiin lattiat ja kylppäri..

Katso teidän järjestyssäännöt. Taloyhtiössähän voidaan sopia miltei mitä vaan, mutta poliisiasia tuo ei ole.

Meillä saa imuroida ja aina olen imuroinut sunnuntaisin jos tarvis. Jos joku tulis valittaan niin viittaisin kintaalla.

Voi hyvä tavaton...Meillä imuroidaan joka armas päivä kerran tai kaks..vielä ei oo tullu kukaan urputtamaan asiasta.Kerran on naapuri sanonut,miten sinä joka päivä jaksat siivota.

Mun mielestä siivoominen ei ole kiellettyä sunnuntaisinkaan,kunhan sen tekee hilajsuus-ajan ulkopuolella..

No ei sieltä kyllä nyt poliiseja tarvi odottaa oven taa :D
Jos taloyhtiön järjestyssäännöisssä ei asiaa kielletä niin ihan vapaasti saat vaikka siivota koko asunnon (ja vaikka kiellettäisiin niin ei se silti poliisin asia ole :D )

Lol, mikä mummo :D En ole ikinä asunut kerrostalossa, jossa ei olisi saanut sunnuntaisin imuroida, vaikka tiedän että vanhempien ihmisten mielestä pyhäpäivä on lepopäivä... Mutta ikävä kyllä myös pyhäpäivinä saa kuulua elämisen ääniä.

Saattaisin itse harkita uutta imuria, kun todennäköisesti imurin tehot menevät äänen tuottamiseen eikä pölyn imesimeen, jos naapuriin kuuluu niin hyvin.

No näinhän minäkin asian olen järkeillyt! Mutta äsken soi ovikello ja poliisit seiso ovella... Noh, kylllähän niitäkin vähän nauratti koko tilanne, mutta olivat joutuneet tulla katsomaan, että kuinka paljon täällä nyt imurin kanssa meteliä pidän :) Mummeli sai sakot asiattomasta ilmoituksesta! Taidankin jatkaa imurointia ihan vaan kiusallani ja pesempä vielä lattiatkin... Ja kyseinen mummo ei asu meidän seinänaapurina, eikä edes suoraan alapuolella... Mistä näitä kyyliä oikein tulee???

Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästelee;23688274:
No näinhän minäkin asian olen järkeillyt! Mutta äsken soi ovikello ja poliisit seiso ovella... Noh, kylllähän niitäkin vähän nauratti koko tilanne, mutta olivat joutuneet tulla katsomaan, että kuinka paljon täällä nyt imurin kanssa meteliä pidän :) Mummeli sai sakot asiattomasta ilmoituksesta! Taidankin jatkaa imurointia ihan vaan kiusallani ja pesempä vielä lattiatkin... Ja kyseinen mummo ei asu meidän seinänaapurina, eikä edes suoraan alapuolella... Mistä näitä kyyliä oikein tulee???

Ostin uuden imurin 2kk sitten :) että ei ole kyse siitä, vaan siitä että tuo mummo oli ilmeisesti tuossa rapussa meidän oven takana oikein kuunnellut imuroimistani...

Alkuperäinen kirjoittaja Hämmästelee;23688274:

Höpö höpö, en kyllä usko että poliisit tuli, tai sitten mummolla on täytynyt valehdella jostakin, esim. pahoinpitely!

Alkuperäinen kirjoittaja Hähh;23688286:
Saiko mummeli oikeesti sakot?

Sai. On ilmeisesti tehnyt näitä soittojaan muistakin ja virkavaltaa juoksuttanut täällä ennenkin. Jonkun rikesakon ne sille sitten oli antanut.... Ja oli poliiseille vielä sanonut että minua täytyy sakottaa "laittomasta imuroinnista" :) Mitä se sitten ikinä tarkottaakaan...

Tuo on varmaan entisaikaan ollut sääntönä monessa paikassa. Itsellenikin on jostain iskostunut ajatus, että sunnuntaisin ei saa ainakaan mattoja viedä tampattavaksi pihalle, eikä oikein imuroidakaan. Siis itseäni ei haittaa yhtään, jos joku näin tekee, mutta itse en kehtaa. Olihan ennen todella tarkat säännöt mm. siitä, miten parvekkeella saa tuulettaa vuodevaatteita yms.

He he : D
Meilä imuroitiin tänään kahdesti, kylppäri myös pesty.. ainiin ja konekin pyörii taas jo kolmatta kertaa, ei oo naapurin mummo tullut valittamaan :P
Hiljaisuuden aikana asia erikseen, mutta muuten voit tehä mitä tykkäät.

Itseasiassa poliisien on kai pakko tulla paikalle jos ilmoitetaan järjestyshäiriöstä kuten metelöimisestä kerrostalossa. Sitten jos käynti on aiheeton, niin ilmoittajaa voidaan sakottaa.

Olen itsekin ollut vastaavassa tilanteessa kun meillä tehtiin rakennusvaiheessa perustusten sisäpuolisia täyttöjä viimeisenä iltana ennen talopaketin tuloa klo 23 asti. Joku naapureista soitti poliisille. Ymmärrän tilanteen, mutta sitten toisaalta vaikea olis niitä hiekkoja ollut laittaa myöhemminkään eli oli vähän pakkorako.

Ja tuuletussäännöt on edelleen ainakin meidän taloyhtiöissä muttei se nyt poliisiasia oo jos joku niitä rikkoisi :P

Jos tommosia häiriköintejä tekee paljon, sakko varmaan on ihan tosi juttu, sisi tarkoitan mummoa. Aloin vaan miettimään onko mummolla itellään ns kaikki vintit matolla suorassa jos ette ole ensimmäinen poliisit oven taakse saanut.

Heh, ompahan mummo!!! Meillä ei tässä pikkurivarissa oo mulle suoraan tultu sanomaan, mutta kiertoteitse kuulin, tuon yhen mummon päivitelleen, ku sunnuntaina pesen pyykkiä!! Ja vien ulos kuivumaan. Kaikenlisäksi tää mummo ei kunnolla nää ees taloyhtiön kuivaustelineelle, ku se on tos meijän keittiön ikkkunan "alla"! Tuumasin vaan että minä pesen sillon ku kerkiän ja jos ei kehtaa päin naamaa tulla sanomaan ni urputtakoon rauhassa!Mutta toisilla sitä vaan on liian vähän tekemistä ni kerkii jonnin joutavuuksia vahtimaan ja tekemään niistä ongelmia! Tästä meijän naapuristakin ois niin monta mielenkiintosta juttua, et ei tosikaan :) Ja sille aina välillä seinänaapurin kanssa naureskellaankin... Hyi meitä!

saa imuroida. kun noudatat sitä aikaa mikä on säännöissä hiljaisuusajaksi määrätty, niin sen esim. jos hiljaisuus on kello 22.00-06.00. niin kuuden jälkeen saat rauhassa imuroida. tosin ehkä sitä voi sen verran ajatella etei kuitenkaan heti kuudelta aloita, vaan odottaa esim. yhdeksään sunnuntain kunniaksi. mutta kiellettyä se ei siis ole

Vapunpäivänä ei imuroida ja piste!
1388910zzd2bxdy45.gif