Onko se leikkikeittiö leikintappaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
tai vähintäänkin mielikuvituksen? :snotty:

Nyt olen monta päivää pähkäillyt, ostanko minä tytölle keittiön vaiko nukenvaunut. Tyttö sai joulupukilta lahjakortin, että jotakin isompaa ostettaisiin,,
Sitten, kun mun aivoni nyt vaan ovat mitä ovat, mietin jo työntäväni tytön leikeissään siihen "tytöt leikkii tyttöjen juttuja,pojat poikien"-potaskaan.

Olenko tulossa suorastaan sovinistiksi, mietinkö liikaa? :xmas:

Meillä sekä tyttö että poika leikkivät kovasti keittiöllä ja nukenvaunuilla.

Vaikka nykytrendin mukaan pitäisikin varmaan ostaa keittiöt ja nukenvaunut vain pojalle, ja kieltää tytöltä kaikki "tyttömäinen"...siltä ainakin joskus vaikuttaa :D. Ei ole synti, jos tyttö leikkii nukeilla tai prinsessajutuilla, tai laittaa leikkikeittiössä ruokaa!

Siis minkä ikäisen? Itse ostin pojalle 1v9kk leikkikeittiön jouluksi. Sai myös työkalupöydän, joka avattiin ja jätinkin sen oman lahjan odottamaan synttäreitä.

Meillä se ainaski oli ainoastaan tiellä.. Ei tyttö sillä leikkiny oikeestaa ollenkaan. Vähän aikaa oli tuolla huoneessa ja sit vietiin varastoon. Muuten kyllä leikkii paljon ja laittaa "vauvalle" ruokaa jne.

Nuken vaunut on ollu meillä kova sana. Niillä tyttö on leikkiny jo varmaan 3 vuotta, sai ne joululahjaks 2 vuotiaana :)

Alkuperäinen kirjoittaja kahden tytön äiti:
no tuon ikäiselle ostaisin nukenvaunut,vasta vuoden päästä sen leikkikeittiön

Katselin ja mittailin Brion vaunujakin jo ja tuntuvat kovin isoilta vielä 1 vuotiaalle. Tosin onhan siinä keittiössäkin miljoona osaa,mutta niitähän ei tarvitse kaikkia heti ottaa käyttöön,,

Meillä on pojat olleet enemmän leikkikeittiön käyttäjiä kuin tyttö. Suosikkileikki on ravintola, missä minä olen tilaava asiakas. Milloin tulee legosoppaa, milloin pehmokrokotiilia lautasella. Nukenvaunuja pojat on käyttäneet vähemmän, mutta ovat ne väliin saaneet kyytiä. Esikoinen aikoinaan hoivasi kovastikin vauvanukkea, hoiti samalla lailla kuin isä oikeaa vauvaa, molemmilla oli vauvat :D

Tohon pojat leikkii poikien leikkejä jne... Meillä pian 4v täyttävä POIKA leikkii ihan innoissaan leikkikeittiöllä ja kokkailee aina äidille kaikkia herkkuja. :heart: Leikkii kyllä myös autoillakin mut parhaimpiin lukeutuvia joululahjoja tais olla semmoset leikkiruoat (sellanen missä on leipää, salaattia, kurkkua jne ja ne saa tarralla toisiinsa kiinni) ja niillä leikkiikin innoissaan 1v pikkusiskonsa kanssa. =)

Ei kai nuita kannata liikaa miettiä. Jos olet lahjakortin saanut niin kysy lapsen mielipidettä kumman haluaa. Molemmat kyllä niin hyviä leluja ja meillä niillä leikitään paljon. Niin tytöt kuin pojat. Ja ei sille mitään mahda että tytöillä on luonnostaan sellanen vietti että haluavat hyssytellä vaunuissa nukkea ja keitellä nukeille puuroa leikisti.

Serkkulassa on kaksi tyttöä ja leikkikeittiö+vaunut.keittiö on toimettomana ja vaunuilla on käyttöä paljonkin. Oma 2v ei niistä keittiöistä juuri innostu, hella ja pari astiaa on paras. Työntelee rattaitakin innolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Katselin ja mittailin Brion vaunujakin jo ja tuntuvat kovin isoilta vielä 1 vuotiaalle. Tosin onhan siinä keittiössäkin miljoona osaa,mutta niitähän ei tarvitse kaikkia heti ottaa käyttöön,,
Mä ostin tytölle semmoset puiset Brion nuken rattaat missä oli ikäsuositus 1,5v. Itse päädyin noihin just sen takia et uskon tytön innostuvan "vauvan" hoidosta ennen 2v synttäreitä ja ne tavalliset rattaat olis sillon viel liian isot mut nuo on sopivan kokoiset tuolle 1v2kk ikäiselle.

Osta Brion puiset työntökärryt / vaunut. Nukenvaunut ovat aivan liian heppoiset tuon ikäiselle minun mielestäni. Leikkikeittiönkin ostaisin ennemmin parivuotiaalle kuin yksivuotiaalle. Tai osta FP:n puhuvia / opettavaisia leluja.

Meillä 2,5-vuotias poika sai lahjaksi OBH Nordican leikkikeittiön nyt jouluna ja voi että, kun se on pop. Toinen isoveljistään (9,5-vuotias) tokaisi kuopuksen kanssa leikkiessään, että onneksi hänen kaverinsa eivät ole näkemässä, kun hän leikkii tällä leikkikeittiöllä.

Ja meidän pojilla on muuten kaikilla ollut pienenä myös omat nuket. Kuopuksella on nyt Baby Born, jota työntelee sateenvarjorattaissa, pistää potalle, keittää ruokaa leikkikeittiössään ja syöttää vauvalle. Toisinaan kantelee nukkea ihan muuten vaan sylissään, kun se kuulemma itkee. Mut toki leikkii muunkinlaisia leikkejä, kuten rakentelee duploilla tai leikkii puisella junarata- ja tiesysteemillä.

Mutta joo, mä jotenkin luulisin, että vuoden päästä vasta kannattaa ostaa se leikkikeittiö.

Keittiö meillä on ostettu vuosikkaalle ja 3v leikkii sillä kovasti vielä, vaunut sitten 2-3vuotiaana. 2v tuppas olemaan sitä että ne oli kiinni sitten joka mahdollisessa paikassa (lue. huutoa ja rääkymistä) ja brion omat on tosiaan aika korkeat, metrinen 3v meillä lykkii niitä hyvin.

Meillä melkein 4-vuotias on aivan onnessaan pikkukeittiöstä. Liki 2-v ei ymmärrä siitä mitään, lähinnä syö niitä "vihanneksia" ja muita "herkkuja". Osta nukenrattaat ja myöhemmin se keittiö :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä