Onko sairaalaan pakko mennä lepäämään?

• Viestiketjun aloittaja kyselen vaan
  • Ensimmäinen viesti
kyselen vaan
Sain mahdollisuuden mennä sairaalaan lepäilemään kaikesta stressistä. Masennus kyseessä.
Voinko kieltäytyä kun tuntuu että voisin oloani seurailla vielä kotonakin. Saan lääkkeet aloitettua huomenna.

vierass
Aika harva sinne PÄÄSEE vaikka haluaisi että yleensä jos paikkaa ihan tarjotaan siihen kannattaa tarttua vaikka itsestä tuntuu että pärjää. Tuttuni kieltäytyi paikasta kun sitä tarjottiin, sanoi pärjäävänsä kotona. Pakkohoidon kriteerit ei kuitenkaan vielä täyttyneet ja kuinka ollakaan seuraavana aamuna löydettiin kuolleena. Masennuksesta kyse hänelläkin. Sanoisin, että sä et kykene itse arvoimaan omaa tilannettasi, luota ammattilaisiin.

kyselen vaan
niin no, nyt vaan jotenkin tuntuu siltä että vien joltain paikan joka sitä enemmän tarvitsee kuin minä.
Haluaisin seurailla miten lääkkeet alkavat auttamaan ja katsella vointia sitten..

Mulla ainakin lääkkeiden aloitus pahensi oloa. Masennusta olen sairastanut usean vuoden, välillä on ollut keskivaikeaa ja välillä syvää. Ja samaa mieltä, tietäen mitä olen käynyt läpi, menisin juosten sairaalaan. Tosin sairastunut ei yleensä näe asiaa samanlaisena. Itse koin olevani jossain vaiheessa terve ja vähensin lääkkeitä ilman psykiatrin lupaa ja päädyin ensiavun päivystykseen. Jos apua tarjotaan se pitää ottaa vastaan.

vierass
Ne haluaa varmaan sut sinne seurantaan lääkkeiden aloituksen ajaksi! Yleensä vointi huononee pariksi viikoksi, jolloin on ihan hyvä saada keskittyä vain itseensä ja lepäillä.

Yhteistyössä