onko ruotsissa helppo matkustaa julkisilla?

mennään tukholmaan ja sieltä pitäis mennä kolmårdeniin. Onko hellpo mennä vai onko pelkästään ruotsiksi kaikki opasteet?
millä kannattaa matkustaa tukholma-kolmården-tukholma?
onko kolmården sen paikan nimi jossa on se puisto vain onko se paikkakunta joku eri niminen?
 
hmm
Mitäpä jos nyt yrittäisi ottaa ensin itsekin vähän enemmän selvää... laita hakuun kolmården ja katso sieltä missä sijaitsee ja millä sinne pääsee. En tiedä pääseekö junalla, mutta jos pääsee, kannattaa paikat varata etukäteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mitäpä jos nyt yrittäisi ottaa ensin itsekin vähän enemmän selvää... laita hakuun kolmården ja katso sieltä missä sijaitsee ja millä sinne pääsee. En tiedä pääseekö junalla, mutta jos pääsee, kannattaa paikat varata etukäteen.
eikös tää palsat just ole sitä varten että voi kysyä kaikkea. ei tää musta tyhmin mahdollinen puheenaihe ole
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjukka 2:
Tiedäthän, että kolmården on noin parin tunnin ajomatkan päässä keskustasta eli
ilman Tukholmassa yöpymistä käynti siellä toivotonta...
joo siis lähetään turusta sunnuntai illalla. ollaan laivalla yötä. ma aamusti tukholmassa. viedään tavarat hotellille. siitä lähetään kolmårdeniin.
junalla pääsee varmaan nopeiten.
tullaan illalla takas. ollaan hotellissa yötä jka aamulla takas. tullaan siis silja linella turusta.

osataanko ruotsisa suomea? meillä tosi heikko ruotsi. enkulla ehkä pärjätään jos sitä on opasteissa

meen hotelli täälllä
http://www.scandichotels.com/Hotels/Countries/Sweden/Stockholm/Hotels/Scandic-Sergel-Plaza/?hotelpage=location&location=detailedmap

http://kartta.com/index.php/Tukholman-Kartta.html
 
Olen työskennellyt Tukholmassa parisen vuotta, mutta en ole käynyt Kolmårdenissa, joten en tiedä valitettavasti miten pääsee. Olen kyllä nyt yövuorossa, jos haluat voin tässä yön aikana etsiä tiedon...?

Hotellille pääsette parhaiten punaisella metrolinjalla. Eli satamasta kävelette muiden ihmisten perässä... kohti T eli tunnelbana kylttiä, matkaa muutama sata metriä asema
Gärdet . Siitä valitsette t-centralenin suunnan, jossa siis jäätte pois.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
osataanko ruotsisa suomea? meillä tosi heikko ruotsi. enkulla ehkä pärjätään jos sitä on opasteissa
Voi kulta pieni... etkö ole mitään koulussa oppinut... Ei ne kyllä Suomea Ruotsissa puhu. Englannilla sujuu kyllä. Opasteet on tietysti ruotsiksi, varmaan joitakin esim. satamassa myös englanniksi, mutta kyllä niistä selvän saa.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
osaatteko sanoa onko sieltä siljan satamasta joku linkka vuoro kaupungille vai pitäääkö soittaa taksi?
ja onko metro vai juna järkevämpi ottaa siihen kolmården matkaan?
Menkää metrolla hotellille, se on kätevin! Bussillakin pääsee, taksinkin voi ottaa, jos ei ole hinnasta kiinni.
Pääseeköhän sinne Kolmårdeniin metrolla...
Itse jättäisin Kolmårdenin väliin noin lyhyellä reissulla ja menisin vaikkapa Skanssenille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjukka 2:
Olen työskennellyt Tukholmassa parisen vuotta, mutta en ole käynyt Kolmårdenissa, joten en tiedä valitettavasti miten pääsee. Olen kyllä nyt yövuorossa, jos haluat voin tässä yön aikana etsiä tiedon...?

Hotellille pääsette parhaiten punaisella metrolinjalla. Eli satamasta kävelette muiden ihmisten perässä... kohti T eli tunnelbana kylttiä, matkaa muutama sata metriä asema
Gärdet . Siitä valitsette t-centralenin suunnan, jossa siis jäätte pois.
miten siellä oswtetaan lippu?onko joku kone vai ostetaanko metrosta?
osaatko sanoa ton kartan suhteen missä pysäkillä kannattaa jäädä pois?

kiitos avusta. jos sulle tulee tylsää yön aikana niin etsi toki. helpottaa kun vähän jotain tietoa. sekin että miten kun menee sinne kolmårdeniin menee. että kun jää metrosta/junasta onko vielä pitkä matka sinne puistoon.

mutta kiitos hirveästi kaikille neuvoista :D
 
Vilkuilin pikaisesti noita Tukholman sivuja ja junia näyttää menevän sinne ihan hyvin.
Metroasema on siinä kohtaa missä sun hotellikartassa lukee sergels torg tai sen vieressä siis, siitä sisään ja kyltti city terminalia kohden joka on juna-asema.

Luulen, että helpointa on kuitenkin selvittää asiaa hotellin respassa. Jokuhan voi säkällä puhua siellä suomea... Mutta Norrköping on siis paikka johon teidän pitäisi päästä.
Voithan kysäistä että " hur hittar vi till Kolmården "....

Kylläpä on sekavaa sepustusta enkä tiedä onko tästä mitään iloa...
:whistle:
 
Metrolippu ostetaan koneesta, mutta on myös myyjät, jolta voi ostaa.
Lipun ostatte till T-centralen ja metoasema on siis T-centralen, jossa teidän hotelli on melkein vieressä.

Valmis retki tosiaan on mutta ei maanantaina.
 

Yhteistyössä