Onko ruokasi samanlaista eri kerroilla vai joka kerta vähän erilaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huspati Huta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huspati Huta

Aktiivinen jäsen
21.07.2006
28 140
15
36
Minulla tahtoo olla vähän erilaista joka kerta, joitakin en edes osaa tehdä joka kerta samanmakuisiksi. Esim kasvissosekeitto on joka kerta ihan uudenlaista, joskus parempaa, joskus laimeampaa. Samoin sämpylöistä tulee aina uudenlaisia nökeröitä.

Mitäs osaisin suht takuuvarmasti valmistaa? Hernekeitto ei kauheasti eroa eri kerroilla*nauraa*

Harvemmin teen reseptien mukaan tai mittaan ainesosia, joten lopputulos on aina hieman erilainen. Sovellan myös paljon sen mukaan mitä kaapista sattuu löytymään/puuttumaan.
Tiedä sit kuin isoista eroista lopulta on kyse: varmaan ite sen huomaa kaikkein parhaiten.

Ei aina. Sämpylöistä tulee tosin melkein aina aika samanlaisia, vaikka en koskaan tee ohjeella vaan näppituntumalla. Pinaattikeitto on usein aika samanlaista, ja allergikolle tehdyt pinaattilihapullat on oikeastaan aina ihan samanlaisia. Sosekeitto ei ole koskaan samanlaista kuin edellisellä kerralla.

no joka kerta erilaista. ruokaan työnnetään mitä milloinkin tekee mieli. :D
tai no keitot on yleensä samanlaisia. niihin en laita mitään ylimääräistä. =)

Oikeastaan on aika sama teenkö ns. omasta päästä (varsinainen herkkuruoka ) vai ohjeen mukaan, tulee aina mieliteko vähän soveltaa*nauraa*Leipomuksissa olen enemmän ohjeitten orja, haluan että kakkujen rakenne on oikea, sämpylöissä sitten saan soveltaa tarpeeksi.

Yleensä aina samanlaista ja jos haluan siihen uutta vivahdetta, vaihtelen mausteita tai aineksia. Pääosin ulkomuistista ja omasta päästäni ne mausteet heittelen mutta tottuneena osaa saman verran laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jänis:
En ole varmaan koskaan tehnyt kahta samanlaista ruokaa.

Jääköhän meistä nykykokkaajista toisenlaiset muistot lapsillemme, ei ole kaikilla niitä "äidin lihapullia" ja "mummon makaronilaatikkoa" vaan aina se yksi versio kulloinkin *nauraa*

Vähä riippuu ruuasta. Esimerkkinä nyt vaikka mureke ja pinaattikeitto, ne tulee samanlaiset yleensä, paitsi murekkeeseen nyt tulee tungettua mitä millonki mutta jos laitan samat aineet ni samanlaista tulee. Sit vaikka jotai possusuikaleita, ne on aina erilaisia. (Täs yks päivä oli ihan tajuttoman hyvää ja just sopivan mureaa. :p ) Kaalilaatikko, kanafileet, kasvissosekeitto...

karjalanpaisti on varmaan aina samanlaista mut siihen se sit jääkin. Lisäilen mielelläni mausteita sen mukaan mitä sattuu olemaan,tuorejuustoja lotkin joukkoon jos on jääkaapissa loppuja eli aina vaihtelee.
Mä oon keittiössä vähän sen tyyppinen kuin siinä Leevin biisissä "meidän mutsi on levoton..." ( nimeä en muista mut se spaghetti/kanttinauhajuttu :D)

Yhteistyössä