Onko rotavirusta liikkeellä nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fiona71 harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fiona71 harmaana

Vieras
Meidän viidestä lapsesta kolmella on nyt kuumetta ja huonoa oloa. Kaikki näistä kolmesta myös oksensi viime yönä, mutta vain kerran.

Kuopuksella 2v, ei ole mitään oireita. On saanut kyllä rotarokotteen, että jos tauti on tätä, niin se selittää, että on terve.

Niin ja olihan esikoinenkin alkuviikosta kuumeessa ja valitti oksettavaa oloa, muttei oksentanut kuitenkaan.

Muuten näin asiaan liittyen voiko sen rotaviruksen saada vauvalta joka on juuri rokotettu? Siis kun ollaan menossa jouluksi samaan paikkaan missä on miehen veljenpoika joka on saanut juuri rotarokotteen ja meillä on 1v6kk poika jota ei ole rokotettu? Tämän pojan äiti vaan pelotteli mua sillä että tarttuu herkästi sitten tähän meidän poikaa kun ei olla kerran rokotettu

Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Muuten näin asiaan liittyen voiko sen rotaviruksen saada vauvalta joka on juuri rokotettu? Siis kun ollaan menossa jouluksi samaan paikkaan missä on miehen veljenpoika joka on saanut juuri rotarokotteen ja meillä on 1v6kk poika jota ei ole rokotettu? Tämän pojan äiti vaan pelotteli mua sillä että tarttuu herkästi sitten tähän meidän poikaa kun ei olla kerran rokotettu

Näinhän sanotaan joissain ohjeissa, että viikon verran tuosta rokotteesta voi saada tartunnan, jos on ulosteiden kanssa tekemisessä, siis vauvan pyllyn pesussa tai kosketuksissa vaippaan.

Lapset harvemmin siis ovat tartuntavaarassa.
Mutta meillä terkkari sanoi, että ei ole kuullut kenenkään rokotetulta saaneen tartuntaa.
Meillä ei ainakaan kukaan saanut vauvalta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:

Näinhän sanotaan joissain ohjeissa, että viikon verran tuosta rokotteesta voi saada tartunnan, jos on ulosteiden kanssa tekemisessä, siis vauvan pyllyn pesussa tai kosketuksissa vaippaan.

Lapset harvemmin siis ovat tartuntavaarassa.
Mutta meillä terkkari sanoi, että ei ole kuullut kenenkään rokotetulta saaneen tartuntaa.
Meillä ei ainakaan kukaan saanut vauvalta mitään.

No näin mä vähän ajattelinkin että ei se nyt niin vaan tartu. Tuolla kyseisellä ihmisellä on tapana vähän hysterisoida kaikkia asioita vaikka muuten ihana ihminen onkin :)

Yhteistyössä