Onko rittävät mökkiviemiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2 aikuista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2 aikuista

Vieras
Ystäväperhe kutsui heidän mökilleen torstai-illasta sunnuntai aamuun.

Ostin sisustuskaupasta peltisangon, missä lukee "peruna" ja siihen haen torilta ainakin kotimaisia perunoita, kevätsipulia ja persiljaa.

Heidän muksuilleen ostin riippumaton ja isännälle vitsinä 2pkt tikkoja tikkatauluun.

Ajateltiin ostaa ruokaviemisinä 2pkt naudan pihvejä, 2 pkt Kabanossia, vissyjä, kahvipaketti ja keksejä, maalaisleipää, juustoviipaleita, paprikamix, 2 pkt maissintähkiä ja kirsikkatomaatteja.

Ainakin on riittävästi. :) Ruokaviemiset varmistaisin isäntäväeltä. Tuo setti on vähän kuin veisitte omat eväät ja itse ainakin olettaisin, että isäntäväki on ruuat miettinyt. Mielelläni niihin osallistuisin, mutta sopisin vaikka että me tuodaan pihvit ja kahvipullat tms. ja tuotaisiin niitä mitä tuodaan sen verran että kaikille riittää.

Minusta on suorastaan epäkohteliasta viedä omat eväät omalle porukalle tai ylipäätään mitään niin vähän, ettei siitä riitä kaikille. Eikä siinäkään ole mitään järkeä, että ruokaa viedään kohteliaisuudesta ihan turhaan, pilalle ylimääräiset vaan menee. Joten siksi minusta ruokaviemiset sovitaan yhdessä.

Ainakin on riittävästi. :) Ruokaviemiset varmistaisin isäntäväeltä. Tuo setti on vähän kuin veisitte omat eväät ja itse ainakin olettaisin, että isäntäväki on ruuat miettinyt. Mielelläni niihin osallistuisin, mutta sopisin vaikka että me tuodaan pihvit ja kahvipullat tms. ja tuotaisiin niitä mitä tuodaan sen verran että kaikille riittää.

Minusta on suorastaan epäkohteliasta viedä omat eväät omalle porukalle tai ylipäätään mitään niin vähän, ettei siitä riitä kaikille. Eikä siinäkään ole mitään järkeä, että ruokaa viedään kohteliaisuudesta ihan turhaan, pilalle ylimääräiset vaan menee. Joten siksi minusta ruokaviemiset sovitaan yhdessä.

Okei.
Kaksi kertaa kyselin ruuista, enempää en viitsi jankata. Meille kerrottiin että kalaa on tarjolla niin paljon, kun vaan jaksetaan kalastaa. Pihvipaketit on kilon paketteja molemmat, ajattelin että niistä riittää kyllä heillekin.He ovat jo mökillä, joten uskon että jotain heillä siellä jo on.

Mitä ehdottaisit että vielä ostaisimme?

[QUOTE="hmm";29976977]Kuulostaa hyvälle, ehkä liikaakin tuliaisia?

jos minä kutsuisin, loukkaantuisin syvästi jos vieraat toisivat koko vierailun kattavat eväät mukanansa[/QUOTE]

Toivottavasti he eivät loukkaannu, vaan tuntevat meidät jo vuosien takaaa ja ehkä tietävät ettei tarkoitus ole ketään loukata.

Varmista nyt isänniltä tuo ruokapuoli, että on ok tuoda. Mökillä on aika minimaaliset kylmäsäilytystilat ja jos he ovat teitä varten sen jo täyttäneet, niin mihin tunkea pihvit ja makkarat. ja muut.

Pullotettua juotavaa on aina ok tuoda, mikä säilyy lämpimässäkin. Mökeillä on monesti se vesipuoli vähän heikoilla, kaivo lähes kuivilla, pahanmakuista vettä tai ihan tuodun veden varassa. Helteillä sitä juotavaa kuluu kummasti.

Mä en ainakaan odota mitään krääsää ja tavaraa mökkivierailta. Ruoka- ja etenkin juomatuliaiset on hyviä. Jotain, mikä ei pilaannu, jollette ole sopineet mitä kukakin hommaa. Itse ainakin mielellään tarjoan hyvät ruuat kun joku tulee käymään. En oikeastaan edes tykkää, että tuodaan jotain makkaraa, jos olen suunnitellut kivan menyyn. Mutta sä tunnet isäntäväen paremmin kuin me!

Varmista nyt isänniltä tuo ruokapuoli, että on ok tuoda. Mökillä on aika minimaaliset kylmäsäilytystilat ja jos he ovat teitä varten sen jo täyttäneet, niin mihin tunkea pihvit ja makkarat. ja muut.

Pullotettua juotavaa on aina ok tuoda, mikä säilyy lämpimässäkin. Mökeillä on monesti se vesipuoli vähän heikoilla, kaivo lähes kuivilla, pahanmakuista vettä tai ihan tuodun veden varassa. Helteillä sitä juotavaa kuluu kummasti.

Tosiaan kahdesti jo puhuttu tuosta ruokapuolesta. Sanoin tuovani nautaa ym.
Ollaan käyty heidän mökillä ennenkin, eli tiedän kyllä että siellä on iso jääviileäkaappi, tulee vesi jne.

Mökkiviemiseni näyttävät olevan melkein kaikkien mielestä huono vaihtoehto, toisten mielestä liikaa jne.
Olisi kiva kuulla muutosehdotuksia, kun esim. torilla ja kaupassa ei olla vielä käyty.

Mitä itse veisitte?

[QUOTE="a p";29977359]Mökkiviemiseni näyttävät olevan melkein kaikkien mielestä huono vaihtoehto, toisten mielestä liikaa jne.
Olisi kiva kuulla muutosehdotuksia, kun esim. torilla ja kaupassa ei olla vielä käyty.

Mitä itse veisitte?[/QUOTE]

Sinulla on oikein hyvät viemiset, täällä nyt vaan pitää aina dumata kaikki.

Palstan mielipiteet nyt on... Jos et veisi muuta kuin kahvipaketin, niin saisit haukut, että meette syömään isäntäväen vararikkoon. Viet juuri sen, mitä itse ajattelet järkeväksi. Tunnet isäntäperheen, tiedät tilat ja sen, mitä ootte puhuneet ja sopineet. Jos itse oon epävarma viemisistä, usein selostan tosi tarkkaan, miksi toin mitäkin. Kukaan ei oo koskaan loukkaantunut!

Palstan mielipiteet nyt on... Jos et veisi muuta kuin kahvipaketin, niin saisit haukut, että meette syömään isäntäväen vararikkoon. Viet juuri sen, mitä itse ajattelet järkeväksi. Tunnet isäntäperheen, tiedät tilat ja sen, mitä ootte puhuneet ja sopineet. Jos itse oon epävarma viemisistä, usein selostan tosi tarkkaan, miksi toin mitäkin. Kukaan ei oo koskaan loukkaantunut!

Tuo loukkaantumisasia itseä pisti kovinkin mietityttämään, kuka nyt ystäviä haluisi loukata tuliasillaan? Kiitollisia ollaan kutsusta ja minusta olisi pikemminkin outoa jossei tuntisi ystäviensä tapoja ja tottumuksia, kuitenkaan ei kyse mistään puolitutusta perheestä. Itselle ei käynyt mielessäkään, että suunnitelluissa viemisissä olisi ollut jotai loukkaavaa.

Mielenkiinnolla ja korostan vielä, avoimin mielin, odotan niitä parannusehdotuksia :)

[QUOTE="a p";29977398]Tuo loukkaantumisasia itseä pisti kovinkin mietityttämään, kuka nyt ystäviä haluisi loukata tuliasillaan? Kiitollisia ollaan kutsusta ja minusta olisi pikemminkin outoa jossei tuntisi ystäviensä tapoja ja tottumuksia, kuitenkaan ei kyse mistään puolitutusta perheestä. Itselle ei käynyt mielessäkään, että suunnitelluissa viemisissä olisi ollut jotai loukkaavaa.

Mielenkiinnolla ja korostan vielä, avoimin mielin, odotan niitä parannusehdotuksia :)[/QUOTE]

Miten me muut voitaisiin paremmin tietää kuin sinä, millaisista tuliaisista ystäväperhe ilahtuu ja mistä loukkaantuu? Jokainen vastaa omista lähtökohdistaan eli omien ja tuttavapiirin tapojen mukaisesti.

Minä tosiaan toivon, että mökkiruuista sovitaan etukäteen, jos vieraat haluaa jotain tuoda. Jotain säilyviä ruokatuliaisia voi toki tuoda, mutta leipää ja makkaraa en haluaisi, jollei vieraat olisi ilmoittaneet etukäteen niitä tuovansa. Koska muuten olen kyllä varannut riittävästi aamupalaleipää sekä grillattavia enkä tykkää heittää ruokaa roskiin. Ja omien eväiden tuominen olisi siinä mielessä loukkaavaa, että ystävät ilmeisesti ajattelisivat minun olevan pihi eikä kovinkaan vieraanvarainen, jos sellaisia kokisivat tarpeelliseksi tuoda. Eli siis minusta sinun ruokatuomisesi ovat liialliset, jättäisin ainakin sen leivän, makkarat yms. pikkusälän pois ja veisin vaan ennalta ilmoitetut naudanlihat + pari pakettia kahvia ja keksejä, ehkä juomapuolelta sen vissyn lisäksi viiniä ja olutta. Mutta kuten sanottua, sinähän sen parhaiten tiedät mitä omat ystäväsi arvostavat.

Miten me muut voitaisiin paremmin tietää kuin sinä, millaisista tuliaisista ystäväperhe ilahtuu ja mistä loukkaantuu? Jokainen vastaa omista lähtökohdistaan eli omien ja tuttavapiirin tapojen mukaisesti.

Minä tosiaan toivon, että mökkiruuista sovitaan etukäteen, jos vieraat haluaa jotain tuoda. Jotain säilyviä ruokatuliaisia voi toki tuoda, mutta leipää ja makkaraa en haluaisi, jollei vieraat olisi ilmoittaneet etukäteen niitä tuovansa. Koska muuten olen kyllä varannut riittävästi aamupalaleipää sekä grillattavia enkä tykkää heittää ruokaa roskiin. Ja omien eväiden tuominen olisi siinä mielessä loukkaavaa, että ystävät ilmeisesti ajattelisivat minun olevan pihi eikä kovinkaan vieraanvarainen, jos sellaisia kokisivat tarpeelliseksi tuoda. Eli siis minusta sinun ruokatuomisesi ovat liialliset, jättäisin ainakin sen leivän, makkarat yms. pikkusälän pois ja veisin vaan ennalta ilmoitetut naudanlihat + pari pakettia kahvia ja keksejä, ehkä juomapuolelta sen vissyn lisäksi viiniä ja olutta. Mutta kuten sanottua, sinähän sen parhaiten tiedät mitä omat ystäväsi arvostavat.

Kiitos vastauksesta :)
Alkoholia emme vie, he eivät sitä käytä.

Varmaan noi sun tuliaiset on ihan jees, mutta laita viesti etukätewn ruokien osalta, että sopiiko jos tuotaisiin ko jutut niin emäntä osaa sovittaa omat hankintansa siihen. Mun mirlestä kivoja mökkituliaisia on kynttilät, servetit, viini, limppari, marjapoimuri, itikkakilleri.

Tarkennan tosiaaan vielä kerran, ruokapuolesta on kahdesti jo puhuttu emännän kanssa. Ja ollaan tosiaan ennenkin yövyttö heidän mökillään ja kotonaankin, varmasti osaavat, loukkaantumatta, odottaa että jotain extraakin tuomme.

Vielä jos saisi niiltä parannusehdotuksia, tai mitä itse viette, jotka tyrmäsivät nämä vaihtoehdot.

Te itse tiedätte parhaiten, tunnette ne kenen luo ootte menossa mökille jne. Miusta kuulostaa hyvältä nuo viemiset, vaikka aika reilusti kaikkea siinä onkin mut itse ilahtuisin kyllä.

[QUOTE="a p";29977563]Tarkennan tosiaaan vielä kerran, ruokapuolesta on kahdesti jo puhuttu emännän kanssa. Ja ollaan tosiaan ennenkin yövyttö heidän mökillään ja kotonaankin, varmasti osaavat, loukkaantumatta, odottaa että jotain extraakin tuomme.

Vielä jos saisi niiltä parannusehdotuksia, tai mitä itse viette, jotka tyrmäsivät nämä vaihtoehdot.[/QUOTE]

älä ainakaan tota känkkäränkkävänkäämistä vie tuliasiksi...

jos olet kerran sopinut jo vieväsi nuo niin sitten viet! Ei tässä kukaan ole sulle tilivelvollinen...

Alkuperäinen kirjoittaja öörki;29977578:
älä ainakaan tota känkkäränkkävänkäämistä vie tuliasiksi...

jos olet kerran sopinut jo vieväsi nuo niin sitten viet! Ei tässä kukaan ole sulle tilivelvollinen...

Pahoitteluni jos sait vänkäyskuvan, ei ollut tarkoitus. Olisi vaan ollut kiva kuulla, mitä ihmiset yleensä vievät.

mä ottasin siihen sankoon kaikenlaista kasvipuolta torilta:uusia perunoita,ruohosipulia jne.Lihat ja makkarat jättäisn ostamatta.Kivennäisvettä,limua tms. juotavaa veisin myös.Uskon että isäntäväki on hommannut koko poppoolle syötävät kun ovat teidät sinne kutsuneetkin.

Yhteistyössä