Onko riskaabeli juttu valita lapselle sellainen nimi missä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiree"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiree"

Vieras
on R-kirjain? Mietimme lapselle nimeä Eevert.

Tuli vain tuolta alempaa mieleen, kun jollakin pieni ei osaa R -kirjainta sanoa.

Itse en ainakaan pienellä lapsella pidä pahana, jos ärrää ei heti osaa sanoa. Toki jos se vielä kouluiässä särähtää, niin onhan se sitten harmillista lapselle.

Mutta eiköhän puheterapia auta löytämään puuttuvan kirjaimen. Tiedän sen toki, että jonot ovat pitkiä nykyään.

Ei. Omaa nimeä ei toistella jatkuvasti ja muussa puheessa ärrää kuitenkin käytetään. Jos jonkinlainen ärrävika jäisi, niin oman nimen ärrä ei olisi siinä se ongelma.

Onko suvussa r-vikaa? Mulla, molemmilla siskoillani, isälläni ja hänen veljellään on ollut r-vika, jotka ovat vaatineet puheterapeutteja, joten itse en "uskaltaisi" antaa. Toisaalta, monesti sanan alussa oleva r on vaikeampi kuin sanan keskellä oleva, ja nimi on tosi kiva...

eiei, mikä vika on Eevertissä? Sehän on vanha miehen nimi. Ja minusta nimeä annettaessa pitää miettiä miten hyvin se sopii myös aikuisellekin henkilölle.

Minä en pidä pahana sitäkään jos aikuisella ihmisellä on joku kirjain mitä ei täydellisesti osaa sanoa. En ymmärrä miksi ei voisi antaa nimeä missä on r. Ihan yhtä hyvin joku ei osaa sanoa s kirjainta vaan se sujahtaa silleen mukavasti. Tai vaikkapa L kirjain.

En antanut lapsille nimiä, joissa on r-kirjain. Meillä on suvussa paljon r-vikaa ja siitä sai kuulla tarpeeksi vaikkei nimessä ärrää ollutkaan. Esikoinen kuitenkin oppi itsestään sanomaan r-kirjaimen nelivuotiaana, kuopus sorauttaa ainakin vielä.

Hei meidän edellisellä presidentillä oli r-vika ja r etunimessä, so what? Mä en näe äännevikoja niinkään vikoina, niin kauan kun puheesta saa selvää niin monessa tapauksessa on vaan ihan viehättävän persoonallista jos jokainen äänne ei tulekaan ihan niin kuin (muka) kuuluisi.
Ja Eevert on oikein hieno nimi :)

Mä en olisi muuten edes ajatellut asiaa, mutta miehellä on r-vika ja hän sanoi että sellaiset nimet annetaan missä ei kyseistä kirjainta ole. Mikä olikin ihan hyvä, esikoisella on sama vika eikä puheterapia auttanut. Eikä edes saanut sitä kun muutaman vuoden, nyt on jo 15 v. eikä osaa sanoa ärrää.

Yhteistyössä