Onko REIMAN ja LASSIEN puvut reiluja mitoitukseltaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pukuasiaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pukuasiaa

Vieras
Ostin tytölle viime keväänä 80cm "halpis" välikausihaalarin ja arvelin sen olevan sopivan kokoinen nyt syksllä -mutta on vieläkin aivan liian iso. Ajattelin ostaa nyt syksyksi käytettynä haalarin, mutta arveluttaa ostaa 74cm, kun tyttö on jo yli 76cm pitkä... Mutta kuulemma noissa Reiman ja Lassien puvuissa on reilumpi mitoitus... Menisköhän sellainen 74cm puku vielä tämän syksyn..? Nimittäin ois tuossa kirpparilla...

Mun mielestä ne on ihan normaalia mitoitusta. Mun tyttö on 108 cm pitkä, eikä 104 cm Reimatec enää mahdu, 110-senttinen taas on "sopivasti reilu" eli juuri passeli tämänhetkiseen käyttöön. 98 cm pojalla on 104-senttistä Lassieta ja Lassieteciä, ja ne ovat hieman reiluja, muttei todellakaan liian isoja.

Yli 76-senttiselle ehdottomasti 80 cm haalari, sanon minä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mun mielestä ne on ihan normaalia mitoitusta. Mun tyttö on 108 cm pitkä, eikä 104 cm Reimatec enää mahdu, 110-senttinen taas on "sopivasti reilu" eli juuri passeli tämänhetkiseen käyttöön. 98 cm pojalla on 104-senttistä Lassieta ja Lassieteciä, ja ne ovat hieman reiluja, muttei todellakaan liian isoja.

Yli 76-senttiselle ehdottomasti 80 cm haalari, sanon minä :)

no ainakin tuo halpispuku on aivan liian iso... :( lahkeita ja hihoja joutuu kääntämään todella reilusti eivätkä edes kunnolla pysy käänteellä ja hankala liikkua, kun hihat roikkuu pitkällä ja lahkeet on kengän alla... :(

Meillä ainakin Reimatec:n 62cm menisi vieläkin tytölle joka nyt n. 70cm pitkä. Ja kävin koklaa 74cm Reimatec, niin suunnilleen hukkuu siihen. Minusta on reilu mitoitus.

Reiman halpishaalari oli pientä kokoa viime vuonna ja Reimatec on minusta ihan reilua. Ticket on vieläkin reilumpi.

Reimatecin 74 menee varmasti tämän syksyn jos se nyt on sopivan kokoinen. Älä osta kokeilematta. Muuten ostaisin kyllä seuraavan koon.

Muoks. Sinähän puhuitkin Reimasta, ei Reimatecstä. Mutta niissä on kokoeroja...

Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
Meillä ainakin Reimatec:n 62cm menisi vieläkin tytölle joka nyt n. 70cm pitkä. Ja kävin koklaa 74cm Reimatec, niin suunnilleen hukkuu siihen. Minusta on reilu mitoitus.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä eroa siis reimalla ja reimatecillä..?? :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ne on hieman eri malleja ja tehty eri materiaaleista. Reimatec on vedenpitävää. Reima voi olla ihan peruskangasta, vedenpitävää tai jotain siltä väliltä riippuen mallista. Tutustu nettisivuihin, niin näet ehkä tarkemmin. Tosin kaikki isot ketjut tilaaomia malleja sisäänheittohinnolla reimalta ja niistä ei pirukaan ota selvää, mitä halvalla saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:

Ne on hieman eri malleja ja tehty eri materiaaleista. Reimatec on vedenpitävää. Reima voi olla ihan peruskangasta, vedenpitävää tai jotain siltä väliltä riippuen mallista. Tutustu nettisivuihin, niin näet ehkä tarkemmin. Tosin kaikki isot ketjut tilaaomia malleja sisäänheittohinnolla reimalta ja niistä ei pirukaan ota selvää, mitä halvalla saa.

kiitos tiedosta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lassie on ainakin reilu, 74 cm puku meni vielä 80 cm:llä, 86 cm puku 92 cm:llä, 98 cm puku jäi kevättalvella 108 cm:lle pieneksi.

no näin se kirppiksen pitäjäkin sanoi... pitänee käydä siellä uudestaan tytön kanssa ja kokeilla ihan ...

Lassie on ainakin reilu, 74 cm puku meni vielä 80 cm:llä, 86 cm puku 92 cm:llä, 98 cm puku jäi kevättalvella 108 cm:lle pieneksi.

Ja meillä jäi Lassien 104-senttinen puku pieneksi tytölle, kun hän oli 106 cm pitkä :o

Ja meillä jäi Lassien 104-senttinen puku pieneksi tytölle, kun hän oli 106 cm pitkä :o

mitenhän voi olla mahdollista..? Joku eri malli varmaan...

mitenhän voi olla mahdollista..? Joku eri malli varmaan...

Meidän mannekiinilla on kyllä tosi pitkät sääret, siitä se varmaan johtuu...jää lahkeet lyhkäisiksi :)

Lassiet on mun mielestä järkevän mallisia. Lahkeitten "kuuluu" olla pitkät, se on sitä liikkumavaraa. Mun piti ostaa keväällä Jonatanit, mutta niissä oli metri selkää ja 30 cm trumppua. Kiipeile ny siinä kun persus on polvissa...

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Lassiet on mun mielestä järkevän mallisia. Lahkeitten "kuuluu" olla pitkät, se on sitä liikkumavaraa. Mun piti ostaa keväällä Jonatanit, mutta niissä oli metri selkää ja 30 cm trumppua. Kiipeile ny siinä kun persus on polvissa...

Ja Remuissa jää aina hihat lyhyiksi, vaikka haalari muuten vielä mahtuisikin mainiosti. Ainakin meillä. Muuten kyllä tosi hyviä haalareita...

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Ja Remuissa jää aina hihat lyhyiksi, vaikka haalari muuten vielä mahtuisikin mainiosti. Ainakin meillä. Muuten kyllä tosi hyviä haalareita...

äääh... esikoiden äitinä en vielä ole osannut ajatellakaan, että eri merkeilläkin voi olla noin paljon eroja... :(

Yhteistyössä