Onko reilua? Mies vaatii, että minä vien lapsen nukkumaan seuraavat pari kuukautta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos sinä olet ollut sairaalassa, niin tottakai lapsi on huolissaan äidistään ja voi olla et nukuttamiseen on mennyt siksi tunti tai kaksi

Kuinka vaikeaa tämä voi olla... minä en ollut kahta kuukautta sairaalassa, vaan osan aikaa ja sen jälkeen kotona vuodelevossa. Nyt tuo sama tunti tai kaksi menee aikaa pahimpina päivinä, vaikka olen kotona. Lapsi itse sanoo, että ei halua nukahtaa, paha olo ja mörkö sängyn alla. Tontutkin kurkkii ikkunoista ja ei uskalla nukkua. Ei siis liity minuun mitenkään. Mutta toki ymmärrän, että on tuolloin kun olin sairaalassa, on lapsella voinut olla suuri ihmetys myös uniaikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja voi hyvät hyssykät;22685612:
Taas yksi tapaus, jossa lapsi NUKUTETAAN.... Huoh... Missä ovat nykyajan kasvattajan taidot?

Kiitos kommentistasi... lämmitti kummasti sydäntä... En aloituksessa pyytänyt neuvoja nukutukseen, osaamme sen itsekin. Ja kuten monesti jo todettu, lasta ei nukuteta kädestä pitäen tms. vaan hänellä on nyt ns. mörkökausi (pelkää nukkumista yksin) niin "joutuu" olemaan samassa huoneessa, jotta lapsi uskaltaa nukkua. Muuten nukahtaa tosi nopeasti. Jokohan tämä menisi kaikkien kaaliin?

Ja anteeksi tämä raivoamiseni, on miehen kanssa taisteltu koko ilta siitä mikä kuuluu kenenkin tehtäviin ja mikä on etusijalla (no lapsi tietenkin!) ja olen yrittänyt saada hänet tajuamaan nämä "korvaushommat" jne. Mutta ei se idiootti (anteeksi vaan) näytä tajuavan, tai ehkä tajuaa, mutta ei halua ymmärtää minunkin tilannettani. Tulee sellainen tunne, että itse olen tahallani sairaalaan mennyt ja huvikseen kotona levännyt ja käskyttänyt miestä... huoh. Tiedän miehen olevan väsynyt ja toki autan häntä sen mukaan mitä pystyn mutta ei minun mielestäni tällaiset lapselliset höpötykset lapsen hoidon korvaamisista jne. ole aiheellisia. Ollaan sentään oltu yhdessä jo 12 vuotta ja ei tämä tällaista ole ennen ollut. Taitaa miehellä olla se kolmenkympin kriisi. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Armeija näitä kasvattaa;22685782:
En kovin vahvasti suosittelisi lisääntymään tuollaisten miesten kanssa, koska he eivät muuksi tule muuttumaan. Koko maailma on vaan heitä varten tai heitä vastaan eivätkä he opi ottamaan muita ihmisiä huomioon. Sitten miehet ihmettelevät, kun naiset vievät erossa lapset, talon ja rahat. Tuollaisille aloittajan miehen kaltaisille *ruma sana* se on vähintäänkin oikein. Eivät he siitä mitään opi, mutta saavatpahan kerrankin ansionsa mukaan.

No voi piip sentään..
Ap:n mies on todennäköisesti väsynyt ja haluaa nyt hengähdystauon. Ihan inhimillistä, eikö? On toki aika kova vaatimus tuo kaksi kuukautta, mutta kukapa meistä ei joskus liiottelisi. Olen mäkin sanonut joskus super kaoottisen päivän iltana miehelle, että otan seuraavana päivänä lennon Afrikkaan ja palaan puolen vuoden kuluttua. No en ole lähtenyt vieläkään Kummasti ne akut latautuu aina yön aikana.
Todennäköisesti ap miehineen palaavat samaan rutiiniin, mikä oli heillä käytössä ennen ap:n sairastumista. Kunhan mies saa itsensä kasattua. Vai?