onko reilua miehen mummolta loukkaantua tämmöisestä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
miehen mummo täyttää pyöreitä vuosia tammikuussa. lahja ollaan hommattu sukulaisten kanssa jo hyvissä ajoin ja se oli aika kallis, vaikka kimpassa ostettiin.

no, nyt mummo sitten kertoi tarjoavansa juhlat lähisuvulle kylpylässä jossain päin viroa. maksaa osallistujille laivamatkat ja majoituksen kylpylässä. sinänsä ihan kiva ja antelias mummo, mutta meidän perheeltä jää nyt reissu sitten väliin. meillä on 3 pientä lasta, joilla ei ole passeja ja miehenkin passi menee vanhaksi vuoden lopussa. uusien passien hommaaminen kuvineen kaikkineen koko porukalle sekä reissussa tarvittava matkakassa on liian iso investointi tällä budjetilla. eli maksoimme mummon lahjasta kalliin hinnan, emme pääse osallistumaan juhliin ja nyt on mummokin kuulemma loukkaantunut meille, kun hän tarjoaa matkan joka "ei kelpaa" meille kun emme kerran lähde mukaan...

pitäisikö nyt sitten lisälaina käydä pankista nostamassa että päästään mummon juhliin eikä kukaan pahoittaisi mieltään?

Eikö se mummo nyt ymmärrä selkeää selitystä??? Luulisi teidän kuitenkin mielellään lähtevän jos olisi mahdollista, vai?
Että ei kai tuossa nyt mitään sellasta oo, jota vois nenuun vetää. Siis hernettä.

No kyllä mulle vaan ilmainen loma kelpaisi. Jos se pelkästään noin pienestä on kiinni niin yrittäisin vaikka lainata joltain/joiltain. Voihan mummolle tietenkin aina selittää miksi ei ole varaa lähteä. Ties vaikka avustaisi :)

Alkuperäinen kirjoittaja sire:
oletteko sanoneet,miksi ette lähde?

kyllä sanottiin, että kun on joulu ja kaikki niin meidän budjetilla ei moisia matkoja tehdä. mummo on sitä mieltä että kun hän kerran "tarjoaa" niin pitäisi voida lähteä. ei kai oikein ymmärrä mitä jo pelkät passit tälle porukalle maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
No kyllä mulle vaan ilmainen loma kelpaisi. Jos se pelkästään noin pienestä on kiinni niin yrittäisin vaikka lainata joltain/joiltain. Voihan mummolle tietenkin aina selittää miksi ei ole varaa lähteä. Ties vaikka avustaisi :)

pienestä? neljä passia ja passikuvat päälle on mun karkean arvion mukaan jo 250?. siihen lisäksi kaikki ruuat 5-henkiselle perheelle ja matka tallinnan satamasta sinne kylpylään. meille se ei oo pieni summa.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja sire:
oletteko sanoneet,miksi ette lähde?

kyllä sanottiin, että kun on joulu ja kaikki niin meidän budjetilla ei moisia matkoja tehdä. mummo on sitä mieltä että kun hän kerran "tarjoaa" niin pitäisi voida lähteä. ei kai oikein ymmärrä mitä jo pelkät passit tälle porukalle maksaa.

Minusta voi reilusti kertoa että passit maksavat teille 4x46?, passikuvat 4x12? (pieniä lapsia ei kannata missään automaatissa kuvauttaa... )
Tuohon vielä lisäksi matkakassaa niin kyllä sitä hintaa ilmaiselle matkalle kertyy..

Minä itse hain vauvalle ja itselleni passit tässä kuussa, 2.5v ja 4v saavat passinsa vasta tammikuussa.. Ihan tuon hinnan takia.

jätätte lapset jonkun tutun ihmisen hoiviin ja hommaatte miehelle uuden passin ja eikun matkaan :)

tai sitten pyydätte mummolta apua passimaksuihin tai sitten omilta vNHEMMILTA. lUULISI, ETTÄ JOKU ON HALUKAS AUTTAMAAN. OHO CAPS LOCK

Mut eikös nyt vuoden vaihteen jälkeen pääse Viroon ilman passia, kun ne liittyi johonkin sopimukseen. Jotain juttua mun mielestä tosta on ollut joku aika sitten. Vai muistanko väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
jätätte lapset jonkun tutun ihmisen hoiviin ja hommaatte miehelle uuden passin ja eikun matkaan :)

tai sitten pyydätte mummolta apua passimaksuihin tai sitten omilta vNHEMMILTA. lUULISI, ETTÄ JOKU ON HALUKAS AUTTAMAAN. OHO CAPS LOCK

olis kyllä kivaa, mutta meillä ei ole lapsenvahdit kovin lähellä. eli jouduttaisi kuskaamaan lapset hoitoon monen sadan kilometrin päähän, eikä sekään ihan ilmaista huvia ole. ja hoitopaikka vielä täysin päinvastaisessa suunnassa kuin satama, eli semmoinen tuhat ylimääräistä ajokilometriä yhtä viikonloppua varten.

tyhmintä on se, että mummo ehti jo viimeksi käydessään mainostaa lapsille matkaa ja kuinka kiva on päästä kylpylään uimaan ja leikkimään. nyt sitten ollaan lastenkin mielestä tyhmiä, kun ei voida matkaa heille järjestää...

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
väännätte nyt rautalnagasta mummolle asian ja kysytte, onko hän valmis osallistumaan passien kustannuksiin. näin minä tekisin.

mummo on itse varakas ihminen eikä oikein ymmärrä, vaikka ratakiskosta vääntäisi, että kaikki ei oo ja isossa perheessä kaikki maksaa vielä moninkertaisesti. yritetty kyllä on, mutta ei kai tässä auta muu kuin antaa mummon vihoitella vaan.

Mulla pappa piti synttärit viimevuonna pärnussa, ruoan vain maksoi koko porukalle, ei siis majoituksia tai laivamatkaa. Me emme miehen kanssa päässeet lähtemään, koska juuri olimme tulleet Kreikasta. Tänä vuonna mummoni piti synttärit siellä (vieläpä papan vaimo, että samaa perhettä), emme päässeet tänäkään vuonna koska ei ollut rahaa. Lahjoja en kummallekaan ostanut, äitini ja tätini ostivat papalle sitten lahjan kaikilta lapsenlapsilta, sekä lapsenlapsenlapsilta (tyttäreni ainoastaan). Eivät suuttuneet tänäkään vuonna. Itse olin todella pettynyt koska olisin edes tänä vuonna halunnut lähteä. Mutta kun ei budjetti anna periks, niin ei voi mitään.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
väännätte nyt rautalnagasta mummolle asian ja kysytte, onko hän valmis osallistumaan passien kustannuksiin. näin minä tekisin.

mummo on itse varakas ihminen eikä oikein ymmärrä, vaikka ratakiskosta vääntäisi, että kaikki ei oo ja isossa perheessä kaikki maksaa vielä moninkertaisesti. yritetty kyllä on, mutta ei kai tässä auta muu kuin antaa mummon vihoitella vaan.

meillä mummoni on ihan samanlainen. Hän kyllä luultavasti kustantaisi meille passit ja kaiken muunkin. Jo sen takia koska haluaa nuo lapset mukaansa! Ei minunkaan mummoni tajua, että raha ei kasva lapsiperheessä puussa ja hänellä itsellään oli yksi lapsi ja vertaa aina siihen, miten heidän aikanaan, mutta olen yrittänyt selittää, että ajat on muuttuneet ja hinnatkin hiukan nousseet niistä ajoista.

Mä käsitin virolaisen ystäväni puheesta, että ensivuonna ei tarvi passeja viroon. Ottakaa selvää asiasta, onko näin.
Kaverini joutuu hommaamaan lapselleen passin nyt, että pääsevät jouluksi viroon sukulaisiin, mutta kun mä käsitin, että jos meneisivät vasta vuoden vaihteen jälkeen, ei tarvitsisi rahastaa passia, joka maksaa 12 vai 20 euroa, eli ei ihan älyttömästi.( en nyt millään muista, kumpi se summa oli, mutta ei se kauhean kallis ollut)
Mutta jos kaverini puheisiin on uskominen, niin tekään ette tarvi passia enää tammikuulla!

Alkuperäinen kirjoittaja Kurjuuden Kerjäläinen:
Jos kyse miehen mummosta, ni eikö mies voisi käydä yksin juhlimassa mummoaan? Meillä mies mennyt moneenkin juhlaan ilman perhettään, koska juhlat olleet kaukana ja pieniä lapsia.

tätä minäkin mietin vaihtoehtona

meilläkin mies käynyt useammat sukunsa juhlat läpi , kun en jaksa pienten kanssa jokaiseen kissanristiäiseen ajaa 500km.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Mä käsitin virolaisen ystäväni puheesta, että ensivuonna ei tarvi passeja viroon. Ottakaa selvää asiasta, onko näin.
Kaverini joutuu hommaamaan lapselleen passin nyt, että pääsevät jouluksi viroon sukulaisiin, mutta kun mä käsitin, että jos meneisivät vasta vuoden vaihteen jälkeen, ei tarvitsisi rahastaa passia, joka maksaa 12 vai 20 euroa, eli ei ihan älyttömästi.( en nyt millään muista, kumpi se summa oli, mutta ei se kauhean kallis ollut)
Mutta jos kaverini puheisiin on uskominen, niin tekään ette tarvi passia enää tammikuulla!

Mistäköhän tätä pitäisi kysyä? Poliisilta?

no niin, palasin taas takasin koneen ääreen.

mä ite ehdotin miehelle että jos lähtisi yksin, mutta mies ei mielellään jätä mua kolmen pienen kanssa kotiin (ihana mies mulla! =) ). ja mummollekin tärkeintä olis ollu että noi lapset olis mukana, musta ja miehestä vissiin viis. ;) mun ja miehen luonto ei vaan anna periks ruinata mummolta vielä passirahojakin, kun kuitenkin jo paljon maksaa. ei olla totuttu lainailemaan tai saamaan rahalahjotuksia vaan mieluummin sinnitellään ite (ehkä ollaan vähän outoja? ). ja meille tommonen useempi satanen heti joulun jälkeen on todella suuri summa, ei vaan yksinkertasesti irtoa.

tosta passittomuudesta en ole kuullutkaan, täytyy kai heti alkaa selvittelemään onko toi totta mitä jotkut kirjotti. se ratkaisis meidän ongelman kyllä ja ruokarahat reissuun varmaan saataiskin kokoon. voi kun toi pitäis paikkansa!! kiitos teille jotka jaksoitte sympatiseerata. :)

Passi Viroon matkustettaessa ?
Turun kihlakunnan poliisilaitos vastaa kysymykseenne seuraavasti: 29.06.2006 15:17

Viroon voi matkustaa Suomen kansalainen henkilökortilla (1.3.1999 alkaen myönnetty henkilökortti) tai passilla.

*******************'

Eli henkilökortti käy (en kyllä muista, enkä jaksa kaivaa netistä, että paljonko sellainen maksaa).

Yhteistyössä