Onko reilua??? Kyse perintätoimistosta tulleesta laskusta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toistaiseksi harmaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulta pääsi ulkomaillaolon takia kerran yksi lasku perintäfirmaan asti, ja kyse oli siis n. 20 euron puhelinlaskusta, johon perintäkulut olivat 10 euroa päälle, joten tuossakin oli 50% perintälisää... Ehkä ne laskuttaa periaatteella: mitä isompi summa, sitä isompi prosentti perintäfirmalle, en tiedä. Mä maksaisin sen nyt kiireen vilkkaa ja hoitaisin jatkossa laskuni pilkuntarkasti, ettei enää tarttis saada tuollaisen asian takia slaagia.

Kyllä sinä vaan joudut ne maksamaan. Minä maksoin laskun muutaman hetken myöhässä mutta kun se oli ehtinyt samana päivänä mennä perintätoimistolle tiedoksi niin jouduin ne niiden kulut maksamaan vaikka oli laskun maksanutkin suoraan jo. Sieltä tuli nimittäin kirje,josta en välittänyt yhtään kun olin laskun maksanut. Jonkun ajan päästä tuli uusi kirja ja minä olin ihan hoomoilasena,että mikäs tämä ja sitten soitin.... ei auttanut mikään vaan ISO perintätoimisto tahtoi sen 15 euroa rahojansa.

Jos on sellanen lasku mikä on pakko maksaa ni maksa suoraan velkoojalle. Mä ainaki jättäsin perinnät maksamatta. sinne ne menee muitten jatkoksi.

Perintätoimistot kyllä perii saatavansa olit sitten vaikka maksanutkin laskusi alkuperäiselle velkojalle tai et. Jos perintä ehtii käynnistyä niin joudut maksamaan siitä aiheutuneet kulut.

Yhteistyössä