Onko reilua jos mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhautunut

Vieras
Mies on yksityisyrittäjä. Tekee 6 päivää viikossa n. 8-10 tuntia päivässä töitä. Itse olen nyt 4 viikkoa lomalla, josta viimeisen viikon lapsi on hoidossa koska se oli keretty jo varaamaan ja siitä joka tapauksessa joudutaan maksamaan.

Mies eilen vaan ilmoitti, että hän ajatteli pitää joku viikonloppu pe-ma vapaata ja lähtee johonkin vähän lomalle. Kysyin, et yksinkö vai mentäiskö kaksin jos lapsen sais hoitoon? Ei vielä tiennyt. Minun loman jälkeen ei itselläni ole ainakaan pitkiä viikonloppuja mahdollista pitää.

Itse en pääse lähtemään yksinäni lomalla mihinkään, koska minun pitää hakea lasta hoidosta viimeiselläkin viikolla. Voin siis vain päivällä touhuta jotain yksinäni. Minusta ei ole kovin reilua, että minun lomani vietän lapsen kanssa (enkä sitä valita, oisinhan voinut viedä lapsen koko ajaksi hoitoon, vaan viihdyn kyllä lapsen kanssa ) mutta mies sitten voi vaan häipyä yksinään johonkin toiseen kaupunkiin kavereitten luokse pitkäksi viikonlopuksi lomailemaan.

Joululomalla viimeksi oli pari päivää toisella puolella suomea. Itse en ole päässyt ilman lasta lomailemaan tämän kaupungin ulkopuolelle vuosiin koska miehen töiden takia olen lapsen kanssa paljon.

Ja jos mies pitää vapaata töistä sen takia, että minä häivyn joksikin viikonlopuksi vaikka siskoni luokse toiselle puolelle suomea, on se hänen töistään pois, eikä rahaa tule.

meillä on kohta 5 lasta ja lomaillaan miehen kanssa joka vuosi 3-5 päivää kahdestaan. Omia lomia meillä ei ole, koemme juuri yhteisen ajan tärkeäksi nyt kun lapset on pieniä.

Mies on nyttenkin ollut todella monena viikonloppuna ns. viihteellä kun pitää "edustaa" firman takia. Kesä- ja heinäkuun aikana yhtenä viikonloppuna ollaan oltu yhdessä kun saatiin lapsi hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja jos mies pitää vapaata töistä sen takia, että minä häivyn joksikin viikonlopuksi vaikka siskoni luokse toiselle puolelle suomea, on se hänen töistään pois, eikä rahaa tule.

No sitten se vaan on töistä pois ja ilman rahaa, simple as that!

Toki mies voi mennä lomailemaan kavereiden luo, mutta mies pitää tietty vapaata joksu niin että säkin pääset yksin lomailemaan.
Mies tuskin on 30 päivää kuussa 24/7 duunissa joten kyllä se onnistuu. Tai sitten niinä kahtena päivänä ei sitä rahaa sitten vaan tule kun sä lomailet.

Voisitte mennä yhdessä (tai mä en ainakaan eikä mun mies lähtis yksikseen johonki lomailemaan). Mutta että nuputat siitä, että joudut olemaan lomalla lapsen kanssa.. Ja mieheskin tekee aikas pitkää päivää..

Samalla tavallahan se on rahoista pois, jos mies lähtee yksinään pitkäksi viikonlopuksi pois?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisitte mennä yhdessä (tai mä en ainakaan eikä mun mies lähtis yksikseen johonki lomailemaan). Mutta että nuputat siitä, että joudut olemaan lomalla lapsen kanssa.. Ja mieheskin tekee aikas pitkää päivää..

Kirjoitinkin siitä, että en valita, että olen lapsen kanssa lomalla. Viihdyn hänen kanssa ja on mukava touhuta. Mutta olisi kiva joskus päästä joko miehen kanssa yhdessä vähän lomalle tai sitten yksinäänkin. Meillä kun mies on se joka näemmä tuosta noin vaan lomailee yksin. Elokuussakin olisi lähdössä kaverien kyydissä toiselle puolelle suomea ja tulee parin päivän päästä takaisin. Kun kysyin, että voitaisko yhdessä lähteä, niin ei mahdu kyytiin kun hän pääsee ilmaiseksi kaverien kyydissä.

Samalla tavallahan se on rahoista pois, jos mies lähtee yksinään pitkäksi viikonlopuksi pois?

Mutta hän sen loman on ansainnut kun raataa niin paljon. Minä teen vain 8 tunnin päivää ja illat olen lapsen kanssa ja hoidan kodin.

Mutta hän sen loman on ansainnut kun raataa niin paljon. Minä teen vain 8 tunnin päivää ja illat olen lapsen kanssa ja hoidan kodin.

Isänä olemiseen kuuluu se että kun tullaan töistä otetaan osaa kodin hommiin ja ollaan myös lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mieti:
mikä suhteessa mättää jos jatkuvasti on baari-iltoja ja kavereiden kanssa lomia joihin ei perhe pääse mukaan.

Mies käy edustamassa firmaansa ja hommaa lisää asiakkaita jotta on töitä. Kait tässä jokin mättää.

Alkuperäinen kirjoittaja onko lapsi vain ja ainoastaan sinun:

Isänä olemiseen kuuluu se että kun tullaan töistä otetaan osaa kodin hommiin ja ollaan myös lasten kanssa.

Mies tulee töistä siihen aikaan, että lapsi käy hetken päästä jo iltapalalle ja sen jälkeen nukkumaan. Kyllä mies sitten sen hetken on lapsen kanssa ja usein laittaa nukkumaankin.. Itse teen työni klo 7-15 ja mies taas tulee kotiin 19 aikoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja onko lapsi vain ja ainoastaan sinun:

Näin! Ja ei se yksityisyrittäjyys ole mikään tekosyy.... Omakin mies on yksityisyrittäjä, mutta ei se tarkoittaa sitä, että minä olen lasten kanssa aina kotona. Hänkin on yhtälailla pois, kun lapset sairastaa, vie ja hakee hoidosta, hoitaa iltaisin/viikonloppuisi, minulla on vähintäänkin saman verran omia menoja kun hänellä. Ja mä teen sentään kanssa vaan kevyttä toimistotyötä, 8h päivässä (virallisesti en sitäkään).

Alkuperäinen kirjoittaja mieti:
mikä suhteessa mättää jos jatkuvasti on baari-iltoja ja kavereiden kanssa lomia joihin ei perhe pääse mukaan.

Mies käy edustamassa firmaansa ja hommaa lisää asiakkaita jotta on töitä. Kait tässä jokin mättää.

'Minusta ei ole kovin reilua, että minun lomani vietän lapsen kanssa (enkä sitä valita, oisinhan voinut viedä lapsen koko ajaksi hoitoon, vaan viihdyn kyllä lapsen kanssa ) mutta mies sitten voi vaan häipyä yksinään johonkin toiseen kaupunkiin kavereitten luokse pitkäksi viikonlopuksi lomailemaan.

Joululomalla viimeksi oli pari päivää toisella puolella suomea. Itse en ole päässyt ilman lasta lomailemaan tämän kaupungin ulkopuolelle vuosiin koska miehen töiden takia olen lapsen kanssa paljon.'

Lue uudestaan tuo kirjoittamasi kohta.

en ymmärrä, että mistä te näitä miehiänne löydätte? Meillä on aina ollut selvyys, että lapset ja kotihommat on yhteisiä, molemmat käydään töissä. Perheen aika on ykkönen ja omia menoja on hyvin rajallisesti silloin, kun lapset on pieniä. Parisuhteeseen koitetaan panostaa, mutta noita baari-iltoja ja jatkuvia omia menoja en käsitä.

Voi hyvänen aika.

Mie on töissä nyt eikä kykene vastaamaan, mut laitoinpahan sille viestin, että musta ei oo mitenkään reilua, et hän voi aina vaan häipyä lomalle muualle yksinään jos lomaa haluaa pitää kun en itsekään pääse mihinkään. ja jos lomalle haluais, ni mieluiten sit yhdessä kun muutenkin tuo vapaa-aika yhessä on usein vain sunnuntai ja silloin on kotona paljon puuhaa kun yhdessä pitää taloa laittaa ja puutarhaa ja lasta hoitaa.

Mä voin yrittäjänä sanoa, että nämä asiakasriekkujaiset eivät ole mitään juhlaa vaan työtä. Inhoan niitä sydämeni pohjasta, mutta valitettavasti niitäkin on oltava. Ei todellakaan ole mukavaa kuunnella humalaisten höpinöitä ja vaivihkaa kurkkia kelloa, josko kapakka alkaisi kohta puoliin mennä kiinni ja saisi saatettua viimeisetkin tenukepit taksiin.

Minusta mies voi mainiosti tehdä pienen reissun ihan yksinkin; painaa paljon duunia ja ainoa vapaapäivä menee taloa laittaessa, puutarhaa hoitaessa ja lastenhoidon parissa. Milloin hänellä siis on sitä lapsivapaata ihan omaa aikaa, mitä sinulla on viikon ajan päivisin kun olet lomalla ja lapsi on hoidossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Minusta mies voi mainiosti tehdä pienen reissun ihan yksinkin; painaa paljon duunia ja ainoa vapaapäivä menee taloa laittaessa, puutarhaa hoitaessa ja lastenhoidon parissa. Milloin hänellä siis on sitä lapsivapaata ihan omaa aikaa, mitä sinulla on viikon ajan päivisin kun olet lomalla ja lapsi on hoidossa?

Kun vaan pääsis joskus itsekkin. Minä kuitenkin kuskaan lapsen silloinkin hoitoon. Mies voi lähteä toiselle puolelle suomea muutamaksi päiväksi ilman, että hänen tarvitsee huolehtia muusta kuin itsestään. Ja ne päivät kun minä olen kotona yksin, on minunkin hoidettava tätä kotia. Puutarhaa pitää laittaa, nikkaroida marjapensaille uusia kehikoita, sahata polttopuita, selvitellä lisärakennusoikeuksia kun pitäisi autotalli rakentaa ym. ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä voin yrittäjänä sanoa, että nämä asiakasriekkujaiset eivät ole mitään juhlaa vaan työtä. Inhoan niitä sydämeni pohjasta, mutta valitettavasti niitäkin on oltava. Ei todellakaan ole mukavaa kuunnella humalaisten höpinöitä ja vaivihkaa kurkkia kelloa, josko kapakka alkaisi kohta puoliin mennä kiinni ja saisi saatettua viimeisetkin tenukepit taksiin.

Mies ei varsinaisesti vie mitään asiakkaita iltaa viettämään vaan lähtee kavereitten kanssa ja siellä tapaa ihmisiä joista saa asiakkaita. ja kyllä valittelee, että ei jaksa niitä humalaisten ehdotuksia ja kun porukka humalassakin tulee työjuttuja jauhamaan.

Yhteistyössä