Onko reilua että lapset joutuu istuu koulutaksissa 45 minsaa, matkaa koululle on 10 km..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhmm

Vieras
vai onko se vaan meidän vika kun asutaan niin kaukana koulusta? :( Välillä tuo tuntuu kohtuuttomalta kun ovat kaikenlisäksi huonovointisia taksissa.

Miten teillä muilla joiden lapset kulkee taksilla? Miten paljon matkaa ja miten kauan kestää matka? :)

No kestäähän se kun pitää muitakin lapsia hakea, ei sitä reittiä tehdä teidän lasten mukaan. Kaverin lapsella suunnilleen sama aika ja vähän lyhyempi matka.

Mulla kulki esikoinen 2km matkan eskariin taksilla ja saattoi mennä 45min koulun loppumisesta kotiin, taksi kiersi ensin toiselle puolelle kuntaa ja jätti mun tytön viimeisenä.

[QUOTE="niin";27928799]Meillä meni ennen 25km:n koulumatkaan aamulla 1,5 tuntia ja iltapäivällä n.25min.[/QUOTE]

Ja me kuljettiin osa matkasta aamulla taksilla ja loput bussilla, iltapäivällä ensin busilla ja sitten taksilla.

[QUOTE="vieras";27928801]Voithan sä kuskata lapset itsekin kouluun jos kunnan kyyti ei kelpaa.[/QUOTE]

No tästä ei ollu kyse, toki keltaa kunnan kyyti. :) Kuhan mietin ja olen harmissani ja kyselen miten muilla.

Tee valitus, kerää naapureilta nimiä ja tee valitus jossa haluat lyhyemmän ajan koulukyytiin. Kyllä ne ymmärtää sinua ja voi olla että hommaavat ihan oman taksin sun kersoille :)

Koulukyyti saa kestää päivässä 2½ h. Meillä vierähti pahimmillaan tuota reilusti lyhyempi matka tunnin verran kotiin tullessa tiettyinä päivinä, kun oli viimeinen kotiintuotava. Nopeimmillaan tuli vajaassa vartissa, kun sattui sillä kertaa olemaan ensimmäinen tuotava.
Nykyään on bussikuljetuksessa, lähtee kotoa n. tunnin ennen koulun alkua.

vai onko se vaan meidän vika kun asutaan niin kaukana koulusta? :( Välillä tuo tuntuu kohtuuttomalta kun ovat kaikenlisäksi huonovointisia taksissa.

Miten teillä muilla joiden lapset kulkee taksilla? Miten paljon matkaa ja miten kauan kestää matka? :)

No vittu helikopterillako ne teidän ipanat pitäisi hakea?
Vie itse, jos nopeamman kyydin haluat. Tai muuttakaa lähemmäs koulua. Hitto että korpeaa, kun jotkut valittavat niin turhista asioista, jotka vielä ilmaiseksi saavat.

[QUOTE="...";27928839]No vittu helikopterillako ne teidän ipanat pitäisi hakea?
Vie itse, jos nopeamman kyydin haluat. Tai muuttakaa lähemmäs koulua. Hitto että korpeaa, kun jotkut valittavat niin turhista asioista, jotka vielä ilmaiseksi saavat.[/QUOTE]

Hitto että mua korpeaa sunlaiset kommentoijat. ;) Tämä ei ole turha asia. Ja hei valitinko ja olinko vaatimassa erityiskohtelua omilleni? =) Harmissani kyllä olen.

[QUOTE="a.p";27928866]Hitto että mua korpeaa sunlaiset kommentoijat. ;) Tämä ei ole turha asia. Ja hei valitinko ja olinko vaatimassa erityiskohtelua omilleni? =) Harmissani kyllä olen.[/QUOTE]

Kyllä sinä valitat. Yrität vain peittää sen valittamisen "ihmettelyn" ja "ihan vain uteliaisuudesta kyselen"-paskanjauhannan taakse.

[QUOTE="...";27928875]Kyllä sinä valitat. Yrität vain peittää sen valittamisen "ihmettelyn" ja "ihan vain uteliaisuudesta kyselen"-paskanjauhannan taakse.[/QUOTE]

:D Kyllä se sinä oot joka paskaa aloit jauhaa, ei taida olla kokemusta kyseisestä aiheesta.

[QUOTE="a.p";27928885]:D Kyllä se sinä oot joka paskaa aloit jauhaa, ei taida olla kokemusta kyseisestä aiheesta.[/QUOTE]

Joo ei olekaan kokemusta. Maksan itse lasteni kyydit, niin ei saa sellaiset kun haluaa. Mutta jos toisten rahoilla haluat kuskata lapsiasi, niin hyväksy se, että siinä ei saa ihan sitä, mitä juuri itse haluaisi.

Jos kokee matkan kohtuuttomaksi lapsilleen, on ihan oikeutettu muuttamaan lähemmäs koulua. Ei varmaan tullut ihan yllätyksenä tuo koulumatka teille. Julkisella liikenteellä kun on aikataulut, äkkiä sitä tollaseen 10 kilsaan se kolme varttia kuluu.

Taitaa olla niin, että taksi kerää matkalta monta lasta kyytiin?
Ei silloin voi odottaa, että matka on nopea + suora....vaikka harmittaisikin istua jumittaa. Voisiko ajaa lenkkinsä toisin päin jotenkin, vaihdellen siis?

Silloin ennen muinoin istuin itse taksissa 4km matkaa pitkään kun kierreltiin maaseudulla kaikki koteihinsa.

No mitä itse ajattelet ratkaisuksi? Jos vaihtoehdot ovat vähissä, niin ei kai se auta muu kuin toimia noin.

Nuo taksikyydit maksavavt kunnalle todella todella paljon, joten voitte olla kiitollisia, että sellaiset kyydit järjestyvät.

Ei siihen ole mitään ratkaisua olemassa... =) Näillä mennään ja ollaan kiitollisia kyydistä. ;) Sen verran sain vaikutettua että pyysin että eskarilainen pääsisi mahdollisuuksien mukaan etupenkille ja se toive on kyllä toteutunut ja lapsi voinut paremmin kyydissä.

[QUOTE="a.p";27929068]Ei siihen ole mitään ratkaisua olemassa... =)[/QUOTE]
Kyllä on.
Muistan kun ala-asteikäisenä katkoin kinttuni skimbamäessä. Pari kuukautta sain kulkea privaattitaksilla kouluun ja kotiin.

Eli siis, ei kun lapsi rinteeseen tai sitten tempaiset jollain mailalla siltä luut poikki.
:xmas:

Matkaa koululle on vain 1,2km mutta se kestää kiertoineen 45min. Mun lapset voi myös huonosti ja ekaluokkalainen on oksentanut koulukyytiin jo 2 kertaa, mut ei voi mitään. Olen vain sanonut et yrittää katsoa tielle ja en anna maitotuotteita aamulla.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27929099:
Kyllä on.
Muistan kun ala-asteikäisenä katkoin kinttuni skimbamäessä. Pari kuukautta sain kulkea privaattitaksilla kouluun ja kotiin.

Eli siis, ei kun lapsi rinteeseen tai sitten tempaiset jollain mailalla siltä luut poikki.
:xmas:

:D hehee. Sähän ovela olit :D

Ja hei kiva tietää että teidän muidenki lapsilla kestää taksimatkat pitkään. :) Meillä osa lapsista oli aluksi niin pahoinvoimia taksissa, että piti tosissaan miettiä ratkaisuja että pärjäävät taksissa. Lääkärilläkin jopa käytiin ja saatiin jotain litkua mutta en uskaltanu sitä antaa.... näyttää huonovointisuus helpottavan kun lapsi kasvaa, tai sitte ovat tottuneet siihen oloon.

Yhteistyössä