Onko rankkaa, jos on kolme alle kouluikäistä lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
asenne ratkaisee :) meillä 4 alle kouluikäistä viidettä haaveillaan :) kiva kun lapsista on seuraa toisilleen, tosin stockan hulluille päiville ja muihin shoppailurientoihin en enää lasten kanssa lähtisi... Liikaa käsiä ja liian vähän rahaa (olen kotiäiti) :)

Meillä on 3 lasta, joilla nuorimman ja vanhimman ikäero on 3,5 vuotta. Ja kyllä ainakin mulla oli rankkaa silloin kun pienimmäinen oli vielä vauvaikäinen. Nyt kun nuorinkin on jo reilut 2 vuotta, omatoiminen, vaipaton jne niin enään en voi tätä rankaksi kutsua. Ekaa kertaa äitiyteni aikana tuntuu siltä että kotonaolohan on aika leppoisaa =)

Meillä oli melkein kolme alle 2-vuotiasta, esikoisen ja kolmannen ikäero on 2v17päivää. Kyllä se oli rankkaa, vaikkakin aika on hieman tainnut kullata muistoja.. Vielä rankempaa on nyt, kun ovat 5, 4 ja 3.. :headwall:

Meillä 7kk, 4v ja 7v (eskarissa). Hommaa riittää ja äidillä ja isällä kokoajan jotain puuhaa, omaa aikaa ei liikaa ole. Riippuu persoonastasi, kuinka tärkeää "oma elämä" ja harrastukset ym ym. on. Sisarukset on kyllä lapsille suuri rikkaus, mutta kyllä tappeluitakin riittää! :)
Onnellinen olen silti!

Hyvin pärjäsi kun oikein suhtautui. Nyt kyllä jälkikäteen ihmetyttää että meni niinkin hyvin. :) Mua kanssa kauhistuttaa enemmän se tuleva kolmen lapsen yhtäaikainen teini-ikä.. :o

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen allle kouluikäisen äiti:
tilanne on ihan TÄYSIN erilainen kun yhden kanssa.Jospa tekisitten nyt ensin sen toisen...

niinpä! meillä kolme alle kouluikäistä ja yksi murkkuikäinen. on tämä kyllä mun mielestä ihan täyttä työtä. mutta onneksi vain väliaikaista. ei tämä silti kaikille sovi. :)

Hei. Minulla oli kaksoset( syntyivät pikkukeskosina joten kun kotiutuivat oli kotona vielä lääkehoidot ym) ja isoveli oli silloin 18kk. Yksin hoidin koko konkkaronkan kun mies teki 16h työpäiviä. Hyvin meni, sen arjenpyörityksen vain oppii kummasti.

Meillä kahden ensimmäisen lapsen ikäero on 2 vuotta, ja haaveilen myös vielä kolmannesta.. Mutta ehkäpä sitten kun esikoinen menee eskariin tai kouluun? 6- ja 4-vuotiaat menisi jo ehkä paremmin vauvan ohella.. vai kumoaako joku tämän mun teoriani komeasti? :D

Yhteistyössä