ONKO PUTOUKSESSA IKÄRAJAA? MINKÄ IKÄINEN TEILLÄ SITÄ KATSOO? Kiire.. kauhee haloo tästäki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanni"

Vieras
Eli mikä ton ohjelman ikäraja on, tai minkä ikäinen mielestänne voi ohjelmaa katsoa??
Kun meillä katsoo ohjelmaa 8 ja 11 vuotiaat, ja miehen mielestä se ei sovi lapsille lainkaan. Kuulemma liian härskiä, mutta toisaalta, ymmärtääkö lapsi noita vitsejä siinä?

ELi mitä mieltä olette?

Meillä ei lapset katso. Minkään ikäiset. En kyl itekkään aina kato mut muutaman kerran käyny mielessä et ei kyllä lapsille sopivaa katottavaa/kuunneltavaa.

Meillä katsoo kaikki, minä 31v., mies 50v. ja lapset, 13v., 10v. ja 7v. :) Mun mielestä paras sarja mikä tv:stä tulee nykyään, tietysti täykkäriden lisäks :D

Liian härskejä juttuja mun mielestä ei sovi lapsille. Mun 7v ei todellakaan saa katsoa putousta. Munamiestä on katottu netistä, mut pelkästään sen hahmon juttuja, ei siis koko ohjelmaa. Ja sitäki vaan siks kun koulussa oli ollu kovasti juttua siitä munamiehestä. Se on aika harmiton :) mut se ohjelma muuten ei sellasia aikuisten vitsejä jotka ei oo lapsille sopivia.

[QUOTE="juu";23043522]Liian härskejä juttuja mun mielestä ei sovi lapsille. Mun 7v ei todellakaan saa katsoa putousta. Munamiestä on katottu netistä, mut pelkästään sen hahmon juttuja, ei siis koko ohjelmaa. Ja sitäki vaan siks kun koulussa oli ollu kovasti juttua siitä munamiehestä. Se on aika harmiton :) mut se ohjelma muuten ei sellasia aikuisten vitsejä jotka ei oo lapsille sopivia.[/QUOTE]

Eihän seitsemänvuotias tajua niitä juttuja. Ei ainakaan pitäisi.

Jos lapset tietää esim. mikä on häpi ending, niin silloin on kasvatuksessa vikaa.

[QUOTE="hih";23043326]2- ja 5 -vuotiaat katsovat ja eivät kyllä noteeraa niitä härskejä vitsejä, kun ovat vain verbaalisia. Munamiehen takia katsovat :)[/QUOTE]

Niin meilläkin. Perheohjelmahan se on, eikä lapset niistä vitseistä niin ymmärrä, hahmoille nauravat. Niitä juttuja eivät edes jaksa kauan kuunnella, mutta hahmokisasta tykkäävät. :)

[QUOTE="Äiti-ihminen";23043551]Niin meilläkin. Perheohjelmahan se on, eikä lapset niistä vitseistä niin ymmärrä, hahmoille nauravat. Niitä juttuja eivät edes jaksa kauan kuunnella, mutta hahmokisasta tykkäävät. :)[/QUOTE]

Jatkan vielä: muistan itsekin miten lapsuudesssani keräännyttiin aina lauantaisin koko perhe tv:n ääreen katselemaan mm. Velipuolikuuta. Olin varmaan n.5-6 vuotias enkä juurikaan mitään ko. ohjelmasta ymmärtänyt, mutta hauskat ja lämpimät muistot niistä vain on jääneet. :)

[QUOTE="juu";23043562]Joo ei tajua eikä tarvi edes kuulla tollasta saastaa kuin mitä siinä ohjelmassa on. Mut kiva että teillä ei ihmeemmin rajoiteta mitä saastaa lapset saa kuunnella ja katsella :kieh: onnee vaan[/QUOTE]

En edes sanonut katsovatko minun lapseni, mutta yritin rauhoitella. Ei tarvitsisi turhasta huolestua.

[QUOTE="vieras";23043607]Voisitteko laittaa esimerkin, millaista kielenkäyttöä siellä sitten on?

Salkkareita eivät meillä katso, kun en minäkään moista soopaa jaksa.[/QUOTE]

Netistä niitä jaksoja voi katsella jälkikäteen. Oon pari kertaa sattunu olemaan ruudun ääressä ja vähän väkisin joutunu seuraamaan (työn ohessa) noita eikä kyllä oo lapsille sopivaa juttua. Alapää aiheisia "muka" hauskoja sketsejä yms. perheohjemapa hyvinkin :kieh:

[QUOTE="Äiti-ihminen";23043573]Jatkan vielä: muistan itsekin miten lapsuudesssani keräännyttiin aina lauantaisin koko perhe tv:n ääreen katselemaan mm. Velipuolikuuta. Olin varmaan n.5-6 vuotias enkä juurikaan mitään ko. ohjelmasta ymmärtänyt, mutta hauskat ja lämpimät muistot niistä vain on jääneet. :)[/QUOTE]

Tuossa on kyllä pointtia... Ei ne Speden ja Veskunkaan sketsit kovin viattomia olleet, itse asiassa melko härskejähän ne oli ja yleensä ne vielä esitettiin niin, että ainakin ala-asteikäinen jo usein ne ymmärsi.

No aika ylisuojeleva asenne jos Putousta ei voi lapsen antaa katsoa. Se on aika harmiton, minusta. Ja niinkun tässä on jo sanottukin niin ne härskimmät jutut lapset tajuaa ihan eri lailla kuin aikuiset. Ei tollasesta kannata tehdä mitään numeroa, sitten ne pikkuiset alkaa miettiä et mikäs tässä on se juju kun tätä ei saa muka katsoa... ja varsinkin kouluikäiset kyllä etsii ne ihan itse netistä sitten.

Ja vasta just katsoin Spedeä uudemman kerran ja olihan ne ihan erilaisia juttuja kun mitä lapsena niiden luuli olevan =) Eikä pienintäkään traumaa ole ollut, kivoja muistoja vaan kun on saanut perheen kanssa yhdessä nauraa, vaikka sitten jutuille joita ei ole niin täysin itse edes ymmärtänyt. Hyvä pointti kyllä Äiti-ihmiseltä ;)

Yhteistyössä