Onko puolisolla kiukkupäissään oikeus....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Meillä tuli eilen mieheni kanssa paha riita.

Pyysin häneltä, että hän laittaa lapset nukkumaan. No, tämä ei oikein onnistunut, pienempi 10kk kukkui vielä klo 21.45 vaikka olikin selvästi väsynyt. Mies sitten meni makkariin makaamaan, ja minä kävin sanomassa hänelle, että nyt on hänen vuoronsa nukuttaa lapset (olin nukuttanut sitä ennen lapset neljänä iltana peräkkäin). Kohta hän tulee vauva kainalossa, joka ei siis edelleenkään nukkunut ja alkoi raivota minulle.

Hän repi vauvan pinnasängyn pehmusteen irti, niin että kaikki kiinnitysnarut repesivät. Samoin hän repi lähestulkoon kymmenen valmiiksi pakkaamaani huutonetin kirjettä riekaleiksi. Kaikki tämä vain siksi, että hän menetti niin pahasti hermonsa. Minä kuulemma valitan hänelle koko ajan (mikä on osittain totta, koska hän ei tasapuolisesti osallistu lasten hoitoon). Lisäksi hän on väsynyt. Hän palasi juuri kesälomalta töihin, nukkui pe ja su pitkään kun hoidin lapset, vietti viikonlopun kalalla ja baarissa.

Millaisia ajatuksia tämä teissä herättää? Onko toisella oikeus tuhota tavaroita kun tarpeeksi suuttuu? Miehen mielestä vika on minussa.

Oliko lapsikin siellä sängyssä, kun repi?
Kamala mies. Mun mielestä mikään ei oikeuta riehumaan noin.
Voitko olla varma, ettei seuraava raivonpuuska ja repiminen osu sinuun tai lapsiin?

Noin se kotiväkivalta alkaa, sun kannattaa nyt ihan oikeasti tarkkailla tuota miestä, eikä painaa asiaa villaisella.

Tuokin on jo laskettavissa väkivallaksi, koska se saa sinut varpaillesi.

Itsesi ja lastesi vuoksi, jos tuollainen jatkuu, ota hatkat

ei muutenkaan eikä varsinkaan pienen lapsen nähden. ei ole mielestäni kaukana väkibaltaisesta käytösksestä tollainen että mies hermostuksissaan tuhoo sänkyä jossa hänen pieni lapsensa nukkuu. ei ole vika sinussa jos sinä pyydät häntä osallistumaan hänen lapsensa hoitoon, lapsi yhtä lailla miehen kuin sinunkin vastuullasi. tosi pelotavalta kuulostaa. yhtälailla sinä voit ja saat olla väsynyt ja pyytää apua, miehellähän on just ollut vapaa viikonloppu :O joidenkin asioiden pitää olla pyhiä ja lapsen nukkumapaikan tulee olla sellainen, turvallinen pieni pesä jota kukaan ei vahingoita

Tavaroita ei tuhota vaikka olisi mikä.

Miestä harmitti töihinpaluu ja kun nukutus ei onnistunut. Sinua harmitti miehen osallistumattomuus. Jos kerrat niedät että valitat, lopeta se. Jos mies ei tee mitään, joko kyväksyt sen tai keskuselette asiasta. On turhaa riidellä jos sen lopputuloksena mikään ei muutu.

Jos mies ei ole valmis tekemään mitään lisää etkä jaksa tehdä kaikkea, jätät miehen pyykit pesemättä jne, tehköön omansa kun siltä tuntuu. Näistä pitää sopia yhdessä ja tehdä -myös miehen- kompromisseja.

En puolustele miehesi käytöstä, mutta voi jee että olin viikon väsynyt kun aloitin työt taas kesäloman jälkeen. Eli ei lomalla oikein voi jemmaan näköjään levätä.

:(

meillä myös mies suutuksissaan repii ja paiskoo tavaroita.hajottanu oman puhelimensakin kun riehusi.

kerran jopa kävi minuun käsiksi ja tönäisi maahan,sain ison haavan käteeni ja mustelmia :(
kuulemma vaan puolusti itseään minulta vaikka en mielestäni tehnyt mitään.

no ..jaksamisia.

Hei HALOO, mikä teitä naisia vaivaa kun kyselette täällä tuollaisesta käytöksestä että "onko ok?"? Tajuaahan sen nyt puolella silmälläkin ettei tuollainen todellakaan ole OK!

Sehän tässä onkin, että tuosta miehen osallistumisesta on keskusteltu sen miljoona kertaa. On vain niin, että jos olemme yhtä aikaa kotona, hän ei juurikaan tee mitään ellen pyydä koko ajan. Tuohon asiaan ei näköjään tule muutosta.

Itse sanoin eilen miehelle, että haluan erota, koska tämä ei ole ensimmäinen kerta kun mies menettää hermonsa. Miehen mielestä "pikkuasioiden" takia ei kannata erota. Hän on sitä mieltä, että tavaroita ei saisi rikkoa tms mutta vika on silti minussa, kun provosoin häntä. Eli nähtävästi on niin, että hän osallistuisi lapsen hoitoon silloin kun häntä sattuu huvittamaan / on sopiva hetki.

Noista muista hermojen menetyksistä: kerran mm. murskasi omenan päähäni yms. Taas olin ärsyttänyt häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja What?!:
Hei HALOO, mikä teitä naisia vaivaa kun kyselette täällä tuollaisesta käytöksestä että "onko ok?"? Tajuaahan sen nyt puolella silmälläkin ettei tuollainen todellakaan ole OK!

Tiedätkö mitä, itsekin näin järjellä ajateltuna tiedän, että ei tuo ole ok. Mutta mieheni on todella taitava syyllistämään ja manipuloimaan minua.. Hän todella saa oloni tuntumaan siltä, että minä olen se syypää. :(

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Meillä tuli eilen mieheni kanssa paha riita.

Ja siis eihän teillä ollut edes mitään riitaa, vaan mieheltäsi paloi käämit tuossa mittakaavassa ihan suotta! Väsyttäähän sitä itse kutakin kun on pieniä lapsia eikä ne nuku/nukahda, mutta ei silti aleta repimään verkkareita muuta kuin kuvaannollisesti!

vähänkö kauheaa on myös tuhota toisen tuntien työ = 10 huuto.net kirjettä/pakettia!! Ei ole reilua tollainen, sama kun joku tuhoaisi miehesi päivän työt työpaikalla! Ei varmaan pitäisi reiluna tekona itsekkään!

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ehkä jo seuraavana kertana lätty lätisee..

Ei siis todellakaan ole oikeutettua!
(mutta mä en ymmärrä miksi niitä lapsia pitää nukuttaa?? Tiedän, ettei ole tämän asian ydin, mutta silti. )

En minäkään ymmärtänyt kahden ekan lapsen kohdalla, kolmannesta ymmärrys kasvoi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

(mutta mä en ymmärrä miksi niitä lapsia pitää nukuttaa?? Tiedän, ettei ole tämän asian ydin, mutta silti. )

En minäkään ymmärtänyt kahden ekan lapsen kohdalla, kolmannesta ymmärrys kasvoi...

Eli kun kolmas lapsi syntyi niin aloitte nukuttamaan kaikkia lapsia? :whistle:

Mun mielestä on oikeus vaatia että tekee oman osansa koti ym hommista!! Tollanen hermoilu ja tavaroiden hajotus ei oo normaalia, jutelkaa asioista kun sattuu rauhallinen hetki, eikä kumpikaan oo ihan tosi väsynyt ja kerro miten koet et joudut huolehtiin kaikesta, ja sano samal ettet hyväksy tollasta hermoilua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ystäväni totesi eilen, että vasta nyt hän tajuaa, miksi joitain vauvoja nukuttamalla nukutetaan, ja miksi hyssytellään kun vauva nukkuu...hänen viides lapsensa on 4 kk ikäinen, ja täysin erilainen nukahtaja/nukkuja kuin neljä vanhempaa sisarustaan.

Yhteistyössä