Onko pph:t "auki" yhtä myöhään kuin päiväkodit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Tulevaisuudessa kun tyttö menee hoitoon, niin meillä päästään hakemaan vasta noin 17:20. Täällä päiväkodit on auki 17:30 saakka, mutta onko pph:t samoin vai voivatko ilmoittaa, että ei käy? Pitääkö siis alkuunsa jo hylätä ajatus pph:sta hoitopaikkana.

Vienti meillä olisi satunnaisesti myös jo pian klo 7:00 jälkeen. Huom palstakriitikot, satunnaisesti.

Meidän tyttö pitää ainakin hakea mielellään ennen viittä. On kunnan pph:lla. Yksityiset voi olla pidempäänkin.. Tai voi olla ihan paikkakuntakohtaistakin. Meillä hoitaja on kyllä katsonut läpi sormien, jos välillä haetaan vasta viiden jälkeen ja ollaan sovittu siitä etukäteen hänen kanssaan. Hänen ei siis ole pakko tähän suostua. Meidän kaupungissa on vuorohoitopäiväkoti, josta voi hakea myös viiden jälkeen.. Kannattaa kysellä kaupungilta/kunnalta mitä heillä on tarjota. Vaihtelee ihan hurjasti eri kaupunkien ja kuntien välillä.

Saattavat olla "auki", tai sitten eivät...
Itse olen yksityinen pph, enkä ottaisi hoitooni ainakaan tällä hetkellä lasta, jonka hoitoaika olisi aina 17.20-17.30 asti. Muun ryhmän hoitoajat kun ovat välillä 7.30-16.30, ja tuostakin tulee jo 9 tuntinen työpäivä, joka päivä.

Kunnallisella puolella voi olla että onnistuu, mutta enpä tiedä. Heillä on viikkotyöaika, ja ylityöt sitten korvataav rahana tai vapaana, kunnasta riippuen. Kannattaa ottaa yhteyttä kunnan/alueen perhepäivähoidon ohjaajaan, niin saat varmasti vastauksen tuohon kunnallisten hoitajien puolesta. Yksityisillä kaikilla omat "aukioloajat", joten suora yhteydenotto heihin jos tietty hoitaja kiinnostaa.

Riippuu ihan pph:sta, eli siitä mihin hän suostuu. Meidän tyttö oli hoitajalla, joka joka toinen viikko yhden päivän yhdeksään saakka ja joka toinen viikko otti ihan lapsista yöhoitoon... Eli kovin oli joustava. Siitä sitten kyllä kärsivät me muut perheet/lapset siinä mielessä, että näiden yöhoitojen vuoksi hoitajalla oli joka toinen perjantai vapaa, joten varahoidossa piti rampata tasaiseen tahtiin... Meidänkin tyttö kun alotti hoiton 1½-vuotiaana, oli se varahoito aika raskasta pienelle. :/ Aika pian vaihdettiin sieltä pois kun ryhmiksestä vapautui paikka.
Kaverini taas on pph ja hän on sopinut ajat niin, että työpäivien pituudet pysyvät kohtuullisina. Eli jos on jotain lapsia, jotka tulevat esim. jo klo 6, hän ei ole suostunut yli klo 16.30 kestäviin työpäiviin. Ja kyllä, hän on siis itse saanut hyväksyä tarjotut hoitolapset kun on saanut tietoonsa heidän hoitoajat. Tiedän, että yhdessä vaiheessa hänellä kaikki lapset tulivat 8.30-9.30, jolloin osa oli puoli kuuteen illalla.

Kauhea kirjoitusvirhelause... Eli piti sanoa: Meidän tyttö oli hoitajalla, joka joka toinen viikko hoiti yhden päivän 21 saakka ja joka toinen viikko otti yhden lapsista yöhoitoon, eli piti aamusta seuraavaan aamuun... Ja kunnallinen hoitaja oli.

[QUOTE="Ypph";22177463]Saattavat olla "auki", tai sitten eivät...
Itse olen yksityinen pph, enkä ottaisi hoitooni ainakaan tällä hetkellä lasta, jonka hoitoaika olisi aina 17.20-17.30 asti. Muun ryhmän hoitoajat kun ovat välillä 7.30-16.30, ja tuostakin tulee jo 9 tuntinen työpäivä, joka päivä.

Kunnallisella puolella voi olla että onnistuu, mutta enpä tiedä. Heillä on viikkotyöaika, ja ylityöt sitten korvataav rahana tai vapaana, kunnasta riippuen. Kannattaa ottaa yhteyttä kunnan/alueen perhepäivähoidon ohjaajaan, niin saat varmasti vastauksen tuohon kunnallisten hoitajien puolesta. Yksityisillä kaikilla omat "aukioloajat", joten suora yhteydenotto heihin jos tietty hoitaja kiinnostaa.[/QUOTE]

Täytynee kysellä miten täällä on käytäntö. Kuitenkin varmasti tyyliin puolet vanhemmista käy töissä Helsingissä ja työmatka väkisinkin monella se 45min suuntaansa. Eli kyllä siitä 9,5h tulee helposti.

Onneksi aika on menny eteenpäin myös tässä hommassa!
Itse en suostu tekemäänm kun max. 11 tuntisia päiviä, eli 6-17. Tässä ehdoton maksimi ja ohjaajat kyllä tietää etteivt tarjoa lapsia millä on pidempi hoitoaika kun tuo 17

pph:t on tarvittaessa töissä ympäri vuorokauden. Ei erillisiä
aukiolo aikoja , lapsen tarpeiden mukaan, jopa yöllä.

Ystäväni on töissä pph:na ja hän hoitaa vakituisesti siis vuorotyöläisten lapsia joten silloin on auki 24h
Mutta jos pph on tehnyt sopimuksen että hoitaa vain päivätyöläisten lapsia niin sitten kannattaa varmistaa hoitajalta tuo aika milloin viimeistään lapsen voi hakea.

Itse suosittelisin hakemaan vuorotyöläisten pph:oitajalle lasta tai sitten vuorotyöläisten päiväkotiin,
ihan siksi jos liikenteessä kestää (ihan itsestään riippumattomista syistä eli kolari,ruuhka tms. niin et voi kovin tarkalleen silloin sanoa milloin olet paikalla hakemassa lastasi)

Yhteistyössä