Onko Pori kiva paikka asua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Malviina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä ainakin tykkään asua. Ihmisiä on moneen laatuun, ystävällisiä, koppavia, hiljasia, äänekkäitä jne..
mutta täällä asunut koko ikäni ja pois en muuta.

Ihan peesaan ellipsia ja et varmasti monessa muussakin on samanlaisia en mä tiedä sit onko niin et paikkakunnasta kiinni mimmosta on mis asuu. Oon ikäni täällä asunu enkä pois muuta.

No juu voin sanoa kun itellä ei ol autoa ny ollu moneen aikaan et menis hetki taas ku tottus keskustan liikenteeseen mut hírveempää on ajaa turussa:O ainaki mun mielestä

Juu täällä ei liikenteessä kyllä mitään muuta oo kuin liikenneympyröitä ja yksisuuntaisia! :whistle: :D :kieh:

Ihmiset ovat kai ainakin aluksi melko sulkeutuneita, mutta kun tutustuu ja juttuun pääsee, niin mielestäni täällä on tosi mukavia ihmisiä. Silti täällä, kuten muuallakin, niin on ihmisiä moneen junaan =)

Saako ap udella, että miksi kysyt? =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
täälläkun on noita ympyröitä ja ykssuuntasia mis sattuu ni vaikeeta se on juu.

No, liikenne vielä mitään, mutta ku parkkipaikat on kiven alla |O eilen sain ettiä 2tuntia kunnes sain tunkastua rotiskoni postimerkin kokoiseen koloon ja siltikin sain poistua autosta sivuovesta (liuku) :whistle: ...

Kaunis ihana kesäkaupunki, mutta Huomattavan Iso osa kaupunkilaisista työttömänä ja ongelmaisia. Mulle perusteltiin aikoinaan, (kun ongelmien näkyvyyttä ihan katukuvassa kummastelin), että liian monta tehdasta menny 90-luvun laman aikana nurin, kaikki suurimmat työllistäjät Porissa - ja nyt työttömyys/alkoholiongelmat näkyy jo kolmannessa sukupolvessa! Kolmen vuoden asumisen jälkeen pääsi meidän perhe sieltä pois. Vieläkin tykkään käydä kerran vuodessa fiilistelemässä siellä, ihania pitkiä polkupyöräreittejä löytyy ja kaunista maisemaa, mutta tosiaan noita ihmisten alkoholi/mielenterveys/väkivalta-ongelmia ei voi kyllä lakaista maton alle. Missään muussa kaupungissa en ole elämäni aikana kokenut vastaavaa.

ihana paikka. Ulvilan jälkeen tietenkin ;)
Kaunis kaupunki. on kirjurit ja yyterit ja jazzit. Sopivan kokoinen. kaikki löytyy muttei liian iso. En muuttais täältä päin pois.

Kuulemma huumeongelma täällä. Mutta en itse ikinä törmännyt vaikka yritettiin teininä pilveä jostain saaha. kai niillä omat piirit. Porissa on paikkoja johon ei ihan ensimmäiseksi kannata muuttaa kuten impola,sampola,pormestarinluoto.Siellä asuu syrjäytyneitä juoppoja ja maahanmuuttajia.

Asunnot edullisia, toiset asuinalueet viihtyisämpiä kuin toiset. Kaunis kesäkaupunki, työttömyys tosiaan aika suuri ongelma kaupungissa, vaikea löytää hyviä töitä.

Kylähullun jutuissa myös perää vaikka aika kärjistetysti kirjoittaakin.

Moni on sanonut jotka muualta tullut että vaikeaa aluksi tutustua porilaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Juu täällä ei liikenteessä kyllä mitään muuta oo kuin liikenneympyröitä ja yksisuuntaisia! :whistle: :D :kieh:

Ihmiset ovat kai ainakin aluksi melko sulkeutuneita, mutta kun tutustuu ja juttuun pääsee, niin mielestäni täällä on tosi mukavia ihmisiä. Silti täällä, kuten muuallakin, niin on ihmisiä moneen junaan =)

Saako ap udella, että miksi kysyt? =)

Olemme mahdollisesti sinne päin muuttamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
ihana paikka. Ulvilan jälkeen tietenkin ;)
Kaunis kaupunki. on kirjurit ja yyterit ja jazzit. Sopivan kokoinen. kaikki löytyy muttei liian iso. En muuttais täältä päin pois.

Kuulemma huumeongelma täällä. Mutta en itse ikinä törmännyt vaikka yritettiin teininä pilveä jostain saaha. kai niillä omat piirit. Porissa on paikkoja johon ei ihan ensimmäiseksi kannata muuttaa kuten impola,sampola,pormestarinluoto.Siellä asuu syrjäytyneitä juoppoja ja maahanmuuttajia.

Tsottsot! Eläs yleistä =) Impolasta löytyy myös rauhallinen rivitaloalue (jossa me asutaan) sekä omakotitaloalue. Lähellä on nuo kerrostalot, joissa tuota toimintaa löytyy, mutta ei niin että meitä häiritsisi.

Minullakin oli samat ennakkoluulot ennen muuttamista Impolaan. Sampolasta ja Porkasta vieläkin... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Kaunis ihana kesäkaupunki, mutta Huomattavan Iso osa kaupunkilaisista työttömänä ja ongelmaisia. Mulle perusteltiin aikoinaan, (kun ongelmien näkyvyyttä ihan katukuvassa kummastelin), että liian monta tehdasta menny 90-luvun laman aikana nurin, kaikki suurimmat työllistäjät Porissa - ja nyt työttömyys/alkoholiongelmat näkyy jo kolmannessa sukupolvessa! Kolmen vuoden asumisen jälkeen pääsi meidän perhe sieltä pois. Vieläkin tykkään käydä kerran vuodessa fiilistelemässä siellä, ihania pitkiä polkupyöräreittejä löytyy ja kaunista maisemaa, mutta tosiaan noita ihmisten alkoholi/mielenterveys/väkivalta-ongelmia ei voi kyllä lakaista maton alle. Missään muussa kaupungissa en ole elämäni aikana kokenut vastaavaa.

Onko täällä sellaista?? :o Mä en ole huomannut... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asun sampolssa mut ei se ol sen kummempaa todellakaan! Kyllä kaikkea tapahtuu muuallakin! Äly hoi!!!!!!

Varmasti tapahtuu muuallakin! =) Mutta Sampolassa olen liikkunut monen monta vuotta ja kyllä se aikamoista lähiötä on... :whistle: mutta en enempiä arvostele, koska en siellä ole asunut, niin empä hirveästi poikkipuolista sanaa voi sanoakkaan =)

Yhteistyössä