Onko "poppaskonstit" käynnistäneet synnytyksen/auttanut siinä?

Uteliaisuuttani haluisin vain tietää, että te, jotka ootte kokeilleet kotikonsteja synnytyksen käynnistymiseen, niin onko auttaneet? Ja mitä ootte tehneet? (esim. siivous, sauna, lenkkeily, kyykyt jne... )

Itsellä eilen alkas rv 37 ja jos pikkuhiljaa alkais avittamaan vauvaa maailmaan, kun olo on aika tukala eikä yöllä saa unta, päätä särkee jne jne...

Tiedän kyllä, että vauva tulee silloin maailmaan kun haluaa, mutta silti, olis kiva kuulla teidän kokemuksia tästä :)
 
Kerttu-Kyllikki
Mä vasta limatulpan irtoomisen jälkeen yritin synnytystä jouduttaa... Lenkillä käytiin. :)
Ite synnytyksessä mulle tuli kaulaan ihan fritsun näkönen verenpurkauma, niin mun mutsi luuli, että oltiin seksiä harrastettu alun jouduttamiseks... :LOL:
 
Juuh, kaikki kokeiltiin, ne perinteiset s:ät, vyöhyketerapiat, hikilenkit, akupainannat.
Sitten päätin, että kyseisenä viikonloppuna ei saa syntyä, kun oli potentiaaliset lapsenvahdit reissussa. Se tehosi, ja poika syntyi samana päivänä. :D
 
Joo
Meillä kolme lasta ja jokaisesta olen loppuraskaudessa kokeillut kaikki mahdolliset kotikonstit, ei mitään tehoa! :D Jos neljäs joskus vielä tulisi, mä ottaisin rennosti sen loppuraskauden....:)
 
Meillä kanssa kokeiltiin kaikki ässät ja muutkin kirjaimet. Loppujen lopuks saunan pesun jälkeisenä yönä tuli lähtö. Tosin kyllä viikotkin oli jo sillon 41+3, joten olis varmaan syntyny ilman saunan siivoustakin...
 
Esikoinen syntyi, kun olin ensin shoppaillut 9tuntia hulluilla päivillä, sen jälkeen siivonnut koko kodin, saunonut ja harrastettu sitä kivoita ässää. Aamuyöllä sitten meni vedet ja tyttö syntyi (rv40+0).
Kuopus ei välittänyt mistään, vaikka kaikkea mahdollista kokeiltiin. Kun kaikki oli kokeiltu ja vauva edelleen masussa, päätin antaa olla. Muutama päivä sitten meni, oli ihanan rauhallinen olo kun en enää ottanut paineita vauvan syntymästä ja niin se neiti sitten syntyi (rv40+1).
 
vib
Mulla oli tapana käydä lenkillä joka päivä loppuvaiheessa, saunavuoro meillä oli kerran viikossa aina perjantaisin, joten se ei oikein riittänyt... yhtenä päivänä lenkillä ollessa ajattelin, että montakohan kertaa mä joudun vielä tätä lenkkipolkua tallaamaan... sitten samana iltana tuli lähtö:)
 
jippii
ei mitään tehoa! mulla supisteli aina silloin kun otin rennosti. ilmeisesti poitsu halusi silloin pois... :) meillä synnytyksen jälkeenkin innostutaan kovasta menosta ja meiningistä, mutta odotappas kun otettais rennosti ja lepäiltäis niin ei käy! ilmeisesti vauva tykkäsi kovasta toiminnasta jo kohdussa.
 
no supisteli kovaa ja käytiin synnärillä mut passitti kotiin, ja anto supistusta estävää lääkettä piikillä ja särkyläääkettä.
Kotona nukuin ja meinas siel et ei hetkeen ala mitään tapahtua. Illalla seksiä ja yöllä synnyttään. Lääkäri sano et meni tosinopeesti tuo synnytys ensikertalaiselle.

en tiedä auttoko seksi.. sitä tuskin koskaan saadaan tietää, mut supistelut alko hetki sen jälkeen voimakkaina.

viikolla38 ja omien laskujen mukaan lähelle 40
 
Mulla on jo jonkin aikaa supistellut, ja nyt lähiaikoina muuttuneet kipeemmiksi, sekä kohdunsuulla tuntuu tosi kovaa vihlontaa päivittäin, vauvan pää myös on jo alhaalla. Saa nähdä auttaako konstit mulla, lenkkeilyn aattelin kyllä aloittaa :) Ja saunaan pari kertaa viikossa.

Mut tosiaan, niinkun teidän kirjotuksista huomaa, niin vauva tulee kun haluaa :)

Lisää kokemuksia kuitenki :wave:
 
äiti täälläkin
Ei mitään tehoa ja kaikki mahdollinen kokeiltu. Meillä kaikki lapset menneet yli 10 -14 päivää lasketusta ajasta ja yritystä on ollut. (paitsi viimeinen, joka käynnistettiin aikaisemmin)
 
ihmin vaan
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
no supisteli kovaa ja käytiin synnärillä mut passitti kotiin, ja anto supistusta estävää lääkettä piikillä ja särkyläääkettä.
Kotona nukuin ja meinas siel et ei hetkeen ala mitään tapahtua. Illalla seksiä ja yöllä synnyttään. Lääkäri sano et meni tosinopeesti tuo synnytys ensikertalaiselle.

en tiedä auttoko seksi.. sitä tuskin koskaan saadaan tietää, mut supistelut alko hetki sen jälkeen voimakkaina.

viikolla38 ja omien laskujen mukaan lähelle 40

Miks ne anto supistusta estävää?
 
Ei auta mikään, se tulee kun on tullakseen. Neiti meni kaksi viikkoa yli ja jätkä syntyi laskettuna aikana, tai kaksi päivää aiemmin itseasiassa.
Ai, mutt joo... kerta paikat oli jo kypsät ennestään niin saattoihan se seksi tietysti samana aamuna jouduttaa tuota pikku-ukon pihalle saantia kun sitä syntymäpäivän aamuna tuli harrastettua. Mistäs sitä tietää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmin vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
no supisteli kovaa ja käytiin synnärillä mut passitti kotiin, ja anto supistusta estävää lääkettä piikillä ja särkyläääkettä.
Kotona nukuin ja meinas siel et ei hetkeen ala mitään tapahtua. Illalla seksiä ja yöllä synnyttään. Lääkäri sano et meni tosinopeesti tuo synnytys ensikertalaiselle.

en tiedä auttoko seksi.. sitä tuskin koskaan saadaan tietää, mut supistelut alko hetki sen jälkeen voimakkaina.

viikolla38 ja omien laskujen mukaan lähelle 40

Miks ne anto supistusta estävää?
mulla supisteli suht kovaa kuukautta ennen synnytystä. Sit oli muutama päivä menny täysin hereillä. eli ainaku lepäs alko supistaan. Tuli noin 10 min välein. eli ei kerenny nukkuun välis. Päivällä välillä yritin mut en saanut nukutux.

sit kun oli tosiaan menny monta vuorokautta hereillä ja supistikovaa, itku melki tuli (liekkö väsymyksellä osansa) mentiiin synnärille, mut ei ollu juurikaan tapahtunut mitään, ei siis auki ku sentinkö oli. en muista kunnolla.

antoivat sitten supistus esto lääkettä. Ja kipulääkettä jotta saisin nukutux ja levättyä. olin silminnähden väsynyt, en ehkä koskaan oo ollu niin väsyny. Lääkäri sanoi että kyllä sun nyt pitää nukkua, et se on psyykkeelle vaarallista jos ei nuku jep.. olisinkin nukkunut jos vain olsin voinut....
Jos synnytys on kunnolla käynnissä lääke ei kuulemma vaikuta estäväst.
nukuin 3 tuntii jonka välis heräsin kerran kovaan mutta kivuttomaan suppariin.


sitten synnyttämään periaattees kun olin valvonu 5 vuorokautta ja sitä ennen nukkunut todella pienissä pätkissä. Lopun voikin arvata et miten synnytys meni...

tulipa pitkä ja sekava kirjotus..
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei auta mikään, se tulee kun on tullakseen. Neiti meni kaksi viikkoa yli ja jätkä syntyi laskettuna aikana, tai kaksi päivää aiemmin itseasiassa.
Ai, mutt joo... kerta paikat oli jo kypsät ennestään niin saattoihan se seksi tietysti samana aamuna jouduttaa tuota pikku-ukon pihalle saantia kun sitä syntymäpäivän aamuna tuli harrastettua. Mistäs sitä tietää.
näinhän se mun käsittääksen kans on, et pitää olla paikat valmina niin seksi voi jouduttaa mut ei se kait ihan sitä käyntiin saa jos muuten ei oo viel valmis..
 
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei auta mikään, se tulee kun on tullakseen. Neiti meni kaksi viikkoa yli ja jätkä syntyi laskettuna aikana, tai kaksi päivää aiemmin itseasiassa.
Ai, mutt joo... kerta paikat oli jo kypsät ennestään niin saattoihan se seksi tietysti samana aamuna jouduttaa tuota pikku-ukon pihalle saantia kun sitä syntymäpäivän aamuna tuli harrastettua. Mistäs sitä tietää.
näinhän se mun käsittääksen kans on, et pitää olla paikat valmina niin seksi voi jouduttaa mut ei se kait ihan sitä käyntiin saa jos muuten ei oo viel valmis..

Juu, ei tosiaankaan saa. Ei vaikka olisi paikat jo vähän sinnepäin: neitin kanssa tuli kokeiltua kaikki ja vähän enemmän mutta käynnistykseenhän se sitten meni.
 
Eli, minä olen ollut epätoivoinen ja kokeillut aivan kaikkea, luettelenpa vielä mitkä olen kokeillut;

Olen juossut KYS:in rappusia kerroksesta toiseen, pomppimalla
Olen harrastanut seksiä kaksi-kolme kertaa/vrk mieheni kanssa useita viikkoja ennen synnytystä
Olen saunonut rajusti
Olen siivonnut, kuurannut lattioita ja ikkunoita
Olen syönyt erilaisia ruoka-aineita
Olen kokeillut vatsantyhjennyskonstia miniperäruiskeella
Olen kokeillut risiiniöljyä KOLME kertaa (siitä sai vain ripulin)
Kävin vyöhyketerapeutilla

Ensimmäisessä raskaudessa ei meinannut käynnistyksetkään tepsiä, neljäntenä käynnistyspäivänä vasta lähti käyntiin synnytys. Olin jo ollut pitkään sormelle auki ja pehmeä.

Tokassa raskaudessa olin kahdelle sormelle auki jo jostain 28 viikolta, ennen aikaisia supistuksia paljon ja tiedettiin, että käynnistys viimeistään la:na. No, käynnistys vei kaksi päivää...Ei siis meinannut toimia sekään.

Eli mie oon sitä mieltä, ettei tehoa mikään noista oikeesti. Se on ihan sattumaa jos saa synnytyksen käyntiin..
 
Pitäis kyllä saada kärsivällisyyttä itselleen, kun kyllä tämä pikkunen tulee sitten kun on valmis :heart: Jännittää vaan sekin, että minkä kokoinen nyytti sieltä on tulossa, kun kuukausi sitten oli painoarvio jo 2,5kg.

Saunonut oon nyt monena päivänä ja vähän yrittäny jumppailla.. Supistelee kyllä ja alapäässä vihloo kovaa kun vauva työntää päätään alaspäin. Tänään on lääkärineuvola onneks, pääsee tilanteen tasalle, et mitä tuolla alhaalla on tapahtunu, tai onko edes mitään tapahtunu...
 

Yhteistyössä