onko poikasi lyönyt?

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Mies haki pojan päiväkodista ja oli heittänyt legolla toista poikaa, että huulesta verta :( Kun poika aloitti päiväkodissa, oli ongelmia sopeutua joukkoon. Ei mitään suurta ihmeellistä, mutta nahistelua. Silloin tehtiin selväksi ja juteltii, jollei joku leiki hänen kanssaan, hakee toisen kaverin ja jollei leikit mene yksiin hänenkään kanssa, leikkii yksin. Ja jos vaan pinna meinaa palaa, menee tätien luokse. Pitkän aikaa mennytkin hyvin ja nyt taas.. Sanoi että toinen oli häntä kiusannut.
Päiväkodissa asia oli selvitetty ja lastentarhanopettaja sanoi kevään yleisesti olevan pojilla levotonta aikaa.
Miten muilla? niin ja poika on pian 5,5v.

No mun poika täyttää ens kuussa 7v eli on nyt eskarilainen ja hän on kyllä aina ollut perus rauhallinen lapsi, ei ikinä ole tullut negatiivista palautetta tarhasta mutta nyt keväällä olen myös huomannut kun olen poikaa hakenut että kyllä siellä on meno päällä, jopa omallakin pojalla. Toista se oli kun esikoispoikani oli tarhassa niin tuli kyllä paljon ns. negatiivistakin palautetta ja esikoinen mm. kertasi eskarin ja aloitti koulutiensä ESY-luokalla. Se oli kyllä hyvä ratkaisu hänen kohdallaan. On ne lapset vaan erilaisia, samassakin perheessä eläneet.

Yksittäinen tapaus ja aika tyypillistä käytöstä lapsille: meillä tuolla koulumaailmassa ihan tyypillistä, että joskus joltain pieneltä palaa käämit toiseen ja tulee ehkä tehtyä "rumasti" heitettyä pallolla, ja varsinkin pojilla tyypillisempää kuin tytöillä. Hyvä, että asiasta keskusteltu ja asiaa puitu :hug:

Yhteistyössä