onko pitkäaikainen imetys hyväksi vauvalle?

  • Viestiketjun aloittaja lapsenlikka
  • Ensimmäinen viesti
LotL
Itse imetin kuopusta 1v2kk:n ikään asti, mikä tuskin tekee minusta sen parempaa äitiä kuin kenestäkään muustakaan. Koska maitoa tuli riittävästi ja kuopus ei tavallista maitoa pystynyt juomaan kuten ei ottanut myöskään korvikkeita niin oli helppoa jatkaa imetystä. Toki vieroittaminen rinnasta oli vähän vaikeampaa kun oli niin tottunut siihen mutta oli helppoa kun maito "kulki aina mukana".
 
Alkuperäinen kirjoittaja LotL:
Itse imetin kuopusta 1v2kk:n ikään asti, mikä tuskin tekee minusta sen parempaa äitiä kuin kenestäkään muustakaan. Koska maitoa tuli riittävästi ja kuopus ei tavallista maitoa pystynyt juomaan kuten ei ottanut myöskään korvikkeita niin oli helppoa jatkaa imetystä. Toki vieroittaminen rinnasta oli vähän vaikeampaa kun oli niin tottunut siihen mutta oli helppoa kun maito "kulki aina mukana".
Tää oli kun mun näppiksestä :saint:
 
vieras
ei imetys ole äitiyden mittari,kaikki ei voi imettää ,minä olen 3 vuodesta imettänyt 1,9v sit 7kk tauko ja nyt tyttöä.ei pidä verata ,hyvä äiti mitattaan rakkaudesta ja huolen pidosta...
 
AnniHelena
Uusimman tutkimuksen mukaan liian pitkä yksinomainen rintaruokinta ei ole lapselle hyväksi- eli siis se, että kiinteiden aloitusta venytetään paljon yli 6 kk:n ikään ja annetaan vain rintamaitoa. Tutkimukseen mukaan noin ruokituilla lapsilla on enemmän sairauksia.
 

Yhteistyössä