Onko pitkä hoitopäivä 10 kk ikäiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuossa toisessa ketjussa just joku ilmotti ettei voisi antaa kymmenkuistaan edes muutamaksi tunniksi isovanhemmille hoitoon. mut niin ne lapset on erilaisia. ja äidit. ja kaikilla ei tietty vaihtoehtoja

Onhan se aika pitkä aika, mutta jos lasket ne, miten vauvasi nukkuu päikkärit, niin se kyllä jokseenkin vähentää ns. hoidossa olevaa aikaa (ts.hereillä olo aikaa). Jos hoitoon viet vaunut (jos vauva vaunuissa vielä nukkuu), niin on ainakin turvallinen ja tuttu paikka ja siinä se sitten on sama, kuka vauvaa vaunuilla nukuttaa.

En halua syyllistää, koska tiedän että aina ei ole vaihtoehtoja. Mutta on se minusta liian pitkä päivä. Meillä on saatu järjestymään niin että lapset on hoidossa 8.30-14.30, meen ite 7 töihin, mies vie lapset ja minä haen, kun pääsen 14. Teen siis 7 tunnin päivää.

Pystyisitkö olla osittaisella hoitovapaalla ja tehdä 6 tuntista päivää. Ja mikä ylipäätään on sun työ kun ei ole mahdollisuutta olla pitempään kotona?

Itse olen hoitovapaalla nyt pari kuukautta vanhempainvapaan jälkeen. Lapseni menee hoitoon siis vuoden ikäisenä ja sydän kyllä vuotaa verta :(. Pahalta tuntuu, mutta meillä ei ole vaihtoehtoja. Jos vaan mitenkään mahdollista niin ole vielä ainakin se pari kuukautta kotona.

Yhteistyössä