Onko Pirkka tuorejuustot valmistettu pastöroidusta maidosta? tietoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paksuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paksuna

Vieras
Katselin pirkan sivuilta mutta ei löytynyt vastausta eikä pakkauksessakaan sanota. Olen raskaana niin enpä uskalla mennä syömään ilman varmuutta. Menee kyllä uunin kautta syötäväksi mutta saako siltikään syödä?

Esim. Auran sinihomejuustoa yms. olen huoletta syönyt, pirkan vastaavia olisin varmaan myös syönyt. Mutta mitään lidlin tiesminkämerkkistä pehmeää juustoa en kyllä söisi.

Eikös Suomessa lähestulkoon kaikki pakatut juustot ole tehty pastöroidusta maidosta? Näin muistelisin. Toisin kuin maassa, jossa asun, missä puolet pakatuistakin juustoista on pastöroimattomia...

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
No jos sä sen uuniin laitat ja paistat (siis ruuan seassa ilmeisesti) niin ei takuulla ole mitään listeriavaaraa.

Näin on.

Mun tietääkseni ap tuolla pakkausmerkinnällä = pastöroitua. Mutta muistaakseni kotimaisiakaan tuore- ja homejuustoja ei suositeltu kuumentamatta raskausaikana. En muista mihin perustui, pitkä säilytys + pehmeä juusto oli jotenkin huono...

tuota tuorejuustoasiaa neuvolassa ja ehdottomasti täti kielsi syömästä:( Siis nimenomaan puhuttiin nyt suomalaisista tuorejuustoista. Plääh, tosi tyhmää... listeriariskillä perusteli. Itte voi toki riskin ottaa, jos haluaa...
t. mä+rv 14+6

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuota tuorejuustoasiaa neuvolassa ja ehdottomasti täti kielsi syömästä:( Siis nimenomaan puhuttiin nyt suomalaisista tuorejuustoista. Plääh, tosi tyhmää... listeriariskillä perusteli. Itte voi toki riskin ottaa, jos haluaa...
t. mä+rv 14+6

Kauttaaltaan 70 asteeseen kuumennettuna saa syödä.

Mutta mutta mutta..Mun piti tehdä kaakku johon tulee täytteeks tuota...
a045.gif

Eli jääkö nyt tosiaan kaakku tekemättä tuon takia...?

Yhteistyössä