Onko pettämistä jos ei tiedä pettäneensä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa mieltä Saraldon kanssa. Jos ei halua olla juomatta ja pettää kännissä, on parempi erota ku jatkuvasti satuttaa toista osapuolta. Ei kaikkea vaan voi saada. Helvetin itsekästä ajatella, ettei tarviis itse luopua mistään, jos ei osaa kännissä käyttäytyä. Itselläkii on muutamat överit aikoinaan tullu vedettyä ja oon sit tehny asioita, joita kadun. Siks en enää juo "liikaa" ja plajon hauskempaa on näin. Ei se vaadi ku selkärankaa.
Alkoholi poistaa estot ja kännissä ihminen usein tekee sitä mikä tuntuu hyvältä, seurauksista riippumatta. Olis siis ehkä aiheellista miettiä et mikä on itsessä vikana, kun ei "pelkkä" parisuhde riitä, vaan pitää käydä "aidan takana" sillon kun pystyy sen hirveessä humalassa itselleen oikeuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Väitän myös että te joilla ei ole omakohtaista kokemusta siitä että olisitte aivan spontaanisti tehneet jotain idioottimaista humalassa muistamatta jälkeenpäin tai edes kun joku tulee baarissa siitä puolen tunnin sisään sanomaan, ette ehkä ymmärräkään sitä. Toiset onnelliset kai sammuu ajoissa, kuuluisinpa heihin.. :|

Eli et halua kuulla vastauksia joissa ollaan kanssasi jotenkin erimieltä? :-/ Itse kyllä todellakin oon kokenut tuon känni-perseilyn, kummaltakin kannalta. Siks en enää juo överejä.

Jep, haluaisin vaan tietää mikä on oikeasti alkoholin osuus ja mikä omani, kun teen noin, koska kaikki eivät käyttäydy noin humalassa. "Alkoholi poistaa estot ja kännissä ihminen usein tekee sitä mikä tuntuu hyvältä, seurauksista riippumatta" MIKSI se tuntuu musta hyvältä ja tuntuuko sitten jostain muusta taas hyvältä vaikkapa ruveta agressiiviseksi humalassa? Jostain tommonen ihmeellinen käyttäytyminen kumpuaa, semmoisesta mitä ei muuten tiedosta? Jos ymmärtäisin sen ja saisin sen jotenkin käsiteltyä niin ehkä se auttaisi? Siihen asti ainakin pysyn kaukana väkevistä.

Ja kyllä mua muidenkin mielipiteet kiinnostaa, sellaisista "mä en niin tajuu miten kukaan ees pystyy tohon" tai "tosi itsekästä juoda sitten, toi on niin tota, halutaan vaan oikeuttaa se pettäminen" -mielipiteistä ei vaan oo niin hirveesti apua ja haluaisin ymmärtää vähän tätä pintaa syvemmälle.. Enkä voi millään muotoa sanoa että haluaisin pettää poikaystävääni. Siksihän tätä nyt jauhankin että saisin tähän jonkun selvyyden, mulla on ihan kipeä olo siksi kun tiedän etten voi luottaa itseeni (siis tässä kaatokännitilassa), se on tosi pelottavaa. Tajuankohan silloin edes mitään? Miten voin jatkaa suhdetta ilman luottamusta. :(

Kuulostaa varmaan siltä kuin olisin pahemmankin luokan denso, kun en tässä keskustelussa vaan hyväksy sitä että viina pois kaikki hyvin. :D Sehän se ainut vaihtoehto onkin, ymmärrän kyllä, mutta haluaisin joka tapauksessa selvittää myös sitä mikä muu sen viinan lisäksi mua ajaa tohon käyttäytymiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Jep, haluaisin vaan tietää mikä on oikeasti alkoholin osuus ja mikä omani, kun teen noin, koska kaikki eivät käyttäydy noin humalassa. "Alkoholi poistaa estot ja kännissä ihminen usein tekee sitä mikä tuntuu hyvältä, seurauksista riippumatta" MIKSI se tuntuu musta hyvältä ja tuntuuko sitten jostain muusta taas hyvältä vaikkapa ruveta agressiiviseksi humalassa? Jostain tommonen ihmeellinen käyttäytyminen kumpuaa, semmoisesta mitä ei muuten tiedosta? Jos ymmärtäisin sen ja saisin sen jotenkin käsiteltyä niin ehkä se auttaisi? Siihen asti ainakin pysyn kaukana väkevistä.

Ja kyllä mua muidenkin mielipiteet kiinnostaa, sellaisista "mä en niin tajuu miten kukaan ees pystyy tohon" tai "tosi itsekästä juoda sitten, toi on niin tota, halutaan vaan oikeuttaa se pettäminen" -mielipiteistä ei vaan oo niin hirveesti apua ja haluaisin ymmärtää vähän tätä pintaa syvemmälle.. Enkä voi millään muotoa sanoa että haluaisin pettää poikaystävääni. Siksihän tätä nyt jauhankin että saisin tähän jonkun selvyyden, mulla on ihan kipeä olo siksi kun tiedän etten voi luottaa itseeni (siis tässä kaatokännitilassa), se on tosi pelottavaa. Tajuankohan silloin edes mitään? Miten voin jatkaa suhdetta ilman luottamusta. :(

Kuulostaa varmaan siltä kuin olisin pahemmankin luokan denso, kun en tässä keskustelussa vaan hyväksy sitä että viina pois kaikki hyvin. :D Sehän se ainut vaihtoehto onkin, ymmärrän kyllä, mutta haluaisin joka tapauksessa selvittää myös sitä mikä muu sen viinan lisäksi mua ajaa tohon käyttäytymiseen?

No sitä et voi kysyä muulta kuin itseltäsi. Koeta muistella niitä ajatuksia ja oloja, mitä sulla on ollut ennen pettämistä. Jos se ei auta, tarkkaile ensi kerralla humaltumistasi ja sitä, millä tavoin se "menojalka" rupee vipattamaan. Tosiasiahan on se, että humalassa estot häviää. Siksi ihmisiä pahoinpidellään ja tapetaan kännissä, koska patoutuneet tunteet pääsee valloilleen ja kuvittelee teon olevan oikeutettu/ei ajatella teon seurauksia. Tehdään niin, koska sillä hetkellä tuntuu siltä.
Jos et sisimmissäsi ikinä haluaisi pettää, et sitä myöskään tekisi. Joku puoli sinussa haluaa sen tehdä, ja se puoli pääsee humalassa esille.
Ainut neuvo mitä voin antaa on se, että joko tutkiskelet itseäsi joko näin jälkikäteen (miltä tuntui, mitä teit kännissä?) jos muistat, seuraavan humalan aikana (kirjota vaikka ajatuksia kännykän viestimuistiin jos et muuta keksi auttaaksesi itsees muistamaan se seuraavanakin päivänä) tai pidä vaikka päiväkirjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Ton asian ku meet kertomaan, niin voit olla varma et se varjostaa suhdetta aina.

Tuollainen teko varjostaa joka tapauksessa suhdetta aina. Minä antaisin tuossa tilanteessa anteeksi, jos vaimo itse kertoisi ja muuttaisi juomiskäyttäytymistään. Mutta jos hän jäisi kiinni muuta kautta, niin silloin ero olisi hyvin mahdollinen.

Kiitos hyvästä vastauksesta toinen osapuoli. Täytyy aloittaa itsetutkiskelu ja päätin että väkevät jätän nyt suosiolla. Kaljan voimin ei ole tämmöstä tapahtunut. Juon vaan poikaystävä mukanani ja skarpataan jatkossa molemmat. :I

munkaan mielestä ei tarvi kertoa, se ei millään auta tätä asiaa. Sun oma murheesi, jos tuntuu nyt pahalta, ei miehesi. Jatkakaa elämää ja unohda. Tosiaan, on suurempiakin murheita :) Näitä sattuu sekä miehille, että naisille. Mun mielestä se on varsin luonnollista.

Yhteistyössä