Onko pettäjä aina pettäjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jotain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jotain"

Vieras
Miehen kanssa erosimme 15 vuoden yhteiselon jälkeen, tuona aikana mies petti minua ainakin 15 eri naisen kanssa. Kotielämä oli normaalia, seksiä oli paljon ym...
Missään ei miehenkään mukaan vikaa ollut.
Mies juo paljon ja kännissiä pettämisiä nuo olivatkin (en tiedä miksi katsoin niitä läpi sormien ja aina jaksoin jatkaa yrittämistä).

Nyt hällä on uusi nainen pitkästä aikaa, ja jotenkin tunnen surua tuon naisen puolesta. Koska mietin, pettääkö mies häntäkin kuten minua, eikö noin pitkäaikainen pettäminen normaalissa parisuhteessa ole kuitenkin jotenkin luonteesta riippuvaista, ei kai tuo mies enää muuksi voi muuttua? Ei sinänsä toki kuulu minulle, kunhan mietin vain...

Jaa-a. Itselläni oli kyllä pikkujuttuja muiden kanssa exän kanssa ollessani ja muut kiinnostivat vaikka luulinkin olevani rakastunut. En kuitenkaan ollut.Se selvisi tavattuani nykyisen aviomieheni.
Nykyisen mieheni kanssa olen ollut uskollisesti jo 15 vuotta, en voisi kuvitellakaan pettäväni. Eli, petturi ei ole aina peturi, ainakaan minun tapauksessani. Mahdollisuuksia olisi, vaan ei haluja. :)
Turhaan olet kenenkään toisen puolesta huolissasi.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Ihminen voi muuttua, ainakin rakkauden alkuhuumassa saatetaan vannoa uskollisuutta mutta kyllä mä vähän epäilisin tuossa tapauksessa että siitä tavasta saattaa olla liian vaikea päästä lopulta eroon

[QUOTE="Mia";26591371]Ihminen voi muuttua, ainakin rakkauden alkuhuumassa saatetaan vannoa uskollisuutta mutta kyllä mä vähän epäilisin tuossa tapauksessa että siitä tavasta saattaa olla liian vaikea päästä lopulta eroon[/QUOTE]

Ei ole, kun kohtaa sellaisen ihmisen joka on erityisen tärkeä. Minun olisi mahdoton pettää rakastani ja lasteni isää. Jos ei ole seksiaddikti niin tuosta on täysin mahdollista "parantua" kohdattuaan sen oikean.

Kyllä meillä rakkautta oli, syvää ja upeaa rakkautta, ihan molemminpuolin. Ja lapsiakin on. Tuntuu että tuolla ex-miehellä se todellakin on luonteenpiirre kokeilla rajoja ja pettää, juominen ei ainakaan ole vähentynyt, päin vastoin.

Ei välttämättä, riippuu tilanteesta. Voi olla esim. että on ennen pettänyt kun ei ole ollut oikeasti rakastunut, mutta kun löytää 'sen oikean' niin ei enää petäkään. Tai on aiemmin ollut ns. hukassa itsensä kanssa ja siksi pettänyt, hakenut sillä itsetunnonkohotusta, mutta sitten kasvanut aikuiseksi tai selvittänyt päänsä eikä enää petä.

Sanotaan: kerran pettää aina pettää - - mä en tiedä.... =/

Tää kakspunttinen jonka kanssa nyt koitan- petti mua,on pettänyt joka ikisessä suhteessaan naistaan/vaimoaan..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pettäminen voi tapahtua miljoonasta syystä.

Pettämisen tasoja on yhtä paljon kun on ihmisiä.

Pettäminen voi tapahtua ilman syytä mikä liittyisi mitenkään puolisoon tai elämään.

Pettäminen ei välttämättä toistu vaikka jotain kumppaniaan olisi pettänyt.

Pettämättä ollut ihminen voi yhtäkkiä pettää vaikka kuinka halveksuisi pettäviä ihmisiä.

Pettäminen voi olla jonkun tapa selvitä suhteista joissa ei halua olla, tai ongelmista mitä ei tunne kykenevänsä selvittää.

Pettämistä ei tarvitse ymmärtää.

Pettämistä voi ymmärtää.

Moni on äärimmäisen tuomitseva niin kauan kunnes itse on pettänyt.

On tyhmää vain jeesustella pettäviä, kun paljon mielenkiintoisempaa on keskustella syistä ja ajatuksista jotka liittyy asiaan.

Kenenkään sädekehä ei ole niin kiiltävä kuin haluaisi tässä asiassa antaa ymmärtää.

Sinäkin olet voinut pettää jonkun mielestä vaikket omasta mielestä olekkaan pettänyt.

Yhteistyössä