Onko periaatteessa lapseton jos on 1 lapsi?

Sain viimein lähetteen lapsettomuuspolille Tampereelle. Kuinkahan pitkä jono mahtaa olla..?

Mutta ollaanko siis periaatteessa lapsettomia, vaikka yritystä jo 2 vuotta?

Siskoni tuntee Tays:n gynekologin, joka sanoi, ettei tarvitsisi hoitaa. Omalääkärini, joka hyvin nihkeästi laittoi lähetteen, sanoi, että koska meillä on 1 lapsi, ei vikaa voi olla.

Onko siis niin, että jos ensimmäinen tulee helposti, vikaa ei voi olla ja 2vuotta on lyhyt aika yrittää? Ikääkin kun on kohta 33.vuotta.
 
Nennuliini
Kyseessä taitaa olla tapauksessasi sekundäärinen lapsettomuus, kun ennestään on jo lapsi.
Eli kyllä hoitoihin voi mennä/on tarvetta mennä, vaikka olisikin jo yksi lapsi.

Terkuin,
Nennuliini
 
Sä olet siis "lapsellinen lapseton" (niinkuin minäkin).
Kyllä mä olen ainakin katsonut jo vuosia( nyt alkaa pian sit se kahdeksas vuosi) kärsineeni lapsettomuudesta vaikka nuo kaksi esiteiniä onkin.

Eli kyllä sä olet ihan yhtä oikeutettu hoitoihin kun kaikki muutkin !!

 
Odottamaton
Kyllä sitä vikaa voi olla, vaikka olisi aiemmin tullut helposti raskaaksi. Mahdolliset viat voi tulla koska vaan. Mulla todettiin 3v synnytyksen jälkeen kiinnike kohdussa. oli tullu ilmeisesti kaavinnasta, joka jouduttiin tekemään synnytyksen jälkeen, kun kohtu ei ollut tyhjentynyt kokonaan vielä 6vk kuluttua synnytyksestä. Ei kannata uskoa kaikkea lääkärin sanomisia. 2v ennenkuin kiinnike huomattiin, mulle sanottiin Naikkarilla, ettei mussa ole mitään vikaa. Eivät edes tutkineet kunnolla, niin eihän sitä vikaa silloin löydy. Tsemppiä ja pitäkää puolenne!
 

Yhteistyössä