Onko perhepäivähoitajia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph

Vieras
Mikä teillä on käytäntönä allergisen lapsen kanssa: vaaditteko vanhemmilta lääkärintodistuksen ruoka-aineallergioista? Minun ongelmana on lapsi jonka äiti tuntuu itse "keksivän" viikottain uuden ruoka-aineen mikä ei lapselle sovi (ja lista on nyt jo aikas pitkä....) :/ Voisinko pyytää lääkärintodistuksen?

Hän saattaa maanantaiaamuna ilmoittaa, että nyt ei sitten sovi sienet ja olen saattanut edellispäivänä tehdä maanantain ruuan jo valmiiksi (jossa siis sieniä)

Mun mielestä voit pyytää lääkärintodistuksen. Jos olet yksityinen pph, niiin muistaakseni hoitomaksukin nousee erityisruokavalion vuoksi.

... en ole ennen kuullut kenenkään olevan allerginen sienille. :-)

olen yksityinen ja saan korvauksen erikoisruokavaliosta, mutta tuntuu, että äiti ottaa siitä "ilosta" kaiken irti. Ja voi kun kuulisit koko listan, jota en saa lapselle antaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä voit pyytää lääkärintodistuksen. Jos olet yksityinen pph, niiin muistaakseni hoitomaksukin nousee erityisruokavalion vuoksi.

Täällä eräs sienille allerginen pph että.... Pitää olla lääkärintodistus.

Jos lapsi on vielä aika pieni, uusia allergioita voi oikeasti löytyä jatkuvasti.
Kaikki allergiat ei näy kokeissa vaan kokeilemalla, joten lääkäri kirjoittaa todistuksen äidin sanoman perusteella, joten onko siitä hyötyä? Omalla lapsellani meinasi lähteä henki, kun söi sientä ekan kerran. Silloin sain ekan kerran kuulla, että sieni on todella allergisoiva.

Kyseessä leikki-ikäinen ja ei ole "hengenvaarallisesti" allerginen vaan oireina jonkin sortin närästys :/ Äiti tutkii lapsen suurennuslasilla ja jos suupielessä yksi näppy, joka voi johtua mm pakkasen rohduttamisesta niin heti seuraa armoton karsiminen ruokavaliossa -plaah. Ja pidän äidin toiveesta eräänlaista päiväkirjaa, jonne kirjaan lapsen oireet päivän aikana.

Tiedän miltä tuntuu,itselläni hoidossa allerginen lapsi joista puolet lapsen allegioista tuntuu olevan äidin keksimät :/ Enkä sano tätä pahalla mutta muutaman jutun takia tiedän ettei asiat ihan näin olekkaan...
Itse olen kunnallinen ja meillä maksetaan korvaus allergisesta lapsesta ja todistus pitää toimittaa ohjaajalle mutta etköhän voi vaatia todistuksen.

Meidän poika allergisoituu tomaatista. Tulee aftoja suuhun :(
Hankin todistuksen.
Mutta poika sitten itse yrittää luistaa, jos ei ruoka maistukaan.
On kertonut olevansa allerginen esim. makaroonille ja lihapullille ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Yksityinen pph:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Täällä eräs sienille allerginen pph että.... Pitää olla lääkärintodistus.

Sori, NYT olen kuullut että joku on todella allerginen sienille! :-)
Tiedän enemmän näitä "sieniallergisia", jotka eivät tykkää niistä.

Yhteistyössä