Onko parisuhteissa aina joku riippakivi riesana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oliskohan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oliskohan?

Vieras
Mitä tässä olen nyt kiinnittänyt huomiota omiin suhteisiin ja sivusilmällä vieraiden suhteisiin niin:

Entisessä parisuhteessa oli "riesana" ex-puoliso. 15-vuoden takaa.
Tasaisin väliajoin tältä exältä tuli viestiä sähköpostitse. Kyseltiin kuulumisia, lähetettiin vanhoja valokuvia, joissa mies ja ex olivat lähekkäin.
Haikailtiin menneitä aikoja ja yleisestikin tuntui siltä, ettei ole vielä päästetty irti.

Tämä ok minulle, kun mies kerran näytti aina kaikki viestit, eikä koskaan tavannut exäänsä livenä. (Nyt meidän eron jälkeen ovat kyllä tavanneet useastikin).
Tämä ex-nainen kuitenkin on itse avioliitossa, pienen lapsen äiti.
On siis ollut saman miehen kanssa avioliitossa (ex-)mieheni ja hänen erostansa lähtien.

Mikä jättää ihmisen roikkumaan toiseen ja siihen "utopiaan" ihanasta parisuhteesta, joka on jo aiemmin kaatunut?

------------------------------------

Nykyisessä suhteessani on melkein vastaava tapaus, mutta ei kuitenkaan läheskään tuollainen kuin tuossa ex-suhteessani.
Miehelleni soittaa muutaman kuukauden välein mieheni ex-"hoito". Koskaan eivät parisuhteessa ehtineet olemaan, koska melkein vuoden salasuhteen jälkeen nainen muutti toiselle paikkakunnalle silloisen miehensä kanssa (jonka kanssa on siis edelleen naimisissa). Nainen ei siis jättänytkään miestänsä, vaikka mieheni silloin sitä odottikin.
Tästä salasuhteestakin on aikaa jo yli viisi vuotta.
Onko tässäkin klassinen tapaus, ettei tiedetä mitä halutaan ja pidetään ns. "jalkaa oven välissä", jos se kyllästyminen omaan mieheen taas tulee?
Onko tässäkin tapauksessa se, että tämä ex-nainen elelee pilvilinnoissa, mitä tulee mieheni ja hänen menneeseen suhteeseen?

Tämäkin yhteydenpito on minulle ok, koska mieheni aina minulle itse vapaaehtoisesti puheluista kertoo.

-------------------------------------

Ja kerrottakoot vielä omastakin riippakivestä:
Minulla on pitkäaikainen ystävä. Koskaan emme ole parisuhteessa olleet, mutta tämä mies silti soittelee tasaisin väliajoin, kyselee kuulumisia jne.
Kännissä muistaa kertoa kuinka haluaisi minut omakseen jne.
Olen sanonut moneen kertaan suoraan, että ei onnistu. Meistä ei koskaan tule mitään, mutta kavereita voidaan olla.
Tämä on rasittanut aina omia parisuhteitani jonkin verran.
Ymmärrän siis, että miehillä saattaa olla riippakiviä ilman, että mies itse tuntisi mitään tätä riippakiveä kohtaan.
Onhan itsellänikin tällainen riippakivi, jonka kuitenkin voisin haluta pitää pelkkänä kaverina.

Näissä kuvioissa on toistunut aina sama kuvio: Päällisin puolin tämä "riippakivi" pitää yksipuolisesti yhteyttä vuodesta toiseen.

------------------------------------------------------

Onko tämä siis kovinkin yleistä?
Onko itselläsi, miehelläsi tms. mukana kuvioissa tällainen roikkuja?
Roikutko itse jossakin ihmisessä?

[QUOTE="Vieras";24145024]Ei aina. Mutta toista sukupuolta olevia kavereita pitää ja saa olla, se on eri asia kuin joku riippuva ex.[/QUOTE]

Joo vastakkaista sukupuolta olevia kavereita itselläni, nykyisellä ja exälläni oli kuitenkin monta (riippakivien lisäksi), mutta nämä kaverisuhteet ovat oikeasti neutraaleita kaverisuhteita.
Siis selkeästi pelkkää kaveruutta molempien osapuolten osalta.

Riippakivet erottaa helpoiten tästä "haikailusta" menneeseen, tai tulevaan.

Ei ole miehellä enkä itsekkään roiku entisissä,ei ole mitään tarvetta.

Yhteistyössä